eitaa logo
روز‌نوشت
562 دنبال‌کننده
630 عکس
290 ویدیو
1 فایل
✍طلبه‌ام و مبتلاء به نگارش با کپی پیست میانه‌ی خوبی ندارم. کپی از این کانال با اشاره به نام صاحبش باشد. با نقدهاتون، خوش‌حال میشم! @islamic_ethic https://eitaa.com/roznevesht http://zil.ink/roznevesht
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸سردر تارنمای رهبری که هم‌زمان با مناظرات امشب به روز شد.. https://eitaa.com/roznevesht
کاش قبل از مناظرات، یه دوره کلاس آموزشی مناظره گذاشته بودند برای نامزدها! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
سال‌هاست که جمعه‌ها دندان روی جگر می‌گذارند و نیامدنت را به تماشا می‌نشینند! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
+به کی رأی میدی؟ _پزشکیان +چرا؟ _ کلی آیه و روایت بلده! +یعنی قراره آیه و روایت بخونه، فوت کنه به کشور، بعدش مشکلات حل بشه؟! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاشکی بچه بودیم! 💼 https://eitaa.com/roznevesht
وَإِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ یعنی اگر خــدا برای تو خـیـری بخواهد هیچکس نمی‌تواند مانع لطفتش شود! دیگه نگران چی هستی؟! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
💢از شریعت تا قانون دکتر سیدعلی میرموسوی استاد علوم سیاسی دانشگاه مفید و پژوهشگر فقه سیاسی در نوشتاری با عنوان «چرا اجبار بر حجاب ناکام ماند؟» معتقد است که شریعت برای تبدیل شدن به قانون، نیازمند معیار است و مهمترین معیار آن خیر عمومی قلمداد می‌شود. او معتقد است که احکام شرعی اگر در راستای خیر عمومی و نظم و عدالت اجتماعی قرار گیرد، قابلیت تبدیل شدن به قانون را دارد و خیر عمومی را چیزی تعیین نمی‌کند جز خواست و اراده‌ی مردم. به‌نظر می‌رسد نویسنده‌ی محترم در تعیین این پیش‌فرض نکاتی را مورد توجه قرار نداده‌اند از جمله: ۱. خیر عمومی می‌تواند مفهوم متغیر و مبهمی داشته باشد. هر جامعه‌ای در شرایط زمانی و مکانی متفاوت می‌تواند تعاریف متفاوتی از خیر عمومی ارائه دهد. خیر عمومی را چه کسی تشخیص می‌دهد؟ آیا تشخیص خیر عمومی صرفا بر عهده‌ی مردم یک جامعه است؟ اگر در جامعه‌ای مردم به این نتیجه برسند که خیر عمومی آن‌ها مثلا در دزدی کردن یا بی‌اخلاقی‌ست، آیا می‌شود دزدی را به دلیل خواست و اراده‌ی مردم قانونی کرد؟ در اسلام، خیر عمومی مفهومی است که باید در راستای اصول و مقاصد شریعت تعریف شود و نه صرفا در راستای خواستِ عمومی مردم. ۲. اگر قرار است قوانین یک دولت بر مبنای خواستِ مردم وضع شود، تعیین حدود مشارکت مردم بر عهده‌ی چه کسی یا چه‌چیزی‌ست؟ اگر خواست مردم به حذف آموزه‌های اسلام در اجتماع منتهی شود آیا باید به قانونی شدن این خواست‌ها تن داد؟ در نگاه اسلام مشارکت مردم باید در چهارچوب اصول شریعت صورت گیرد. ۳. طبیعتاً هر جامعه‌ای بر اساس ارزش‌های خود، خیر عمومی را تعریف می‌کند. در نگاه اسلام نیز باتوجه به اصالت جامعه، خیر عمومی به معنی تایید عمل و رفتاری‌ست که سعادت دنیوی و اخروی افراد را رقم می‌زند. ۴. اگرچه نویسنده تلاش کرده تا یک مسئله‌ی اجتماعی را از دیدگاه عقلی و مبتنی بر واقعیات جامعه‌ی مدرن بررسی کند؛ اما نباید در دام نادیده گرفتن مبانی و اصول فقهی و اعتقادی در اجتماع گرفتار گردد. ۵. بی‌توجهی به بُعد اجتماعی بودن حجاب و عوارض بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه و همچنین غفلت از سلامت روحی و معنوی مردم در جامعه را می‌توان از دیگر علل اینگونه برداشت‌ها دانست. ۶. نقش دولت یا حکومت در یک جامعه‌ی اسلامی با دیگر جوامع مدرن متفاوت است. دولت در نگاه دین، موظف است شرایطی را فراهم کند تا مردم به راحتی به تعالیم دینی خود عمل کنند و با هرآنچه با روحِ این تعالیم در تضاد است مقابله نماید.دولت باید در خدمت مردم باشد و به آن‌ها کمک کند تا به رشد معنوی و اخلاقی دست یابند. البته پذیرش این حرف به معنی نادیده‌گرفتن وظیفه‌ی دولت‌ در تشویق و آموزش مردم برای ترویج احکام دینی نیست.در حکومت اسلامی، دولت مسئولیت دارد که احکام اسلامی را در جامعه پیاده کند اما در عین‌حال اجرای احکام اجتماعی در یک جامعه باید با توجه به اصول اخلاقی و با هدف تقویت ایمان و اخلاق اسلامی صورت گیرد. ✍🏻 زهرا ابراهیمی https://rahamedia.net/?p=3394 https://eitaa.com/roznevesht
