eitaa logo
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
2.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
186 ویدیو
10 فایل
﷽ ✅ کانال مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ✔️ نظر، انتقاد و پیشنهاد 🆔 @rushdadmin ✔️ سایت مرکز ↙️ ✅ http://rushd.ir ✔️ کانال بله و تلگرام ↙️ ✅ @Rushdisu ✔️ اینستاگرام ↙️ ✅ instagram.com/Rushd.ir —---------------------
مشاهده در ایتا
دانلود
📄دانشگاه یا تجارتخانه؟ 🔻نوشته های مسعود بنافی از زندگی و تحصیل در ✴️دانشجویان برای حضور در دوره دکتری، باید علاوه بر موافقت استاد، به فکر پرداخت دوره دکتری خود نیز باشند که مسئله‌ای گریبانگیر است. به عنوان مثال شهریه دوره دکتری در دپارتمانی که من حضور دارم، ۲۰ هزار پوند در سال (حدود ۱۷۲ میلیون تومان) است که برای هر سال، چهار درصد نیز به آن اضافه می‌شود. دوره دکتری حدود سه سال طول می‌کشد. 🔹این مبلغ برای دانشجویان دوره لیسانس، بسته به رشته و میزان حمایت مالی متغیر است ولی معمولاً مبلغی بین ۹ تا ۲۰ هزار پوند در سال است. @Rushdisu 🔹این شهریه برای دانشجویان انگلیسی یا اروپایی ۴ هزار پوند است، ولی دانشجویان با ملیت‌های دیگر باید ۵ برابر این شهریه را بپردازند. (یا خروج بریتانیا از اتحاد اروپا)، نگرانی‌هایی را برای آینده دانشجویان اروپایی برای پرداخت میزان شهریه ایجاد کرده است. 🔹طبیعی است که همه دانشجویان قادر به پرداخت این مقدار از شهریه نباشند، از این رو باید از جایی کمک بگیرند. سازمان‌های دولتی یا شرکت‌هایی هستند که نیازهای پژوهشی خود را اعلام کرده و حاضرند در ازای انجام آن توسط یک دانشجوی دکتری، شهریه دانشجو را پرداخت کنند. بعدا مالکیت یافته‌های پژوهش به نام آن سازمان یا شرکت می‌خورد. 🔹چنانچه دانشجو بتواند طی سال در یک کنفرانس یا دوره آموزشی شرکت کند، دانشگاه سالیانه تا یک هزار پوند از مبالغ اخذ شده از وی را به عنوان هزینه شرکت در به او برمی‌گرداند که حالت تشویقی نیز دارد. روزهای اول حضورم، با ماکسیم، دانشجویی از اتریش آشنا شدم که می‌گفت استادش او و همکلاسی‌هایش را برای شرکت در یک دوره چند روزه آموزشیِ در زمینه روش تحقیق تشویق کرده، که اگر شرکت نکنند، فرصتی که حقشان است را از دست می‌دهند. 🔹در عمده دانشگاه‌های انگلستان، از دانشجویانِ دوره فرصت مطالعاتی کوتاه‌مدت، مبلغی به عنوان بنچ‌فی (Bench Fee) دریافت می‌شود که در قبال ارائه خدماتی نظیر کامپیوتر، اینترنت، هزینه استفاده از خدمات مصرفی نظیر مواد آزمایشگاهی، کپی و پرینت و ... است. این مبلغ تنها در کشورهای معدودی اخذ می‌شود و مبلغ آن حدود ۵۰۰ پوند است. 🔹در دپارتمانی که من حضور دارم برخی از دانشجویان کشورهای عربی یا آفریقایی تمام این پول را از جیب خود پرداخت می‌کنند. برخی نیز بورس (تمام یا بخشی) دولت خود یا سازمانی از کشورشان شده‌اند. و البته تعدادی نیز توسط آژانس‌های دولتی یا شرکت‌های خصوصی انگلستان حمایت مالی می‌شوند که به نوعی حالت پرداخت حقوق را در طول دوره تحصیل برایشان دارد (مثلاً سالیانه ۱۴ هزار پوند به آن‌ها حقوق می‌دهد و این مبلغ صرفاً برای همین سه سال است و بعداً استخدام آن جا نمی‌شوند). @Rushdisu 🔹دانشجویانی که از کشورهای دیگر می‌آیند، سه ماه پس از اتمام دوره تحصیل، اگر در یک حرفه‌ای استخدام شدند با تمدید ویزایشان موافقت می‌‌شود وگرنه باید به کشور خود برگردند. 