فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الإسراء
وَإِذَا أَرَدْنَا أَن نُّهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُوا فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا(16)
موسای چوپان و فرعون ذی الأوتاد...
مقدمه ی کتاب زرسالاران یهودی و پارسی استعمار بریتانیا و ایران جلد1.pdf
371.3K
این متن مقدمه ی جلد نخست مجموعه مجلدات پنج گانه ی کتابِ زرسالاران یهودی و پارسی استعمار بریتانیا و ايران از جناب آقای عبدالله شهبازی ست...
نمیـــــدانم چگونه از شما بخواهم آنرا مطالعه کنید... 🤷♂️
به شما اطمینان میدهم عمق و بلندای افق دید شما به قبل و بعد از مطالعه ی این متن تقسیم خواهد شد...
قضاوت با شما...
❤️🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرّاء کتاب الله محمد صديق منشاوی را
#_حنجرة_الباکیة_
نام نهاده اند...
یعنی حنجره ی گریان...
اینجا صدّیق در حال قرائت آیه ی مبارکه ی
الإنفطار
يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ(6)
است...
احساس میکنم تنها حنجره ی گریان صدّیق میتوانست حالِ دل خداوند را هنگام ایراد این آیه به گوش انسان در تمام فراخنای تاریخ القا کند...
اینگونه به این صدا گوش فرا دهید : کأَنَّه خداوند دارد انسان را برای هبوط بدرقه می کند...
همینطور که انسان از او فاصله میگرد خداوند گفته های ملائک را درباره ی انسان مرور میکند...
البقره
أَتَجْعَلُ فِيهَا مَن يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ؟!؟! 🥺💔
اینجاست که میان این گفت و شنودِ خداوند فقط حنجره ی گریان صدّیق میتواند
#_بغض_ و چشم های لبریز از اشک خداوند را روایت کند...
🥺🥀
که فراخنای تاریخ انسان را مرور میکند و همچون پیری سالخورده که در ناصیه ی این خشت خام چیزی را می بیند که ما با تمام وجود آنرا لمس می کنیم...
و این هنر صدّیق است که آن سوز و گداز را به گوش #_الإنسان_ میرساند...
#_حنجرة_الباکیة_
کمپانیهای جهانوطن صهیونیستی در ایران.pdf
428K
درک ایده ی #_اقتصاد_مقاومتی_ بدون پژوهش و تحقیق حولِ چیستی و چگونگیِ گستره ی فعالیت های کلان اقتصادیِ پیش از وقوع انقلاب اسلامی در ایران بهعنوان میراثی بر جای مانده از سلطنت های گذشته حکایت همان شعر است که میفرماید :
ما در این انبار گندم می کنیم
گندم جمع آمده گُم می کنیم
می نیندیشیم آخر ما به هوش
کین خلل در گندم است از مکر موش
موش تا انبار ما حفره زدست
وز فنش انبار ما ویران شدست
اوّل ای جان دفع شرّ موش کن
وانگهان در جمع گندم جوش کن
یا حکایت همان ضرب المثل پندآموز است که :
سبکسر سبکتر درافتد به دام
قضاوت با شما...
🌻❤️
#_زرسالاران_یهودی_و_پارسی_
#_عبدالله_شهبازی_
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بغض کردن و سوزِ خیرخواهیِ مؤمنِ آل فرعون ساعتی پیش از قطعه قطعه شدن با مقاریض به روایتِ محمد صدّیق منشاوی...
🥺🥀🔥
#_حنجرة_الباکیة_
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[مبهوتِ بـےڪسےها،
شب تاسحردویدیم
چونچشمهاۍچمران
درکوچههاۍپاوه?]
🥺🥀🔥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز جمعه ی بدونِ أمر به معروف و نهی از منکر مانند إقامه ی نماز شب با جنابت است...
42.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امیرالمؤمنین (علیه السلام) ، پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)
وَ عَنْهُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ : سُئِلَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَيُّ اَلْمُؤْمِنِينَ أَكْيَسُ قَالَ أَكْثَرُهُمْ لِلْمَوْتِ ذِكْراً وَ أَحْسَنُهُمْ لَهُ اِسْتِعْدَاداً أُولَئِكَ هُمُ اَلْأَكْيَاسُ .