دست علی بالا رفت، جایِ پای اسلام محکم شد! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
دست علی بالا رفت، جای پای اسلام محکم شد چگونه می‌توان غدیر را از صفحه تاریخ محو کرد؟! چگونه می‌توان دستی که بالا رفت را ندید؟! چگونه می‌توان رفتار و گفتار پیامبر را در برابر علی نادیده گرفت؟! چگونه جانِ معنای کلام پیامبر را فهم نمی‌کنید؟! چگونه توحید را فقط در ربوبیت تکوینی خلاصه کردید و شأنی برای ربوبیت تشریعی قائل نشدید؟ مگر نه اینکه برای پیامبر، ابلاغ نکردن ولایت، حکمِ ترک رسالتش را داشت؟! مگر خدا نگفت ای پیامبر «اِنْ لَمْ تَفْعَلْ»، که اگر این مسئله را تبلیغ نکنی، «فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ»، اصلاً رسالت خود را تبلیغ نکرده‌ای؟! غدیر چه سرّی دارد که زحمات 23 سالهٔ پیامبر به ابلاغ آن وابسته است؟ چرا اعتبار کل رسالت، به ابلاغ ولایت گره می‌خورد؟ این حجم از تمنّا و تمایل پیامبر برای تفهیم ولایت به مردم، ریشه در کجا دارد؟ ولایت را در حدیث غدیر چگونه معنا کرده‌اید؟ صِرف دوستی؟ مگر خداوند نگفت ای پیامبر در ابلاغ این پیام از مردم نترس، خدا تو را محافظت می‌فرماید: وَ اللّهُ یَعْصِمُک مِنَ النّاسِ. چرا حفاظت از پیامبر از جانب خدا تضمین می‌شود؟ آیا قرار است پیامبر فقط به دوستی و محبت به علی اعتراف کند؟ اینکه ضمانت نمی‌خواهد. حدیث منزلت را هم از یاد بردید؟! مگر پیامبرمنزلت علی را نسبت به خود، مانند منزلت هارون به موسی ندانست؟! چگونه می‌شود که هنوز آثار جراحت جنگ در رکاب پیامبر بر روی تن‌تان باشد؛ اما در سقیفه جمع شوید و یادتان برود که پیامبر چه توصیه‌ای کردند؟ لحن پیامبر را فراموش کردید؛ به گمان خود علی را به انزوا کشاندید؛ آیه قرآن را چگونه انکار می‌کنید؟ غدیر را یادتان رفت، این‌همه تعبیر از روایات خودتان که معتقدید پیامبر از علی با تعابیری همچون خلیفه، ولی و مولا یاد نموده است را چه می‌کنید؟ یوم الغدیر را انکار می‌کنید، منکر یوم‌الدار هم می‌شوید؟! وقتی پیامبر، خویشان خود را به اسلام دعوت کردند چه کسی به دعوت ایشان لبیک گفت جز علی؟ مگرهمانجا پیامبر نفرمودند: اِنَّ هذا أَخی وَ وَصیّی وَ وَزیری وَ خَلیفَتی فیکمْ فَاسْمَعُوا لَهُ وَ أَطیعُوا. این را هم نشنیدید؟ اگر نشنیده بودید پس چرا ابولهب به تمسخر ابوطالب پرداخت و گفت: ابوطالب از این ‌پس باید از فرزند نوجوان خود تبعیت کنی؟ اگر برداشت‌تان از کلام پیامبر موضوع امامت و اطاعت نبود پس این کنایه‌ها چه معنایی داشت؟ پیامبر دست علی را بالا برد تا به تمام دلواپسی‌های بشریت پایان دهد. و پیامبر دست علی را بالا برد تا تمام ترس‌های جهان را به امید مبدل سازد. و پیامبر دست علی را بالا برد و تمام تعارضات را به تعادل بدل ساخت. و پیامبر مشفقانه دست علی را بالا برد و اضطراب بشر را به آرامش تبدیل نمود. و پیامبر دست علی را بالا برد و ما را غرق در حظّ وجودش کرد. حرف‌های پیغمبر نه در میان مردم آن زمان، نه‌فقط هفتاد روز قبل از رحلت ایشان و نه‌فقط برای دست‌کم هفتاد هزار نفر در واقعه غدیر، بلکه برای همیشه در تمام تاریخ ثبت شد. قرن‌هاست که شما برای انکار علی مجبور به انکار خویشتن شده‌اید. به گمانتان مسیر اسلام را عوض کردید، غافل از اینکه دست علی بالا رفت و جای پای اسلام محکم شد. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
غدیر، تپشِ قلبِ شیعه را منظم کرد! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
غدیر شد و شیعه از طعنه‌های عالَم خلاص! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
