eitaa logo
رهروان شهداءمحله پشت بازار:خرم آبادrsmpb1@
252 دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
7.2هزار ویدیو
118 فایل
(رهروان شهداء) 🔹امورات فرهنگی شهداءمحله بزرگ پشت بازارخرم آبادلرستان 🔹تقویم وتاریخ روزشمارشهداء محله اخبارورویدادهای کشوری واستان 🔹شایعات و شبهات جهان اسلام 🔹فعالیت های جهادی و کمک معیشتی 🔹ارتباط با ادمین کانال : عزیزی پیام‌رسان ایتا @RMSPB45
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 #همجنسبازی؛ #بیماری_روانی است؟ یا گرایش #ژنتیکی یا #جنایت علیه #فطرت و #انسانیت ؟ ✅ چرا #بی_بی_سی و #رسانه های شیطانی تلاش میکنند همجنسبازی را عادی جلوه دهند؟👆 ✅ آمار عجیب بیماریهای جنسی و #خودکشی در افراد همجنسباز 👆 ✅ چرا در #ادیان الهی، مجازات این عمل شنیع #مرگ است؟👆 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
🚨گاهی ولی به خاطر مصالحی مامور به سکوت است اما پیرو ولی باید روشنگری کند .. ✅حضرت آیت الله مصباح یزدی: 👈علی در مصلحت نصیحت و سکوت، 👈ابوذر منتقد عبور از خطوط قرمز حکومت نبوی 🔺نشانه هايي داريم كه در زمان معصوم برخي از بهترين شيعيان، كارهايي ميكردند كه خود معصوم انجام نميداد اما نهي هم نميكرد. 👈 نمونه بارزش، جناب است. ميدانيد كه ايام خلا‌فت عثمان، خيلي در بيت المال اسراف شد و... اميرالمؤمنين (ع) فقط به تذكراتي دوستانه اكتفا ميكردند و برخورد تندي با عثمان نداشتند؛ حتي هنگامي كه مردم جمع شدند تا عثمان را بكشند، ايشان ممانعت كردند، وقتي آب را به روي عثمان بستند، ايشان حسن و حسين را فرستادند؛ ولي در همين اوقات ابوذر با تندي با عثمان برخورد مي كرد و... . در تاريخ اصلا‌ً نيامده كه يك بار اميرالمؤمنين به ابوذر فرموده باشند كمي آرام تر. 🔺وقتي عثمان ديد هيچ چاره اي ندارد، ابوذر را به ربذه تبعيد كرد. حضرت خودشان تشريف آوردند، امام حسن و امام حسين را هم با خودشان آوردند براي مشايعت ابوذر. خليفه ابوذر را به عنوان يك شخص مزاحم و به اصطلا‌ح مفسد كه وضع كشور را دارد به هم ميزند، از مدينه بيرون ميكند؛ ولي اميرالمؤمنين با امام حسن و امام حسين به مشايعتش مي آيند. تو براي حفظ دينت تلا‌ش كردي و آن ها به خاطر دنيايشان دارند تو را تبعيد مي كنند 🚨بنابراين گاهي ممكن شخصیت بزرگي به سبب شرايط خاصي وظيفه نداشته باشد كه حرفي را مطرح كند، ولي معنايش اين نيست كه ديگران بايد سكوت كنند. آن ها بايد وظيفه خودشان را انجام دهند و امر به معروف و نهي از منكر كنند و اين بهانه را نياورند كه اگر خوب بود، آن شخصيت هم انجام ميداد. ما بايد اين درك را داشته باشيم كه چرا علي مانند حضرت زهرا اقدام نكرد. گاهي علي ميفرمايد اين كار حرام است؛كه در اين صورت البته همه بايد مطيع باشيم. يا به عنوان رهبر جامعه اسلا‌مي حكم حكومتي داده ميشود؛ كه در نتيجه همه بايد بپذيرند و‌ معني ولا‌يت فقيه همين است. اما گاهي حكم حكومتي نكرده كه ديگران امر به معروف نكنند؛‌در اين صورت ديگران بايد وظيفه خودشان را انجام دهند. ۸۴/۵/۲۶ 📝البته نمونه بارز این جور روشنگری ها را در دفاع جانانه خانم سلام الله در امیرالمومنین علی علیه السلام شاهد بودیم . 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