🔹حال با در نظر گرفتن تنوع و تکثر بسیار زیاد دانشجویان خارجی، حساب کنید سالیانه چه مقدار پول از سرتاسر دنیا به اینجا (یا سایر کشورهای مشابه) تزریق می‌شود؟ و این تزریق چه نقشی در رونق اقتصادی و ایجاد فرصت و شغلی در آن کشور ایجاد می‌کند. آیا این فرآیند یک نیست؟ به خصوص که جهت این منابع از شرق به غرب است. 🔹این نکته را به بند فوق اضافه کنید که در اکثر کشورها از جمله کشور خودمان، شرکت‌هایی وارد فرآیند صدور دانشجو به خارج از کشور شده‌اند و بعضاً با دانشگاه ها، برای اعزام دانشجو به خارج از کشور در کانال‌های رسمی دانشگاه‌ها تبلیغ کرده و فرآیند را تسهیل می‌کنند و از این طریق منابع مالی قابل‌توجهی برای شهریه‌های تحصیلی یا هزینه‌های زندگی از کشور خارج می‌شود. ✍ پژوهشگر مرکز رشد 🔘 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐آی‌گپ ↙️ ✅ iGap.net/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐آی‌گپ ↙️ ✅ iGap.net/Rushdisu
📄 گشایش پنجره‌ طرح تحول نظام سلامت 📌 قسمت آخر ✴️ تشریح بر اساس مدل جریانات چندگانه: مدل‌های مختلف در مطالعات فرآیند خط‌مشی‌گذاری به چگونه در دستور قرار گرفتن و اجرای خط‌مشی می‌پردازند. از مدل‌های ساده‌تر مثل مدل فرآیندی گرفته تا مدل‌هایی مثل مثلث آهنین، جریان‌های چندگانه، ائتلاف‌های مدافع، نظریه تعادل گسسته و سایر مدل‌هایی ازاین‌دست؛ اما از میان مدل‌های مختلف به نظر می‌رسد به نحو بهتری می‌توان چرایی در دستور قرار گرفتن طرح تحول را با استعانت از مدل جریانات چندگانه – با توجه به توصیف نسبتاً غنی که از بافت خط‌مشی گذاری سلامت در ج.ا. ایران درگذشته صورت گرفت- تشریح کرد. 1⃣ مدل جریانات چندگانه: در نظام سلامت، مسائل متعدد و گونانی از جانب ذینفعان و بازیگران متعدد مطرح می‌شود؛ اما مسئله‌ای که در طرح تحول نمود پیدا کرد، پایین بودن سرانه کل سلامت بود؛ و با توجه به اینکه مردم قادر به افزایش این سرانه کل نبودند، دولت بایستی این هزینه را متحمل شود؛ اما باید توجه کرد جریان مسئله درواقع تحت تأثیر دومؤلفه‌ای اصلی است که در پیش‌گفته شد، یعنی بازیگران و قواعد حاکم. اگر به طیف بازیگران و دو قاعده پیش‌گفته (اولویت درمان بر بهداشت و پزشک محور سلامتی) توجه کنیم به این پی خواهیم برد چرا این مسئله غالب گشت. 2⃣ : خط‌مشی‌های (چه در قالب قوانین و یا سایر صورت‌ها) متعددی درگذشته تدوین گشته و بعضاً در برخی دولت‌ها نیز به‌شدت مورد تأکید قرارگرفته‌اند: مثل پرونده الکترونیک، پزشک خانواده، نظام ارجاع، راهنماهای بالینی و... که قوانین محکمی مثل برنامه پنجم توسعه نیز از آن‌ها حمایت می‌کند، اما هیچ‌کدام رنگ اجرا را به خود ندیدند و یا بسیار ضعیف اجرا شدند؛ اما طرح تحول نظام سلامت بدون این‌که به‌عنوان طرح یا لایحه در