🥀🥺
جناب آقای سعید حجّاریان ( اتّحاد سه گانه و الگوی توسعه ) .pdf
3.49M
منتقدان چند سالی ست که ضمضه هایشان را در رابطه با پیدایش طبقاتی از ملأ و مترفین معاصر ما به صدای رسا تری تبدیل کرده اند...
ایشان شبکه هایی منسجم را برای ارائه ی نظریه ی عدالت اجتماعی به تناسب جغرافیای سیاسی فرهنگی اقتصادی ایران به وجود آورده اند
___________
شاید همه ی ما بر جاخوردگی مان از رفتارهای دانشجویان آکادمی های مطرح کشور همچون شریف در رابطه با مسائل پیش آمده در ماجراجویی های گذشته در کشور اتفاق نظر داشته باشیم
و هنوز هم هضم رفتارهای پرخاشگرانه و تندخویی های خارج از حد ایشان برای ما ممکن نشده باشد...
_______________
از سویی آمارهای کالیبریِ منتقدین از وضعیت اقتصادی جغرافیای انسانی ایران و اتفاق نظر ایشان بر پیدایش و تا حدودی تثبیت طبقاتی از ملأ و مترفین در این جغرافیا و از سوی دیگر کنجکاوی خودم برای یافتن ریشه های این مصائب فرهنگی و اقتصادی و تبعاً سیاسی مرا به سیاست های دهه ی هفتاد و دیدگاههای برخی خودایدئولوگ پندارِ تهران نشین رهنمون شد که مقاله ی ذیل یکی از آن منابع است...
_________________
مقاله ی ذیل که مجموعه راهکارهای انحلال در نظام جهانی اقتصاد را از دیگاه شخصی غرب گرا ( اگر نگوییم غربزده ) به رشته ی تحریر درآورده و در آن نویسنده تنها راه برون رفت از مصائب اقتصادی ایران را متلاشی شدن در روابط و سازوکارهای مالی جهانی میداند
وی بر این اساس گریزی بر راهبرد کلان آموزش و پرورش و چگونگی سهیم بودن محصلین ایرانی در این انحلال میزند و در آن نقش نود درصد از محصلین ایرانی در این راهبرد را به کمتر از صفر فروکاهیده و در لفافه حکم به ایجاد یک نظم طبقاتی می کند...
_______
کشکول مدیا
منتقدان چند سالی ست که ضمضه هایشان را در رابطه با پیدایش طبقاتی از ملأ و مترفین معاصر ما به صدای رسا
او حتی ایجاد شدن واکنش های مدنی منفی توده ها را نسبت به عدم حضور خود در سرنوشت اقتصاد کلان کشور را نیز پیش بینی می کند و بر همین اساس رأی به سرکوب پلیسی مردم توسط دولت می دهد
______
نظریاتی در تناقض صریح با قانون اساسی و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی...
_____
مخلص کلام اینکه اگر میخواهید به ریشه ی مصائب فرهنگی و اقتصادی حال حاضر برسید
باید به سال 1375 بروید و این مقاله را از آقای حجاریان بخوانید
دیدگاه هایی که عامل پیدایش ناهمگونی های فراوان فرهنگی و اقتصادی و به تبع سیاسی شده
از مال سازی های بی رویه
تا قهقهه های مستانه مترفین دانشگاه شریف
تا مصائب مسکن مردم
تا خصوصی شدن آموزش و پرورش
__________
قضاوت با شما...
❤️🌻
🌀 شروع آموزش دین از اصول عقاید، اولین قدم به سمت سکولارسازی است
🌀 خودمان با آموزش نادرست دین، سکولاریزم را تقویت کردهایم
➖خیلی از کارهای فرهنگی و دینی ما، سکولارساز و دشمنساز است!
➖دین را چگونه توضیح بدهیم که سکولار نباشد؟ احکام اجتماعی دین و آثار اجتماعیِ احکام فردی را توضیح بدهیم
➖ وقتی بهجای تقویت وجه اجتماعی دین، فقط وجه عقیدتی و اخلاقی را تقویت کنیم، یعنی سکولاریزم را تقویت کردهایم
➖ دین سکولار دینی است صرفاً با تلقیِ عقیدتی، اخلاقی و احکامی از دین؛ آن هم احکام غالباً فردی
👈 علیرضا پناهیان در جمع فعالین فرهنگی استان فارس:
منظور از سکولار بودنِ دین این است که دین به زندگی اجتماعی و نیازهای واقعی مردم، زیاد کاری نداشته باشد و فقط به بُعد اخلاقی و معنوی بپردازد و در نتیجه، طبیعتاً با سیاست هم کاری نداشته باشد و از سیاست فاصله بگیرد.
سکولاریزم، درجاتی دارد؛ درجاتی از سکولار بودن در عموم فعالیتهای فرهنگی و دینی ما موج میزند؛ اگرچه مواضع سیاسی هم داشته باشیم و چند اقدام سیاسی هم انجام بدهیم، اما ذاتاً آموزش دینیمان و تعلیمات اخلاقیمان غالباً سکولار است. خیلی از ما، در واقع سکولارهای انقلابی هستیم!
قرآن میفرماید: «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَعْبُدُ اللَّهَ عَلَى حَرْفٍ» از بندگان خدا کسانی هستند که عبادت خدا را در یک گوشهای گذاشتهاند و در متن زندگیشان جاری نیست. این آیه، یک طرز برخورد سکولار با دین را نشان میدهد و خیلیها علاقهمند هستند که دین در اقتصاد و سیاست و متن زندگی اجتماعی وارد نشود.
بسیاری از فعالیتهای فرهنگی و دینی ما، ذاتاً سکولار است و این سکولاریزم را به فرزندانمان آموزش میدهیم و بعد به آنها میگوییم «سکولار نباش!» خودمان سکولاریزم را آموزش دادهایم و تقویت کردهایم. وقتی در تعلیم و تربیت دینی، بهجای اینکه وجه اجتماعی دین قوی بشود، وجه عقیدتی دین قوی میشود، طبیعتاً فرزندانمان یک تلقّیِ صرفاً عقیدتی از دین پیدا میکنند.
وقتی طرز آموزش دینی ما با اصول عقاید شروع میشود تلقّی و برداشت جوان ما از دین، این میشود که پیغمبر سرِ عقاید جنگ میکرد. این قدم اول به سمت سکولاریزم است. در حالیکه واقعیت این نبوده است.
بُعد اجتماعی دین در آموزشهای دینی و کارهای فرهنگی ما کمرنگ است و بیشتر، بُعد فردی دین، برجسته است. اصرار بر این بُعد فردی، یکی ناشی از تلقّی صرفاً عقیدتی از دین است و دوم، ناشی از تلقّی صرفاً اخلاقی از دین است.
آنچه به اسم «علم اخلاق» رایج شده، بیشتر ملکات نفسانی است. درحالیکه وجود ملکات نفسانی، علامت خوشبختی انسان نیست. قرآن ۲۵۰ بار بر تقوا تأکید کرده و ملاک ارزش را تقوا قرار داده نه اخلاق. کار فرهنگی با تلقی صرفاً اخلاقی یا عقیدتی یا احکام فردی از دین، به دین آسیب میزند و دشمنساز است.
تلقیِ احکامی از دین چیست؟ اینکه اطاعت از خدا را برجسته کنیم و بگوییم «آدم خوب یعنی آدم مطیع» درحالیکه دین همهاش اطاعت نیست؛ بلکه بصیرت و نصرت هم هست که گاهی ممکن است بدون امر صریح و واضح خدا یا امام باشد. امام حسین(ع) شب عاشورا به یارانش فرمود: «بروید» ولی آنها باید میماندند. دین میخواهد انسان به قدرت تشخیص و حکمت برسد.
دین سکولار دینی است که صرفاً با تلقیِ عقیدتی، اخلاقی و احکامی از دین باشد؛ آن هم احکامی که غالباً احکام فردی است. دین را چگونه توضیح بدهیم که سکولار نباشد؟ باید احکام اجتماعی دین و آثار اجتماعیِ احکام فردی را توضیح بدهیم.
در کار فرهنگی برای جاانداختن دین، باید فواید دین برای فرد و جامعه ذکر بشود و نیز باید معلوم بشود که دین به شدّت یک امر عقلانی است.
وقتی دین یک امر عقلانی و کاربردی در زندگی فردی و خصوصاً اجتماعی است، شما چرا کار فرهنگی را صرفاً در خارج از متن زندگی اجتماعی انجام میدهید؟ چرا فقط میخواهید مردم را در مسجد، دیندار کنید؟ چرا در کارخانه و فروشگاه و بازار و کارگاه، مردم را دیندار نمیکنید و فقط رفتید داخل مسجد؟ مگر زمان طاغوت است؟!
الان برای کار فرهنگی، باید شغل درست کنی، باید سرِ نحوۀ زندگی جمعی برای تولید و برای مصرف، در متن این فعالیت جمعی باید کار فرهنگی صورت بگیرد! چرا کار فرهنگی را سکولار میکنید و میبرید بیرون از متن زندگی؟!
امروز در متن زندگی، نقص بزرگ دینی ما در چیست؟ کار گروهی و جمعی در عرصۀ اقتصادی و معیشتی. شما تا وقتی که در میان یک جمع، در مسجد یا هیئت، کار اقتصادی راه نیندازید و آنها با هم دعوایشان نشود، هیچ شاخصی ندارید برای اینکه ببینید کار تربیتیتان موفق بوده یا نبوده. اگر بحث پول وسط بیاید و دعوایمان نشود، آنوقت است که مواسات، ایثار و ازخودگذشتگی تازه رو میآید.
🚩آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم(ع) شاهچراغ - ۱۴۰۰.۱۱.۲۸
👈 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/7203
قضاوت با شما...
🌻❤️
عدالت و جمهوریت هنوز گفتمان نشده است!؟!؟!؟
مصاحبه روزنامه فرهیختگان با حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید
https://farhikhtegandaily.com/page/220333/
حقایقی تلخ بعد از 45 سال... 💔🥀
قضاوت با شما...
❤️🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راوی میگه امام حسین تو صحرای عرفات اشک میریخت و میگفت:
خدایا ممنونتم رحم کردی به ابراهیم که نذاشتی پسرش جلوش ذبح بشه.
الحمد للَّه الّذی ممسک یدی ابراهیم عن ذبح ابنه بعد کبر سنّه و فناء عمره.
#علی_اکبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در رابطه با این کلیپ شما را به مطالعه ی نکات ذیل دعوت می کنم...
⭕نکته ی اول :
#_پاتولوژی_فرهنگی_
نشانی : تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام , جلد۱ , صفحه۵۶
عنوان باب : ما روي عن النبي صلى اللّه عليه و آله في طوال هذه المعاني و روي عنه صلى اللّه عليه و آله في قصار هذه المعاني
قائل : پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)
وَ قَالَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : وَ يَهْرَمُ اِبْنُ آدَمَ وَ تَشِبُّ مِنْهُ اِثْنَتَانِ اَلْحِرْصُ وَ اَلْأَمَلُ .
انسان ها در این جغرافیای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی که ایران نام گرفته به سمت کهن سالی سقوط آزاد کرده اند و همانگونه که به مستند آیه ی شریفه ی :
الجاثية
وَتَرَىٰ كُلَّ أُمَّةٍ جَاثِيَةً كُلُّ أُمَّةٍ تُدْعَىٰ إِلَىٰ كِتَابِهَا الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ(28)
همانگونه که در حشر باید :
الإسراء
اقْرَأْ كِتَابَكَ كَفَىٰ بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا(14)
علاوه بر کتاب اعمال فردی کتابی نیز در قالب اعمال أمت به ما عرضه خواهد شد که رئوس آن را به مقتضای روزگار ما
آز و آرزو تشکیل داده اند
که به ایشان جزا داده خواهیم شد...
و سؤال اینجاست که :
آزمندان و آرزومندان چگونه تن به آیه ی شریفه ی :
المائده
وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ (2)
خوهند داد؟؟؟ ایشان که مصداق بارز آیه ی شریفه ی :
الهمزة
الَّذِي جَمَعَ مَالًا وَعَدَّدَهُ(2)
هستند...
