فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عباس...🥺🥺🥺
شب... 💔
و حرکت که جوهره ی وجودش بود...
و آنها که با بغض خاطراتش را ورق میزنند...🥀🥀🥀
اندیشه های اقتصادی امام و تحریف، تعطیل و تأویل ولایت فقیه.mp3
15.4M
💠 اندیشه های اقتصادی امام و تحریف، تعطیل و تأویل ولایت مطلقه
حجت الاسلام قنبریان/ ۱۱خرداد۱۴۰۲/ اندیشکده قصد
• اشاره ای به نظریه اقتصادی امام:
روابط حاکم/ نظام اسلام/ احکام فرعیه
• جایگاه ولایت مطلقه فقیه در این گذار:
تغییر روابط حاکم بر اساس نظام ولو به قیمت تعطیل موقت برخی احکام فرعیه!
• تحریف روشنفکران و بدنه کارگزاری:
ولایت مطلقه، حکومت مطلقه برای گذار از سنت به مدرنیته (نقد مقاله حجاریان در مجله کیان)
• کوتاهی قم بلکه همراهی برخی نا آگاهان بروکرات در تأویل ولایت مطلقه به حکومت مطلقه یا ولایت اداری!
• پاسخ به دکتر غنی نژاد که توقع دارد ولایت مطلقه بی حجابی را حلال کند!
تقریری از بحث را در پیامِ ذیل همین صوت مطالعه کنید...
قضاوت با شما...
🌻❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نحن قوم اذا احببنا شخص بادلناه الموسیقی و احزاننا
ما مردمی هستیم که اگر کسی را دوست داشته باشیم
موسیقی و غمهایمان را با او شریک میشویم.
#عربیات
💔🥀
ده گفتار شهید آیت الله مطهری .pdf
227.6K
این مقاله را از شهید آیت الله مطهری با موضوع #_أمر_به_معروف_و_نهی_از_منکر_
بخوانید و حض ببرید 😍😍😍
تمام مقاله با محوریت یک سؤال بسیار جالب ایراد شده...
در ادامه ی مقاله کلیپ ذیل را نیز مطالعه کنید...
قضاوت با شما...
❤️🌻
فکرش را بکن
اگر حر بن یزید ریاحی راه را بر امام شهیدمان نبسته بود...
ابتدائی ترین ثمره اش برچیده شدن طاغوت بنی أمیّه بود
او از نخستین موانع امام شهیدمان بود
و از آخرین یاورانش
وقتی به آغوش حسین برگشت روی ترش از او ندید
حسین میتوانست او را ملامت کند که...
نوشدارو را دیر به سهراب رساندی
اما او را پذیرفت...
ظرافت کار حسین آنجاست که حر بن یزید ریاحی از اولین شهدای جنگ میشود...
میدانی چرا؟!؟! 🥺🥺🥺
آخر حسین دلش نمی خواهد شرمندگی حر بن یزید ریاحی در لحظات فریاد های العطش کودکانش ببیند... 💔
نمی خواهد خودخوریِ حر بن یزید ریاحی را حین خشک شدن لب های علی اکبر ببیند...
او قدر آن هفتاد دو قلبی را که به کف آورده خوب میدانست...
میخواست بر سر تاریخ فریاد کند که حتی اگر در آخرین لحظات هم پای در رکاب من باشی برایت سنگ تمام خواهم گذاشت...
#_سلام_بر_حسین_
انسان_250_ساله مقدمه.pdf
131.3K
هر غزلی را شاه بیتی ست که به منزله ی قلب آن است
زنده و زندگی بخش
اهالی نظم از آن تعبیر به بیت الغزل می کنند
تمامی غزل بر محوریت همان بیت سروده می شود اگر نگوئیم برای همان...
کتابها هم اینگونه اند شاه کلیدی دارند و محوریتی
اگر محوریت و موضوعیت کتاب پیدا و سپس ادراک نشود ملال آور است و فرسوده کننده...
پیدا نشدن و درک نشدن محوریت همانا و کتابی که ادعای روایت تاریخ را دارد نیز همانا...
بگذریم...
راستش را بخواهید فردا امتحان تاریخ دارم
امتحان تاریخی که مواد امتحانی اش کتاب #_انسان_250_ساله است
سه سال پیش هم میتوانستم قبول شوم و بگذارم و بگذرم امّا...
راوی #_انسان_250_ساله_ به گونه ای روایت گری می کند که گویی سالها با آدم های روایت تاریخی اش زندگی کرده...
ذوق او و در پوست خود نگنجیدن او را هنگامی که یکی نوادگان زبیر از أمیرالمؤمنین تمجید می کند را میتوانی با گوشت و پوست و استخوان درک کنی...
یا هُرم گرم نفس های مضطربش را در هنگام فعالیتهای تشکیلاتی مخفیانه اش بعد از شهادت امام حسن...
یا شعف و اشک ذوقی که در هنگام ایراد عاشقانه هایش از علی میگوید و تو را وادار میکند با صدای بلند گریه کنی...
🥺😍
خوب دقت کنید
گفتم علی نه أمیرالمؤمنین
تفاوتش برای دیوانه ها زمین تا آسمان است...
و امّا...
محوریت کتاب #_انسان_250_ساله_ را در مقدمه اش و محوریت مقدمه اش را در سه کلمه دیدم
آنقدر ذوق کردم که بنا بر این گذاشتم تا این مقدمه را با شما هم به اشتراک بگذارم
و گذاشتم...
به قضاوت من کتاب #_انسان_250_ساله_
صهبای تاریخ ائمّه ی شیعه است...
😍😍😍
قضاوت با شما...
❤️🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الإسراء
وَإِذَا أَرَدْنَا أَن نُّهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُوا فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا(16)
موسای چوپان و فرعون ذی الأوتاد...
مقدمه ی کتاب زرسالاران یهودی و پارسی استعمار بریتانیا و ایران جلد1.pdf
371.3K
این متن مقدمه ی جلد نخست مجموعه مجلدات پنج گانه ی کتابِ زرسالاران یهودی و پارسی استعمار بریتانیا و ايران از جناب آقای عبدالله شهبازی ست...
نمیـــــدانم چگونه از شما بخواهم آنرا مطالعه کنید... 🤷♂️
به شما اطمینان میدهم عمق و بلندای افق دید شما به قبل و بعد از مطالعه ی این متن تقسیم خواهد شد...
قضاوت با شما...
❤️🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرّاء کتاب الله محمد صديق منشاوی را
#_حنجرة_الباکیة_
نام نهاده اند...
یعنی حنجره ی گریان...
اینجا صدّیق در حال قرائت آیه ی مبارکه ی
الإنفطار
يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ(6)
است...
احساس میکنم تنها حنجره ی گریان صدّیق میتوانست حالِ دل خداوند را هنگام ایراد این آیه به گوش انسان در تمام فراخنای تاریخ القا کند...
اینگونه به این صدا گوش فرا دهید : کأَنَّه خداوند دارد انسان را برای هبوط بدرقه می کند...
همینطور که انسان از او فاصله میگرد خداوند گفته های ملائک را درباره ی انسان مرور میکند...
البقره
أَتَجْعَلُ فِيهَا مَن يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ؟!؟! 🥺💔
اینجاست که میان این گفت و شنودِ خداوند فقط حنجره ی گریان صدّیق میتواند
#_بغض_ و چشم های لبریز از اشک خداوند را روایت کند...
🥺🥀
که فراخنای تاریخ انسان را مرور میکند و همچون پیری سالخورده که در ناصیه ی این خشت خام چیزی را می بیند که ما با تمام وجود آنرا لمس می کنیم...
و این هنر صدّیق است که آن سوز و گداز را به گوش #_الإنسان_ میرساند...
#_حنجرة_الباکیة_
کمپانیهای جهانوطن صهیونیستی در ایران.pdf
428K
درک ایده ی #_اقتصاد_مقاومتی_ بدون پژوهش و تحقیق حولِ چیستی و چگونگیِ گستره ی فعالیت های کلان اقتصادیِ پیش از وقوع انقلاب اسلامی در ایران بهعنوان میراثی بر جای مانده از سلطنت های گذشته حکایت همان شعر است که میفرماید :
ما در این انبار گندم می کنیم
گندم جمع آمده گُم می کنیم
می نیندیشیم آخر ما به هوش
کین خلل در گندم است از مکر موش
موش تا انبار ما حفره زدست
وز فنش انبار ما ویران شدست
اوّل ای جان دفع شرّ موش کن
وانگهان در جمع گندم جوش کن
یا حکایت همان ضرب المثل پندآموز است که :
سبکسر سبکتر درافتد به دام
قضاوت با شما...