مولای من! من روی پنجه‌‌ی پاهایم ایستاده‌ام؛ قَدِّ من، تا همین‌جا بیشتر نمی‌رسد! از من قبول کنید این واژه‌های معتکف را. 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
عيدكـمـ مبروكـ✨ https://eitaa.com/roznevesht
مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ و دل شیعه قرص شد... 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
📢انصراف قاضی‌زاده‌هاشمی از ادامه رقابت ریاست جمهوری رَبِّ أَدخِلنِي مُدخَلَ صِدقٍ وَأَخرِجنِي مُخرَجَ صِدقٍ انجام تکلیف شرعی گاهی در اصرار بر اصول متجلی می‌شود، گاهی در رعایت صلاح امت. در شرایط فعلی تکلیف شرعی ضمن تأکید بر اصول، تحفظ بر مصالح کلان کشور است. به منظور حفظ انسجام نیروهای انقلاب و در پاسخ به درخواست مکتوب شورای عالی اجماع نیروهای انقلاب و برخی از علما و دلسوزان از ادامه مسیر انصراف داده، امیدوارم سه برادر دیگرم نیز در فرصت باقیمانده اجماع نموده تا جبهه انقلاب تقویت گردد. از ملت شریف ایران، شورای محترم نگهبان، وزارت کشور و تمامی اعضای ستادهای انتخاباتی‌ام قدردانی می‌نمایم. باشد که راه شهید رئیسی عزیز به بهترین نحو ادامه یابد. https://eitaa.com/roznevesht
کنار نرفتن یکی برای دیگری، کار را برای مردم، سخت و برای دشمن، آسان می‌کند! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
خطرناک‌تر از رأی نیاوردن جلیلی یا قالیباف، رأی آوردن پزشکیان است! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
پرونده‌ی انتخابات به زودی بسته می‌شود؛ اما پرونده‌ی تخریب‌ها تا قیامت باز است! اخلاق را رأس امور قرار دهید! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
عوامانه رأی ندهیم! به مردم القا کرده‌اند که چون پزشکیان بیست‌وهفت سال به زندگی‌اش وفادار بوده و بعد فوت همسرش ازدواج نکرده پس به نظام هم وفادار است! این علت را هرکجای دنیا بگویید، حکم دیوانگی‌تان را درجا صادر می‌کنند! درست انتخاب کنیم! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
ردّ‌پای تنزل ارزش‌ها در جامعه و تضعیف فرهنگ و اخلاق را که بگیریم، می‌رسیم به این عکس! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
این چند پست آخر دقیقا شبیه اون لقمه‌ی آخری بود که ماه رمضان قبل اذان صبح تندتند می‌خوردیم و دیگه بعدش روزه واجب میشد برامون! تندتند نوشتم و پشت‌سرهم! تبلیغ برای کاندیداها از ساعت ۸ صبح حتی در فضای مجازی ممنوع اعلام شده. پس به قانون احترام بگذاریم و فقط نوشته‌ها را منحصر در تبلیغ برای اصل انتخابات و مولفه‌های انتخاب اصلح نماییم. 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
یک چیز قطعی‌ست: تو می‌آیی! و تلاش ما برای انتخاب اصلح یعنی تلاش ما در تقویت حکومت اسلامی که زمینه‌ی ظهورِ توست. انتخابات یک کابوس نیست؛ انتخابات چیزی شبیه موعظه است! یادآوری اینکه شما نیستید و ما مستأصلیم! و ما بدون حضورتان ناتوانیم در سازش با جهان درون خویش! و ما به بن‌بست رسیده‌ایم، از بس که نداریم‌تان! و ستونِ فقراتِ جهان، تیر می‌کشد! و بی‌حضورتان اندوهِ مداوم، رزق ماست! اما غم، ما را تسلیم نمی‌کند. تارهایِ غمِ نبودن‌تان را، به پودهای امید گِره می‌زنیم و بختِ خویش را از نو می‌بافیم! ما به‌خاطرِ شما، انتخاب می‌کنیم! ما به عشق زودتر آمدن‌تان، اصلح را انتخاب می‌کنیم! ما پا‌پَس نمی‌کشیم! در آستانه‌ی سقوط اخلاق، ما اخلاقی دست به انتخاب می‌زنیم! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
ترک وطن که فقط مهاجرت نیست! رأی ندادن، بدترین مصداق ترک وطن است! 🖌زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
محمود درویش یک جایی لابه‌لای عاشقانه‌هایش حرف قشنگی می‌زند: اولاً: أحبك! ثانیاً: مهما حدث بیننا لاتنس أولاً معنیش اینه که: اولاً: دوستت دارم! ثانیاً: هر آن‌چه بین‌مان رخ داد، اولاً را از یاد نبر🩵 این عاشقانه، می‌تواند حرف ما به وطن باشد. اولا دوستش داریم و ثانیا هرچه بر سرمان برود اولا را فراموش نمی‌کنیم! به عشق وطن، رأی می‌دهیم. 🖌زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht