eitaa logo
روز‌نوشت
596 دنبال‌کننده
769 عکس
366 ویدیو
2 فایل
✍طلبه‌ام و مبتلاء به نگارش با کپی پیست میانه‌ی خوبی ندارم. کپی از این کانال با اشاره به نام صاحبش باشد. با نقدهاتون، خوش‌حال میشم! @islamic_ethic https://eitaa.com/roznevesht http://zil.ink/roznevesht
مشاهده در ایتا
دانلود
مهمونی شروع شد! کیا دعوت‌اند؟! https://eitaa.com/roznevesht
این را قبلاً نوشته بودمش. دوباره ارسالش کردم. بخونیدش قشنگه! ماه رمضان به آدم کمک می‌کند تا کمی خودش باشد؛ خودِ خودش. چون در این ماه، ارتکاب گناه کمتر است! گناه باعث می‌شود که آدم سرجایش نباشد و بشود وصله‌ی ناجور. ما در زندگی، گاهی خودمان نیستیم. ما گاهی وصله‌ی ناجوریم حتی برای زندگی خودمان. مثل یک پیراهن مشکی در مجلس شادی! و یا یک پیراهن رنگ‌روشن در مجلس غم! ما گاهی وصله‌ی ناجوریم حتی در مسیر بندگی؛ مثل آدمی که همزمان با توبه‌اش، گناه می‌کند! یا نه، مثل مدعی تواضع، که تکبر می‌ورزد. ما گاهی وصله‌ی ناجوریم؛ مثل اشکی که نه از سر شوق و نه از روی حزن، بلکه با‌هدف فریب جاری می‌شود. ما گاهی وصله‌ی ناجوریم؛ مثل شکری که به جای نمک به اشتباه در غذا ریخته باشند. مثل عینکی که روی چشم سالم است؛ یا نه مثل واژه‌ای که هیچ جایی میان کلمات ندارد! یا حاشیه‌ای که به زور می‌خواهد خودش را به متن بچسباند. گناه، آدم را وصله‌ی ناجور می‌کند. آدم با گناه جایی که نباید برود، می‌رود؛ چیزی که نباید ببیند، می‌بیند؛ حرفی که نباید بشنود، می‌شنود. ما وصله‌ی ناجوریم؛ مثل معصیت‌کاری که با اصرار، خودش را در صف متقین قرار می‌دهد؛ یا مثل ضِرار، که خودش را مسجد جا می‌زند. ما وصله‌ی ناجوریم؛ مثل محاسنی بلند در صورت مردی که اهل تیغ زدن مردم است؛ یا نه مثل تسبیحی کوچک، در دست دانه‌درشت‌ها؛ شاید مثل دکمه‌ای باشیم روی یقه‌ی بسته‌ای که قرار بود مانع خوردن حرام شود، اما نشد. ما وصله‌ی ناجوریم؛ و این ماه چه مهربان است که ما وصله‌های ناجور را به خود راه داده است. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
معاون دادستان قم از بازداشت ۴ نفر از عوامل اصلی انتشار دهندگان و ارسال کنندگان فیلم ماجرای درمانگاه قم به شبکه‌ی معاند اینترنشنال خبر داده است. خوب به‌نظر می‌رسد این خبر خوبی است اما کافی نیست! در حقیقت، هر جریان و اتفاقی دارای ظاهر و باطنی است. پرداختن به یک وَرِ موضوع و غفلت از سایر ابعادش، بدترین نوع آسیب‌شناسی است. اینکه افرادی به دنبال ایجاد تشنج و تنش در جامعه باشند و با شبکه‌های آن‌طرفِ آبی همکاری کنند معضل بزرگی است؛ اما معضل بزرگ‌تر، جریان یا بسترهایی است که برای این افراد و آن شبکه‌ها، خوراک تبلیغی مهیا می‌کنند. در حقیقت بیش از این‌که بخواهیم یقه‌ی پخش کنندگان فیلم را بگیریم، باید یقه‌ی آن‌هایی را بگیریم که با بی‌تدبیری حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه تبدیل به چالش نمودند! 🖌زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
خداوند تَتمه‌ی عطرِ رحمتش را، عصاره‌ی مهربانی‌اش را و چکیده‌ی محبتش را خالی کرده است در شیشه‌ی رمضان! 🖌زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
هم‌اکنون زندگی پس از زندگی شبکه‌ی چهار
گزارش حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال / ۱۴ فوتی تا ساعت ۲۱ امشب‌ 🔹از ۱ تا ۲۲ اسفند تا ساعت ۲۱:۰۰ کل آسیب دیدگان : ۱۱۸۴ کل مصدومین : ۱۱۷۰ اعزامی توسط اورژانس :۳۵۳ مراجعه به مراکز درمانی :۷۸۹ درمان در محل : ۲۸ کل فوتی :۱۴ قطع عضو: ۹۳ آسیب به چشم: ۴۰۵(تخلیه چشم : ۱مورد) سوختگی:۴۸۴ مادربزرگم می‌گفت: عقل که نباشه، جون در عذابه! https://eitaa.com/roznevesht
خدایا شکر که آسمانِ رمضان هست تا ما را سرگرم ماهت کنی! و اِلا زمین که چیزی برای دیدن ندارد! 🖌زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
در ادامه‌ی جنجالِ امربه‌معروف و نهی‌از‌منکرِ آن روحانی و رفتارِ زشتِ آن زن، هشتگ‌های متعددی به راه افتاد. خوب استفاده از هشتگ برای بولد‌کردن یک جریان و پررنگ نشان دادن آن کار بدی نیست. یکی از اقتضائات این فضا، بهره بردن از هشتگ‌هاست. منتها به نظرم می‌رسد به‌کارگیری این هشتگ‌ها نیز باید مبتنی بر اخلاق باشد. به عنوان مثال یک هشتگی که در همین جریان به راه افتاد کلمه‌ی سلیطه بود. هر دو گروه اعم از ارزشی‌ها و مخالفینِ آن‌ها به راحتی با به‌کارگیری این هشتگ حرف‌های‌شان را زدند و موافقت و مخالفت‌شان را ابراز نمودند. این کلمه که تمایلی به تکرارِ دوباره‌اش ندارم، از حیث لغوی معنای بدی ندارد. نهایتا توجیه ارزشی‌ها همین است. به محض اینکه بگوییم چرا به‌کار بردید، ما را ارجاع می‌دهند به فرهنگ لغت که معنای آن کلمه یعنی زنِ‌زبان‌دار و ... و با این توجیه به کارشان ادامه می‌دهند. در فضای مجازی و وقتی با مخاطب عام روبرو هستیم باید تمامِ ابعاد ِیک موضوع و تمامِ معانی یک کلمه اعم از لغوی و اصطلاحی و عرفی را مدنظر قرار دهیم. کلمه‌ی مزبور، شاید در فرهنگ لغت معنای بدی نداشته باشد اما در فرهنگِ عمومی مردم، زیستِ اجتماعی آن‌ها و ادبیات ِ گفتاری‌شان همواره این کلمه معنای بدی داشته است. بحثِ من صرفا به‌کارگیری یک کلمه نیست! موضوع فراتر از اینهاست. منظورم این است که ما با وارد کردن این کلمه به ادبیات تبلیغی خویش، راه را برای تقویت این دو قطبی در جامعه هموارتر می‌سازیم. ما حالا در دایره‌المعارفِ احکامِ اجتماعی میانِ مردم، کلمه‌ی جدیدی را داریم که قبلا هرگز برای این موضوع به‌کار نمی‌بردیم. حالا به غیر از محجبه و غیرمحجبه، ارزشی و غیرارزشی، با حجاب و بی‌حجاب، مذهبی صورتی و مذهبی واقعی، با دو کلمه‌ی دیگر هم مواجهیم، دو کلمه‌ای که شنیدش مشمئزکننده است. 🖌زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
در رسانه‌های‌شان مردم ایران را افسرده‌ترین مردم جهان معرفی می‌کنند حال آن‌که نامِ کشورِ خودشان در میان ۱۰ کشور افسرده‌ی جهان است! 🖌زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
دلم می‌سوزد و کاری ز دستم برنمی‌آید... https://eitaa.com/roznevesht