🌻❤️
#_زرسالاران_یهودی_و_پارسی_
#_عبدالله_شهبازی_
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بغض کردن و سوزِ خیرخواهیِ مؤمنِ آل فرعون ساعتی پیش از قطعه قطعه شدن با مقاریض به روایتِ محمد صدّیق منشاوی...
🥺🥀🔥
#_حنجرة_الباکیة_
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[مبهوتِ بـےڪسےها،
شب تاسحردویدیم
چونچشمهاۍچمران
درکوچههاۍپاوه?]
🥺🥀🔥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز جمعه ی بدونِ أمر به معروف و نهی از منکر مانند إقامه ی نماز شب با جنابت است...
42.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امیرالمؤمنین (علیه السلام) ، پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)
وَ عَنْهُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ : سُئِلَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَيُّ اَلْمُؤْمِنِينَ أَكْيَسُ قَالَ أَكْثَرُهُمْ لِلْمَوْتِ ذِكْراً وَ أَحْسَنُهُمْ لَهُ اِسْتِعْدَاداً أُولَئِكَ هُمُ اَلْأَكْيَاسُ .
🥀🥺
جناب آقای سعید حجّاریان ( اتّحاد سه گانه و الگوی توسعه ) .pdf
3.49M
منتقدان چند سالی ست که ضمضه هایشان را در رابطه با پیدایش طبقاتی از ملأ و مترفین معاصر ما به صدای رسا تری تبدیل کرده اند...
ایشان شبکه هایی منسجم را برای ارائه ی نظریه ی عدالت اجتماعی به تناسب جغرافیای سیاسی فرهنگی اقتصادی ایران به وجود آورده اند
___________
شاید همه ی ما بر جاخوردگی مان از رفتارهای دانشجویان آکادمی های مطرح کشور همچون شریف در رابطه با مسائل پیش آمده در ماجراجویی های گذشته در کشور اتفاق نظر داشته باشیم
و هنوز هم هضم رفتارهای پرخاشگرانه و تندخویی های خارج از حد ایشان برای ما ممکن نشده باشد...
_______________
از سویی آمارهای کالیبریِ منتقدین از وضعیت اقتصادی جغرافیای انسانی ایران و اتفاق نظر ایشان بر پیدایش و تا حدودی تثبیت طبقاتی از ملأ و مترفین در این جغرافیا و از سوی دیگر کنجکاوی خودم برای یافتن ریشه های این مصائب فرهنگی و اقتصادی و تبعاً سیاسی مرا به سیاست های دهه ی هفتاد و دیدگاههای برخی خودایدئولوگ پندارِ تهران نشین رهنمون شد که مقاله ی ذیل یکی از آن منابع است...
_________________
مقاله ی ذیل که مجموعه راهکارهای انحلال در نظام جهانی اقتصاد را از دیگاه شخصی غرب گرا ( اگر نگوییم غربزده ) به رشته ی تحریر درآورده و در آن نویسنده تنها راه برون رفت از مصائب اقتصادی ایران را متلاشی شدن در روابط و سازوکارهای مالی جهانی میداند
وی بر این اساس گریزی بر راهبرد کلان آموزش و پرورش و چگونگی سهیم بودن محصلین ایرانی در این انحلال میزند و در آن نقش نود درصد از محصلین ایرانی در این راهبرد را به کمتر از صفر فروکاهیده و در لفافه حکم به ایجاد یک نظم طبقاتی می کند...
_______
او حتی ایجاد شدن واکنش های مدنی منفی توده ها را نسبت به عدم حضور خود در سرنوشت اقتصاد کلان کشور را نیز پیش بینی می کند و بر همین اساس رأی به سرکوب پلیسی مردم توسط دولت می دهد
______
نظریاتی در تناقض صریح با قانون اساسی و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی...
_____
مخلص کلام اینکه اگر میخواهید به ریشه ی مصائب فرهنگی و اقتصادی حال حاضر برسید
باید به سال 1375 بروید و این مقاله را از آقای حجاریان بخوانید
دیدگاه هایی که عامل پیدایش ناهمگونی های فراوان فرهنگی و اقتصادی و به تبع سیاسی شده
از مال سازی های بی رویه
تا قهقهه های مستانه مترفین دانشگاه شریف
تا مصائب مسکن مردم
تا خصوصی شدن آموزش و پرورش
__________
قضاوت با شما...
❤️🌻