مجلس تصویب شود تنها با دو قانون (که بیشتر در حد اصلاح بند و ماده بود تا قانونی برای کل طرح تحول) در مجلس از آن حمایت بودجه‌ای شد (اختصاص بخشی از هدفمندی به آن و اختصاص ۱ درصد افزایش مالیات بر ارزش‌افزوده به‌سلامت) توانست رنگ اجرای گسترده را به خود ببیند. @Rushdisu 3⃣ جریان خط‌مشی: خط‌مشی‌های (چه در قالب قوانین و یا سایر صورت‌ها) متعددی درگذشته تدوین گشته و بعضاً در برخی دولت‌ها نیز به‌شدت مورد تأکید قرارگرفته‌اند: مثل پرونده الکترونیک، پزشک خانواده، نظام ارجاع، راهنماهای بالینی و... که قوانین محکمی مثل برنامه پنجم توسعه نیز از آن‌ها حمایت می‌کند، اما هیچ‌کدام رنگ اجرا را به خود ندیدند و یا بسیار ضعیف اجرا شدند؛ اما طرح تحول نظام سلامت بدون این‌که به‌عنوان طرح یا لایحه در مجلس تصویب شود تنها با دو قانون (که بیشتر در حد اصلاح بند و ماده بود تا قانونی برای کل طرح تحول) در مجلس از آن حمایت بودجه‌ای شد (اختصاص بخشی از هدفمندی به آن و اختصاص ۱ درصد افزایش مالیات بر ارزش‌افزوده به‌سلامت) توانست رنگ اجرای گسترده را به خود ببیند. 4⃣ جریان مسئله: در نظام سلامت، مسائل متعدد و گونانی از جانب ذینفعان و بازیگران متعدد مطرح می‌شود؛ اما مسئله‌ای که در طرح تحول نمود پیدا کرد، سلامت بود؛ و با توجه به اینکه مردم قادر به افزایش این سرانه کل نبودند، دولت بایستی این هزینه را متحمل شود؛ اما باید توجه کرد جریان مسئله درواقع تحت تأثیر دومؤلفه‌ای اصلی است که در پیش‌گفته شد، یعنی بازیگران و قواعد حاکم. اگر به طیف بازیگران و دو قاعده پیش‌گفته (اولویت درمان بر بهداشت و پزشک محور سلامتی) توجه کنیم به این پی خواهیم برد چرا این مسئله غالب گشت. @Rushdisu 🔶 نتیجه‌گیری: درواقع در انتها می‌توان گفت چرا طرحی به اسم تحول نظام سلامت در دستور کار قرار گرفت. همراه شدن سه جریان مسئله، خط‌مشی و سیاسی توانست پنجره خط‌مشی را به روی طرح تحول یا به عبارتی که برشمرده شد، بگشاید تا بتوانند طرحی با چنین ابعادی را در دستور کار قرار دهند. ✍ پژوهشگر مرکز رشد 🗂 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐آی‌گپ ↙️ ✅ iGap.net/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐آی‌گپ ↙️ ✅ iGap.net/Rushdisu
📄زوال معنا در مفهومی بی معنا 🔶واقع ✴️ نامش ریوان بود. اهل عراق. می گفت کودکی و نوجوانی اش در کرج گذشته. 15 سال؛ به کارگری. مدتی هم در انگلیس زندگی کرده. اما الان، بعد از فتنه داعش، دست زن و پسر نوزادش را گرفته بود و آواره سرزمینی دیگر. نام پسرش را پرسیدم. گفت هیوا. گفتم اسم قشنگی است؛ در ترکی آذری نام میوه ای خوشبوست. گفت در کردی سورانی یعنی امید. گفتم قشنگتر شد. 🔹برخلاف نام پسرش، چشمانش ناامید بود. و همسرش؛ دلگیر. @Rushdisu 🔹گفت عادت کردید؟ گفتم سفر زندگی ام شده. گفت اما همسر من هنوز در حسرت سلیمانیه مانده. گفتم چطور؟ اینجا که پر است از اکراد. هم زبان های خودتان. محله و قهوه خانه تان هم که همه کرد هستند؟ گفت: هستند... اما با ما دارند. 