و وای بر روزگاری که آزمندان و آرزومندان حاکمان جامعه باشند که :
وَ إِنَّمَا يُؤْتَى خَرَابُ اَلْأَرْضِ مِنْ إِعْوَازِ أَهْلِهَا وَ إِنَّمَا يُعْوِزُ أَهْلُهَا لِإِشْرَافِ أَنْفُسِ اَلْوُلاَةِ عَلَى اَلْجَمْعِ وَ سُوءِ ظَنِّهِمْ بِالْبَقَاءِ وَ قِلَّةِ اِنْتِفَاعِهِمْ بِالْعِبَرِ...
یا اینکه منظومه ی اقتصاد مقاومتی در کجای این آز و آرزومندی قرار می گیرد؟؟؟
یا اینکه آیا این آزمندی ها و آرزومندی ها میتواند به درکی از فقه الوقف برسد؟؟؟
⭕نکته ی دوم :
و مشکل بزرگ _که تجربه هم نشان داده است_ این است که اگر طاغوت اقتصادی ( قارون سرمایه دار ) بر جای ماند ، خود ، طاغوت سیاسی نیز میشود ،
تشکّل پدید می آورد ،
پست های اقتصادی را تصاحب می کند و امور را در دست می گیرد...
و معلوم است جامعه ای که کارگردان اصلی آن طاغوت اقتصادی ( قارون ) باشد ، بسی بدبخت تر است از جامعه ای که فقط مشکلش طاغوت سیاسی ( فرعون ) باشد.
📚 کتاب مرزبان توحید از استاد حکیمی
#_نظام_طبقاتی_
#_برنده ها_و_بازنده ها_
نکته ی سوم :
🍕مولتی میلیاردر های سفیه!
🔹اخبار سرو بستنی با روکش طلا و اخیرا پیتزا با روکش طلا را شنیده اید. قیمت هنگفت آنها که حدود نیم یا یک سوم مزد یک کارگر است را هم میدانید!
🔹برخی به اشتباه این موارد را "اسراف" می خوانند و از این حیث حرام!
در حالیکه اینها از مصادیق "تبذیر" است که قرآن آنرا "اخوت با شیطان" می خواند(۲۷/إسراء) و غیر کبیره بودن گناه آن اثر فقهی متفاوتی با اسراف دارد.
🔹اسراف، مصرف کردن مال در جای مناسب خود است اما بیش از حد نیاز. اما تبذیر، هزینه کردن مال است در غیر جای مناسب خود حتی اگر خیلی زیاد نباشد!(مستمسک العروه/حکیم ج۷ص۳۳۹) مثلا شیر برای خوردن است اگر پهلوی صفتی، وان حمام را از آن پر و درش آب تنی کرد میشود تبذیر.
🔹ثمره فقهی این است که اگر این موارد صدق تبذیر کرد، غیر از حکم تکلیفی (حرمت و گناه کبیره)، حکم وضعی حَجر هم برای صاحبش ثابت است! او شرعا "سفیه"است. و به حکم حاکم از تصرف در همه اموالش ممنوع می گردد(جواهر الکلام ج۲۶ص۵۲)!
🔹اینکه چنین غذاهایی از مصداق تبذیر وموجب سفه و حجر است بسیاری از فقهاء فتوا دارند و برخی ادعای عدم اختلاف فقهاء در آن(ر.ک:مفتاح الکرامه ج۵ص۲۵۴)
⬅️بدین طریق مولتی میلیاردرهای هنجارشکن را شرعا میشود در همه اموالشان ممنوع التصرف کرد!
#فقه_و_انقلاب_اسلامی
#اشرافیت
#پیتزا_و_بستنی_طلایی
قضاوت با شما...
🌻❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا تو را شکر می کنم که اشک را آفریدی...
🥀💔
ایسلند_چطور_جوانانش_را_از_الکل_و.mp3
26.64M
ایسلند چطور جوانانش را از الکل و مواد مخدر نجات داد؟؟؟
قضاوت با شما...
🌻❤️