♦️چرا چیزایی که من دوست ندارم و خوشم نمیاد برام مقدّر میشه و اتفاق می یفته❓ #قرآن_پاسخ_میدهد 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
شبهه: " کریسمس رسیده و اینترنت پر شده از عکسای بابانوئل...چیزی که جالبه،مقایسه میان شخصیت بابانوئل و حاجی فیروز خودمونه چرا بابانوئل اینقد سفید و زیباست و حاجی فیروز رو سیاهه و زشت؟؟؟ چرا باید بابانوئل کادو بده؛ ولی حاجی فیروز گدایی کنه؟؟؟ روحش شاد؛دکتر شریعتی؛در کتابی بنام : (پدر و مادر ؛ما متهمیم) نوشته:ملتی و دین و آیینی که"افتخارش فقر باشه"؛ هرگز،به چیزی"جز فقر"،نخواهد رسید 🔆پاسخ شبهه: 1⃣ صورت سیاه شده حاجی فیروز نمادى از سیاهى سرماى زمستان است و لبان و لباس هاى سرخش نمادى از بهار كه بر پیكره این سرما مى نشیند و حركات و آواز خواندی اش نیز دلیلى بر همین ادعاست. بنابراین این نماد نماد فقر نیست ✅ 2⃣ عمو نوروز یا بابا نوروز یکی از نمادهای نوروز است که در شب‌های جشنِ نوروز برای بچه‌ها هدیه می آورد به همراه حاجی فیروز سفر می‌کند . از ویژگی‌های عمو نوروز، میتوان اشاره کرد به زلف و ریشِ سفید (در برخی منابع، حنا بسته)، کلاهِ نمدی، کمربندِ ابریشمیِ آبی، شالِ سفید، شلوارِ کتان و گیوۀ تخت‌نازک. 3⃣ اما اینکه افرادی هستند از این نمادها سوء استفاده میکنند مخصوص به ایران نبوده و افراد سودجو همه جا هستند مانند دزدی بابانوئل از اداره پست در استرالیا ، دزدی بابانوئل از یک بانک محلی در ممفیس امریکا و … . 4⃣ نکته آخر اینکه خود ما و همچنین مسئولین باید در صدد آن باشیم که از این نمادها و آداب رسوم کشورمان حفاظت و صیانت کنیم ، نه اینکه با عدم آگاهی نسبت به این نماد ها و رسوم آنها را از هویت و ساختار وجودی اصلی خود خارج کنیم تا دستمایه افراد سودجو شود. 📚 منبع: article.tebyan.net/16614 yon.ir/WikiAN yon.ir/WikiHF 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اعتراف یک #صهیونیست: نگو #ایران بگو #امپراتوری_ایران .. حالا مشخصه علت همه #تحریم ها و فشارهای غربیها علیه ایران چیه؟ ✅ آنها از بیدار شدن این امپراتوری #مسلمان خفته .. این شیر خوابیده به هراس افتاده اند.. کشوری که میتواند #فرهنگ و #عقاید و #قدرت خود را صادر کند.. آنها از این #صدور_انقلاب، تفکر #مقاومت و ایدئولوژی #اخلاق گرای ما میترسند 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
لینگ کانال رهروان شهداءمحله بزرگ پشت بازار خرم آباد لرستان http://eitaa.com/joinchat/854196225C53ccd6796c
لینگ گروه دورهمی:دوستان محله پشت بازار خرم آباد :ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/4158259226Cd1c11a1043