🔶مفهوم 🔹. ناسیونالیسمی که هر چهار عرصه کردی سوریه، ترکیه، عراق و ایران را دربرمی گیرد. مفهومی که بارها و بارها از زبان کنشگران سیاسی شنیده ایم. در شبکه های تلویزیونی شان، برنامه های فرهنگی شان، سخنرانی های سیاسی سرشار از شعارشان. البته در جایی مهمتر نیز: در بحث ها و تجمعات پر از شور و تندیِ میدانیِ جوانانشان. 🔹اما واقعا چنین مفهومی در عرصه زندگی واقعی نیز معتبر شده؟ 🔹شروع به جستجوی تاریخ می کنم. جمهوری مهاباد قاضی محمد؛ در بحث های جدی و مذاکراتش، نشانی از این ناسیونالیسم نیست. همه امور بر مدار تشکیل جمهوری خودمختار مهاباد ذیل دولت ایران می چرخد. 🔹می رسم به احزاب چپ گرای دوره معاصر. آنها نیز رنگ ایرانی دارند. حتی حزب دموکرات آنقدر به رنگ ایرانی بود که جهت مبارزه با ملت ایران، مدتی هم پیاله مجاهدین خلق می شود در شورای ملی مقاومت. 🔹اما خارج از مرزهای ایران؛ می رسم به نام پ.ک.ک؛ که آش شله قلم کاری است از نژادگرایی و مارکسیسم. هر چقدر در گفتگوهای جدی اش جستجو می کنی، کمتر نشانی از ناسیونالیسم واحد کردی می بینی. همه حرفهای جدی و غیرشعاری در چارچوب ترکیه است. یک ذیل نام ترکیه که گفتارها را شکل داده، محدود کرده، مشخص کرده. این فضای تنفسی خود را در فرزند عاقل پ.ک.ک، یعنی حزب دموکراتیک خلق ها بیشتر نشان می دهد. آنقدر که گویی عقلای قوم شعار را با واقعیت یکی کرده اند و واقعیت را تجلی حقیقت می دانند. باور ندارید؟ به سایت این حزب بروید. آیا نشانه ای از ناسیونالیسم واحد کردی در آن است؟ یا هر چه هست نشانه ای است از یک حزب قوم گرای رسمی ترکیه که جزو عرصه سیاسی "آن کشور" است؟ در میان مردم کرد ترکیه باشی دیگر نیازی به استدلال نیست. نشانه کافی است. اکراد ترکیه یکی از پایه های رأی آوری حزب عدالت و توسعه هستند. حزبی که مدتی است به مناطق کردنشین سوریه حمله کرده. آیا مردم کردی که پیش از این به حزب عدالت و توسعه رأی داده اند؛ در انتخابات پیش رو به تغییرات نگاه خواهند کرد یا به ناسیونالیسم واحد کردی که در عفرین مورد هجوم آک پارتی قرار گرفته؟ @Rushdisu 🔹اگر هر آنچه گفته شد، فهم من از وضع الان بود؛ داستان داستان آینده است. آینده ای که در آن دولتی کردی زمام امور را در دست دارد. سیاست، دیگر عرصه ستیز با دیگری نیست، بلکه عرصه تدبیر امور خودی است. ناسیونالیسم واحد کردی از سلب نیرو می گرفت. از نفی هویت خودی را می ساخت. در اقلیم کردستان عراق اما "دیگری" وجود ندارد. ، همه چیز را تغییر می دهد؛ مفاهیم را بازسازی می کند؛ شیوه زیست را معین می سازد؛ ابهام را شفاف می سازد؛ و شفافیت یعنی اینکه تصورات شخصی باعث اتحاد نخواهند شد؛ گفتگوها و بحث ها واقعی خواهند شد. شفافیت یعنی یک کرد اهل سنندج در اربیل عراق خود را در فضای دیگری خواهد دید. این بار دیگریِ او، خودش نیز یک کرد است. او اینبار، در برابر یک کرد، غریبه است. شفافیت یعنی اختلاف کردهای سوریه و عراق بر سر اداره شهر سنجار (شنگال). شهری که در عراق واقع بود ولی به دست نیروهای کرد پ.ی.د سوری از دست داعش آزاد شد. و سوری ها گفتند که "خود" می خواهند این شهر را اداره کنند، نه "دیگری". 🔹تاریخ، عرصه عمل و گفتگوست، عمل و گفتگو نشان از دغدغه ها دارد. دغدغه های مشترک، می سازند؛ اگر هم سلبی باشند و هم ایجابی. ناسیونالیسم واحد کردی توان دغدغه شدن ندارد. چون ایجاب ندارد؛ چون واقعیت ندارد. پس تنها از سلب قدرت می گیرد؛ سلبِ دیگری. دیگری ای که ممکن است دشمن مشترک هم باشد، مانند داعش. اما پس از حذف دشمن مشترک، ناسیونالیسم کردی نیز بی هویت می شود. چون از خود چیزی ندارد. چون نیست. ✍ پژوهشگر مرکز رشد ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐آی‌گپ ↙️ ✅ iGap.net/Rushdisu
📣📣📣 الگوهای بازاریابی انفاق از منظر قرآن کریم 🗓 دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ⏰ ساعت۱۱:۳۰ 🏤 سالن تدبیر ✅✅✅ #نشست_رشد ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐آی‌گپ ↙️ ✅ iGap.net/Rushdisu
🏠 رشد 💢 یگانه شوید... 🔹 هر کاری که می‌توانی بکن، خرج همسرت کن، به او کن، تا با هم شوید. 🔹 زن و مرد باید به همدیگر خوش‌بین باشند و هر کدام را از خود بدانند، و به دیگری نسبت ندهند. 🔹 اصلاً عیب دیدن کار خوبی نیست. 👤 ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu
📄 دانشگاه یا مسافرخانه؟ نسخه ایران 🔻نوشته های مسعود بنافی از زندگی و تحصیل در 🔸یک: دانشجوی دکتری در ✴️ در ایران، بیشتر به مسافرانی شبیهند که همیشه در دانشکده و دانشگاهشان و باید زود به محل کار، منزل، یا خوابگاه برگردند. سیستم دانشگاهی دوره دکتری در ایران به گونه‌ای طراحی شده که دانشجو فقط برای کار اداری در دانشکده حضور می‌یابد. از سوی دیگر، اغلب باید در جستجوی اساتید باشد تا پیدایشان کند، به خصوص وقتی استاد مسئولیت اجرایی در دانشگاه داشته باشد. و البته خدا نکند استادی بیرون از مجموعه دانشگاه، مسئولیت اجرایی نیز داشته باشد و در همان زمان، راهنمای یک یا چند دانشجوی ارشد و دکتری باشد. 🔹در این سیستم استاد نه فرصت فکر کردن برای دانشجو دارد، نه مطالعه کارهای او را و حتی نه راهنمایی مناسبش را. چون اصولاً وقتی ندارد که با مسأله دانشجو همراه شود. رویدادهای غیرمترقبه و پیش‌بینی نشده نیز امکان استقرار منظم و برنامه‌ریزی شده استاد را در دفتر کارش نمی‌دهد. 🔹قصدم سرزنش دانشجویان یا جسارت به مقام اساتید محترم نیست؛ که ، بهترین دانشجویان و اساتید را نیز درگیر روزمرگی می‌کند و عده‌ای از آن‌ها را "بیزینس‌من". بلکه می‌خواهم سیستم پذیرش دانشجو و استقرار او را نقد کنم. حتی در بهترین دانشگاه‌های ایران (مثل دانشگاه تهران)، دانشجو استقرار ندارد و اگر حال مطالعه داشته باشد، باید برود کتابخانه. دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها بسیار فراتر از ظرفیت خود دانشجو جذب می‌کنند و هر استاد چند برابر وقت خود دانشجوی ارشد و دکتری دارد. 🔹این سیستم قطعاً دانشجوپرور نیست. سیستم دانشجوی تحصیلات تکمیلی است که نه پایان‌نامه‌شان به مرحله پختگی می‌رسد و نه مسأله‌شان از جنس مسأله می‌شود و نه قرار است باری از دوش جامعه بردارند. 