‍ 🕌 در محضر امام روح الله ( 951) 💠 شکستن پر پرواز «خیال» در راه مجاهده با نفس! انسان مجاهد كه در صدد اصلاح خود برآمده و مى‏خواهد باطن را صفايى دهد و از جنود ابليس آن را خالى كند، بايد زمام خيال را در دست گيرد و نگذارد هر جا مى‏خواهد پرواز كند، و مانع شود از اينكه خيالهاى فاسد باطل براى او پيش آيد، از قبيل خيال معاصى و شيطنت، و هميشه خيال خود را متوجه امور شريفه كند. ، کتاب چهل حدیث،صفحه ۱۷ 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
⭕️ نمازآیات چه جوری خوانده می شود؟ ⭕️آیا قنوت دارد؟ نماز آیات به واسطه چهار چیز بر انسان واجب می شود: 🌞گرفتن خورشید 🌗گرفتن ماه (اگر چه مقدار کمی از آن ها گرفته شود و کسی هم از آن نترسد) 🌍زلزله (اگر چه کسی هم نترسد) ⚡️رعد و برق 💨🌪بادهای سیاه و سرخ و صیحه ترسناک و مانند این ها از چیزهایی است که از آیات آسمانی و زمینی بوده بهشرط ان که موجب ترس بیشتر مردم بشود. ⭕️ دستورخواندن نمازآیات درهر کعت ۵ رکوع دارد وبه چند شکل می توانیدبخوانید. که دو نوع آن مشهوراست. ⭕️ ۱- نوع اول این که درهررکعت ۵ مرتبه حمدویک سوره کامل بخوانید وبعدازهرحمدوسوره ای که می خوانید یک رکوع انجام دهید تاپنج رکوع تمام شود. ⭕️۲- نوع دوم این است که درهر رکعت یک مرتبه حمدبخوانید. ویک سوره راپنج قسمت کنید وبعدازهرقسمت یک رکوع انجام دهیدکه دراین فرض حمدتکرار نمی شود بلکه درهررکعت یک مرتبه حمد کافی است. ولی حداقل بایدقبل ازهررکوع یک آیه کامل ازسوره ای که انتخاب می کنیدبخوانید. مثلا اگر سوره قدر را انتخاب کردید. بعدازتمام کردن حمدبگوئید. 👈(بسم الله الرحمن الرحیم انا انزلناه فی لیله القدر) وبه رکوع رویدوبعدازذکررکوع بلندشویدوبگوئید. 👈( و ما ادریک ما لیله القدر ) ورکوع دوم راانجام داده بلند شویدوبگوئید. 👈(لیله القدر خیر من الف شهر ) ورکوع سوم راانجام دهیدوبلند شویدبگوئید. 👈(تنزل الملا ئکه والروح فیها باذن ربهم من کل امر) وبرای چهارمین باربرکوع رفته بلندشویدآیه اخریعنی 👈(سلام هی حتی مطلع الفجر) رابخوانیدوبعدازرکوع پنجم دوسجده انجام دهیدوبلندشوید. ⭕️رکعت دوم رانیز دقیقا مثل رکعت اول با ۵ رکوع بخوانید. امااگرسوره بزرگ تری انتخاب کردید. می توانیدقبل ازهررکوع بیشتراز یک آیه مثلا دوآیه بخوانید. وبرکوع برو ید. ⭕️ودرهرصورت قبل ازرکوع دهم یک قنوت هم بخوانید. وبعدازرکوع آخری به سجده بروید وبعدازسجده دوم یک تشهد همراه باسلام هائی که درهمه نمازها می خوانیدبخوانید. ونماز را تمام نمائید. ⭕️ گفتنی است قنوت درتمام نمازهاازجمله این نمازمستحب است ولی درنماز آیات مستحب است قبل ازرکوع دوم , چهارم , ششم , هشتم وقبل ازرکوع دهم یک قنوت خوانده شودلکن شما مثل نمازهای روازانه که می خوانید. دراین نماز هم قبل ازرکوع آخری یک قنوت بخوانید. کافی است. ⭕درصورتیکه ازوقت گذشته باشدبصورت قضا خوانده شود. چون برهرفردمسلمان واجب می‌شود. ✅ با ما همراه شوید... 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 👥🗣رسانه باشیدواین مطلب را بادوستان خودبه اشتراک بگذارید. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 لینگ کانال:رهروان شهداء محله بزرگ پشت بازارخرم آباد : ایتا👇 @rsmpb1 لینگ گروه دورهمی:دوستان محله پشت بازار خرم آباد :ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/4158259226Cd1c11a1043 لینگ کانال :رهروان شهداء محله بزرگ پشت بازارخرم آباد:سروش👇 sapp.ir/1610030 تلگرام: @RSMPB
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: جمعه - ۰۶ دی ۱۳۹۸ میلادی: Friday - 27 December 2019 قمری: الجمعة، 30 ربيع ثاني 1441 🌹 امروز متعلق است به: 🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكري عليهما السّلام 💠 اذکار روز: - اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ (100 مرتبه) - یا ذاالجلال و الاکرام (1000 مرتبه) - یا نور (256 مرتبه) برای عزیز شدن ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹امروز مناسبتی نداریم 📆 روزشمار: ▪️5 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها ▪️13 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز) ▪️33 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز) ▪️43 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها ▪️50 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ✅ با ما همراه شوید...
🔆متن شبهه: تفاوت متن عقد ایران باستان با عقد اسلامی خطبه عقد ایران باستان داماد میگه : ‏به نام نامی یزدان تو را من برگزیدم از میان ِ این همه خوبان برای زیستن با تو میان ِ این گواهان بر لب آرم این سخن با تو وفادار تو خواهم بود در هر لحظه هر جا پذیرا می شوی آیا؟ عروس در جواب میگه: ‏پذیرا می شوم مهر تو را از جان هم اکنون باز می گویم میان انجمن با تو وفادار تو خواهم بود در هر لحظه هر جا آیا تفاوت عقد اسلامى را میدانید؟! آخوند از طرف عروس میگه: {اَنکَحتَک َو زَوَجتَکَ نَفسی اِلی صِداقِ ِ المَعلوم} عروس به داماد ميگه: ‏ در برابر پول معینی که به من می دهی خود را در اختیار تو قرار می دهم واقعا اعراب چه به روز ما آوردن؟؟؟؟ 🔆پاسخ شبهه: 1⃣. اگر ادعا میشود که این متن متعلق به ایران باستان است پس باید عاری از واژه های عربی باشد در صورتی که ریشه کلمات وفا، لحظه و اجازه عربی است!!! 2⃣. نگارش و ادبیات نیز مربوط به دوره حاضر است و هیچ سنخیتی با آثار به جا مانده از قرون 4 و 5 هجری قمری ندارد چه برسد به دوره های قبل از اسلام !! 3⃣. این مطلب در هیچ منبع موثقی یافت نمی شود و نویسنده نیز هیچ منبعی را ذکر نکرده است و این خود دلیلی بر عدم صحت مطلب است. 4⃣. نکاح لفظی قرآنی است، یعنی کلام خدا و برگرفته از دین و اعتقاد ماست. تذکر چند نکته ضروری است: * دین و اعتقاد الهی٬ اختصاصی به کشور و ملت خاصی ندارد. هر چیز حق و حقیقتی اینگونه است. آیا کسی قوانین فیزیک و شیمی و ... را به بهانه اینکه کاشفش اهل کشور خاصی است٬ رد می کند و به این بهانه آن را انکار می کند؟ * قرآن به زبان عربی است، لفظ نکاح لفظی عربی است که وارد زبان فارسی شده است و می دانید که الفاظی که وارد فارسی شده اند، در فارسی دچار تغییراتی می شوند و برای قضاوت در این موارد حتما باید معنای عربی را در نظر گرفت٬ نه معنای فارسی را. برای درک معنای صحیح نکاح٬ سراغ کتاب تحقیقی و معتبر «قاموس قرآن» می رویم: «نکاح» در اصل به معنای «عقد نکاح» است، سپس به استعاره در مورد «جماع» به کار رفته؛ و راغب (لغت دان بزرگ) معنای اصلی آن را «مخالطه و انضمام» (در هم آمیختن٬ مخلوط کردن و به هم پیوستن) دانسته است. ونکته قابل توجه اینکه ‌در زبان عربی٬ تمام نام های «جماع» کنایه هستند و در این زبان ذکر صریح و بی پرده آن٬ قبیح و زشت است. فرهنگ «معین» هم همین سه معنا راذکر کرده است. * عقد ازدواج، بار حقوقی دارد، یعنی احکام حقوقی به دنبال دارد. پس باید الفاظش دقیق باشد و نمی توان آن را با کلمات احساسی و عاطفی بیان کرد. ابایی نداریم که بیان داریم نکاح در اصل به رابطه «زناشویی» گفته می‌شود و منظور از زناشویی نیز به روابط جنسی زن و مرد است و نه هرگونه ارتباط یا صمیمت و یا حتی عشق بین آنان. این ارتباط جنسی یا بدون هیچ قید، شرط و چهارچوبی که حقوقی را به طرفین مترتب نماید صورت می‌گیرد که در اصطلاح قرآنی و فقهی به آن «زنا» گفته می‌شود و یا در چارچوب تعریف شده و با حقوق و تعهدات معینی برای طرفین صورت می‌گیرد که به آن «عقد نکاح یا عقد ازدواج» گفته می‌شود. 5⃣. عقد نکاح و یا ازدواج در تمامی ادیان، مذاهب، فرهنگ‌ها و مکاتب وجود دارد و به همین خاطر حتی در غرب به اصطلاح آزاد یا بت پرستان چین، ژاپنی و کلاً خاوردور نیز به هر مرد و زنی که با یک دیگر رابطه زناشویی برقرار کنند، «همسر» نمی‌گویند و آنها را در مدارک، ادارات، محاوره و اذهان عمومی متأهل نمی‌شناسند و از حقوق و جایگاه متأهلین برخوردار نمی‌باشند. زن و مرد وقتی متأهل قلمداد می‌گردند که روابط زناشویی آنان بر اساس اصول و قانونی باشد که به آن «ازدواج» می‌گویند. لذا در فرهنگ دهخدا نیز در معنای نکاح، عمل زناشویی (جماع) با عقد زناشویی معنی شده است و این ازدواج یا نکاح با عقدی که در هر دین، مکتب و فرهنگی به گونه‌است محقق می‌گردد. لذا اسلام ازدواج سایر ادیان و حتی فرهنگ‌ها را قبول داشته و به رسمیت می‌شناسد. 6⃣ در احکام اسلامی، مرد و زن هر دو باید قبول خود را اعلام دارند تا تصمیم دو طرف محقق گردد. لذا در عقد دائم، ابتدا پس از تعیین مهریه، زن می‌گوید: «خودم را به ازدواج (همسری) تو در آوردم با مهریه‌ی معلوم» و سپس مرد می‌گوید: « قبول کردم» بسیار عجیب است که نویسنده با متنی که در آن بی حیایی موج می زند، و آن هم با ادعایی دروغ، پاسدار حیا شده و دل برای عفت می سوزاند! 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