🔸دو: دانشجوی دکتری در 🔹در نظام علمی دانشگاهی انگلستان (و عمده کشورها)، نقش شایانی دارد. یعنی این استاد است که دانشجو را در مقطع دکتری انتخاب کرده و تصمیم می‌گیرد که با او کار کند. به عبارت دیگر، کنکور در پذیرش دوره دکتری نقشی ندارد و استاد تصمیم‌گیر اصلی است. استاد، دانشجو را بر اساس طرح پیشنهادی دانشجو انتخاب می‌کند. بنابراین، استاد، واقعاً محورِ نظام دانشگاهی تحصیلات تکمیلی است و گام به گام همراه دانشجوست. 🔹وقتی استاد از طرح اولیه دانشجویی خوشش آمد و تصمیم به پذیرش او گرفت، معمولاً با رئیس دانشکده/دپارتمان/مرکز در میان می‌گذارد و پس از جلب موافقت او، فرآیندهای اداری جذب، از طریق واحدهایی نظیر دکترال کالج، دنبال می‌شود و استاد، ترم بعد یا سال بعد دانشجو را دیدار می‌کند. 🔹پس از پذیرش نهایی، به هر دانشجو یک میز (بنچ/سیت) داده می‌شود به همراه رایانه اختصاصی (به عبارت بهتر، برای مدت مشخصی به او اجاره داده می‌شود، چون دانشجو پول آن را می‌پردازد). در این سیستم مسافر نیست؛ بلکه است. معمولاً چند روز در هفته را در محل دانشکده و در جوار استادش می‌گذراند. استادی که تعداد مشخصی از دانشجو را می‌تواند پذیرا شود. 🔹بنابراین پذیرش دانشجوی جدید، مشروط به وجود میز خالیست که اشاره به ظرفیت یک استاد/دانشکده دارد. 🔹به دلیل طراحی مکان برای حضور ثابت و مستمر دانشجو، دانشجو ماهیانه "باید" با استادش جلسه داشته باشد و گزارش دهد. اگر مطلبی نیز به استاد تحویل داده شود، معمولاً حدود یک هفته مطالعه می‌شود و بازخورد داده می‌شود. 🔸توضیح: مطالب فوق قابلیت تعمیم صد در صدی ندارد ولی نمایی از تفاوت کلی بین دو سیستم را منعکس می‌کند. ✍️ پژوهشگر مرکز رشد 🔘 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu
📣📣📣 الگوهای بازاریابی انفاق از منظر قرآن کریم 🗓 دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ⏰ ساعت۱۱:۳۰ 🏤 سالن تدبیر ✅✅✅ ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu
📄 مثل کوه استوار 🔸 پرده اول: سال هفتم بعثت، ✴️ چند ماهی است که به این منطقه پناه آورده ایم. سوز سرمای بیایان بدنم را می لرزاند. از شدت گرسنگی خواب به چشمانم نمی آید. امروز هم از سهمیه یک خرمای خود نیمی را بخشیدم و کل روز را با نصف خرما سپری کردم. علاوه بر خرما مقداری هم از برگ تغذیه می کنیم. امیدوارم صدای گریه و ناله بچه ها به اهل شهر برسد. چون این تنها سلاح ماست. از شهر خبر رسیده که تجار حق ندارند با ما معامله کنند و اگر کسی چنین کاری انجام دهد اموالش را مصادره می‌کنند. در زیر نور مهتاب نگهبانان را می بینم که تمام شب مراقب اند تا مبادا کسی خواروباری به اینجا بیاورد. آب را به روی ما بسته اند. برای چندمین بار، امروز هم به سراغ پیامبر آمدند. هرچه دشمن به ایشان پیشنهاد می دهد که از دعوت خود دست بردارد تا او را آزاد کنند، او قبول نمی کند. ما در محاصره اقتصادی و اجتماعی هستیم. نمیدانم که این وضعیت تا کی ادامه دارد. امروز نزد رسول الله رفتم. به حضرت اطمینان دادم که در هر شرایطی مقاومت می کنیم و با ایشان همراه هستیم. 🔸 پرده دوم: سال ۱۳۶۱، کانال حنظله، منطقه عملیاتی ، عملیات والفجر مقدماتی 🔹 هشـت تا چهارده کيلومتر، باپاي پيــاده از ميان رمل و مـــاسه هاي روان آمدیم. امروز روز پنجم است که در محاصره هستیم. آب را جیره بندی کرده ایم. نان را جیره بندی کرده ایم. عطش همه را بی تاب کرده. همه چیز جز شهداء که حالا کنار هم در انتهای کانال خوابیده اند. دیگر شهداء تشنه نیستند. تانکهای عراقی هم جلو آمدند و دو طرف کانال را بستند. ما هم هرچند دقیقه تیری شلیک می کنیم، تا بفهند ما هنوز هستیم. این چند روزه عراقي ها با بلندگو از بچه ها مي خواهند که تسليم شوند، ولي در جواب با آخرين رمق صداي «الله اکبر» مي شنوند. خیلی از بچه ها شهید شدند، برای ما دعا کنید، به امام هم سلام برسانید و بگویید ما تا آخرین لحظه مقاومت می کنیم. 🔹 فدای لب تشنه ات ای پسر فاطمه(س) 🔸 پرده سوم: سال۱۳۹۰، جلسه هیئت مدیره شرکت 🔹 به دلیل خودداری اکثر کشورهای غربی از معامله با بانک های ایرانی، خریداران شرکت، با مشکل گشایش اعتبارهای بازرگانی مواجهند. لذا چند ماهی است که شرکت روی به انبار کردن محصولات خود آورده است. شرکت دیگر به راحتی نمی تواند برای خرید محصولات و مواد اولیه در بانک ها گشایش اعتبار(LC) کند. گرایش شرکت به خرید مواد اولیه نامرغوب تر از چین و هند است. به همین دلیل از کیفیت محصولات کاسته شده است. هزینه ی زیادی برای خرید دستگاه های جدید کردیم اما به علت از دست دادن ظرفیت صادرات تعدای از آن ها راکد مانده اند. رقیب خارجی منتظر خاموش شدن چرخ شرکت است. امروز دور هم جمع شدیم تا برای بقا و پایداری شرکت در دوران همفکری کنیم. 🔸 مقدمه 🔹 پس از تشخیص هدف حق، شناخت مسیری که به آن منجر می شود و حرکت در آن راه؛ تا زمان دستیابی کامل به هدف نباید دست از تلاش و مبارزه شست. نوشتار زیر بر آن است تا با بررسی مفهوم ، جایگاه آن را در منظومه فکری ادبیات مدیریت جهادی روشن کند و رهنمون هایی عملیاتی برای مدیران عرصه های مختلف فراهم آورد. 🔸 استقامت 🔹 استقامت در قرآن به معنای «ایستادگی کردن، ادامه دادن، راه را دنبال کردن و متوقف نشدن» است. در راه رسیدن به هدف نباید متوفق شد. ؛ یک عنصر جدیدی است غیر از خود عمل. شناخت هدف درست و برنامه ریزی برای آن یک مطلب است؛ پایداری برای رسیدن به آن هدف و استقامت در راه رسیدن به آن مطلب مهم دیگری است. هنگامی که ملتی راهی را آغاز می کند «رسیدن به نتائج آن، احتیاج دارد به استقامت در آن راه، به پیشرفت در آن راه، به متوقف نشدن میان راه». 🔸 موانع استقامت 🔹 انسان باید در مسیر رسیدن به هدف، مراقب انحراف ها و زاویه پیداکردن ها باشد. عوامل این انحراف دو امر است:۱. عامل درونی ۲. عامل بیرونی. 🔹 عامل درونی همان «تهاجم هواهای نفسانی» است. نه می گذارد حق تشخیص داده شود و نه راه رسیدن به حق. نه اجازه می دهد انسان در راه هدف حق خود حرکت کند و نه در این راه پایداری داشته باشد. سرآمد تعلقات نفسانی چهار چیز است؛ مال، مقام، اشخاص و اشیاء. خوف از دست دادن این ها موجب می شود که انسان در طریق حق پایداری نداشته باشد. در آیه ۱۳ سوره احقاف خداوند می فرماید:«ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون». 👇👇 👇👇