🔆متن شبهه: مگر روحانیون نمی گویند که ما پس از مرگ در عالم برزخ حیات داریم و زندگی می کنیم و گاها شاید سال توقف ما در برزخ طول بکشد تا قیامت شود.پس چگونه قرآن می گوید که توقف در برزخ اندکی بیشتر نیست 🔆پاسخ شبهه: 1⃣ما معتقديم در ميان اين جهان و سراى آخرت، جهان سوّمى به نام «برزخ» است كه ارواح همه انسان‏ها پس از مرگ تا روز قيامت در آن قرار مى ‏گيرند. قرآن می فرماید ؛ «و پشت سر آنها (پس از مرگ) برزخى است تا روز قيامت». ( مومنون 100) 2⃣البته از جزئيات آن جهان نيز زيادى نداريم و نمى‏ توانيم داشته باشيم، اين قدر مى‏ دانيم كه ارواح نيكان و صالحانى كه در درجات بالا قرار دارند مانند ارواح شهدا در آن جهان، متنعّم به نعمت‏هاى هستند: «هرگز گمان مبر كسانى كه در راه خدا كشته شدند مردگانند، بلكه آنها زنده ‏اند و در پيشگاه پروردگارشان متنعّم اند». ( آل عمران 169) 3⃣و نيز ارواح ظالمان و طاغوت‏ها و حاميان آنها در آن جهان معذّبند، همان گونه كه قرآن درباره فرعون و آل‏ فرعون مى‏ گويد: « عذاب آنها (در برزخ) آتش (دوزخ) است كه هر صبح و شام بر آن عرضه مى‏ شوند، و روزى كه قيامت برپا شود (مى ‏فرمايد) آل فرعون را داخل ‏ترين عذاب‏ها كنيد!». ( مومن 46) امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « مومنین در برزخ در حجره ‏هايى از بهشت قرار دارند، از غذاهاى بهشتى مى‏ خورند، و از نوشيدني هايش مى ‏نوشند، و مى ‏گويند پروردگارا، هر چه زودتر قيامت را بر پا كن و به ‏ هايى كه به ما داده ‏اى وفا فرما ، ارواح کفار نیز در آتش جهنم هستند و آتش بر آنها عرضه می شود و می گویند خدایا قیامت را برپا مکن و آنچه در مورد عذاب به ما وعده داده ای اجرا مکن و آخرین ما را به اولین ما ملحق مکن » 📚 الکافی ج 3 ص 244 _ بحار الانوار ج 6 ص 270 4⃣حال در مورد این آیه است که می فرماید ؛ « و روزى كه قيامت بر پا شود گنهكاران سوگند ياد مى‏ كنند كه جز ساعتى (در عالم برزخ) نكردند ، اينچنين آنها از درك حقيقت محروم مى‏ شدند » ( روم 55) 5⃣حال اين سؤال پيش مى ‏آيد كه چگونه آنها مدت عالم برزخ را اين گونه كوچك و كم مى ‏شمرند؟ پاسخ اين سؤال با توجه به يك نكته روشن است، و آن اينكه هنگامى كه به انسان وعده شيرين و جالبى داده شود و آتش شوقش براى وصول به آن لحظه برافروخته‏ تر گردد ساعات و دقايق بر او بسيار دير مى‏ گذرد، و گاه يك ساعت به منزله روزها و سال‏ها است، به عكس هنگامى كه وعده مجازات دردناكى داده شود انسان ميل دارد چرخ زمان متوقف گردد، و گاه روزها و ماه‏ها به قدرى در نظرش به سرعت مى ‏گذرد كه گويى لحظه‏ ها و دقايقى بيشتر نبوده است، و چنين است سرنوشت مجرمان در قيامت . 6⃣درست است كه در عالم برزخ نيز از عذاب الهى بى‏ نصيب نيستند اما عذاب برزخی کجا و عذاب عالم قیامت کجا . آرى آن روز اين احساس به انسان دست مى‏ دهد كه دوران برزخ هر چند طولانى بوده، در برابر عمر بى نهايت در عالم بقاء و عذاب هایش لحظات زود گذرى بيش نيست. 📚تفسیر نمونه ج 12 ص 155_ پیام قرآن ج 5 صفحه 361 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.