متن شبهه: در داستان نوع رفتار پیامبر ص با قبیله بنی قریضه دو اشکال بر پیامبر وارد هست ؛؛ اول : چرا اسیر ها و کسانی که به یاری خداوند متعال و بخشش محمد صله و آله و سلم امید داشتند رو به شکل فجیعی کشته و امال انهارو غارت کرده و دوم : چرا محمد صله و آله و سلم وقتی که دستور خداوند رو گرفته بودن دستور به انجام ان نداده و از ابن معاذ نظر خواسته و چرا به صراحت پیامبر اکرم صلی الله فرمودند که زیبا روی ترین دختر بنی غریظه سهم خودم است و عقلا وقتی در قرار داد صلح چنین کشتاری اشاره شده چرا باید بنی قریظه تسلیم شوند و نجنگند به احتمال زیاد همچنین بندی در پیمان دوستی نبوده پاسخ شبهه: 📌بررسیِ یکی از بزرگترین شبهات اسلام ستیزان....(داستان مشهور بنی قریظه ) تقریباً همه‌ی ما با پروژه‌ی اشک تمساح یهود آشناییِ مختصری داریم!❗️ ✍ میدانیم که پیامبر اسلام محض ورود به مدینه با یهودیان ساکن در این شهر پیمان صلح بست، و آنها باهم عهد بستند که با یکدیگر رفتار مسالمت آمیزی داشته باشند و در هیچ جنگی به هم خیانت نکرده و با جبهه‌ی مقابل علیه هم هم پشتی نکنند. 🔺جنگ احزاب یا خندق یکی از حیاتی ترین جنگ های صدر اسلام بود. در این جنگ، قریشیان توانسته بودند هزاران نفر از احزاب و قبایل مختلف عربی را با خود همراه سازند تا برای سرکوبی و نابودی کامل اسلام و مسلمانان به مدینه حمله کنند. 🔺در این هنگام، جبهه‌ی اسلام که در مقابل این لشگر انبوه، بسیار ناچیز و اندک شمرده میشد مجبور شد برای جلوگیری از ورود دشمن به داخل شهر و آغاز جنگ، خندقی اطراف شهر حفر کنند تا دشمن نتواند وارد مدینه شود و جنگ صورت نپذیرد. فلذا مسلمانان بسیاری از اطراف شهر را حفر کردند جز یک منطقه ای از پیرامون مدینه که به قلعه‌ی بنی قریظه متصل میشد. 👈چرا که ایشان طبق پیمان نامه انتظار داشتند که قریظویان این منطقه را در مقابل سپاه دشمن محفوظ دارند و به دشمن اجازه‌ی نفوذ از راه قلعه‌ی بنی قریظه را ندهند. 🔺اینجا بود که قریشیان با فرستادن افرادی سوی رؤسای بنی قریظه، سعی کردند آنهارا با وعده و وعید و حقه تحریک کنند تا به مسلمانان خیانت کرده و راه را برای عبور سربازان دشمن به شهر باز گزارند، که متأسفانه موفق هم شدند و قریظویان فریب قریش را خورده و پیمان خود را با مسلمین شکستند.... 🔺وقتی که جبهه‌ی اسلام متوجه‌ی موضوع شد، پیامبر اکرم(ص) چند نفر از اصحاب را که با بنی قریظه پیوند و نزدیکی داشتند به سوی آنان فرستاد تا آنها را به پایبندی به عهدنامه و عدم خیانت وا دارند اما فایده ای نداشت... ☑️سرانجام جنگ احزاب با بر جای گذاشتن تنها یک کشته از سپاهیان قریش و در نتیجه ناکامیِ مشرکان به پایان رسید. و اما قصاص خیانت کاران جنگی... میدانیم که در تمام دنیا حتی در قرون متجدد بشری، خیانت در جنگ گناه بسیار بزرگی محسوب میشود و تمام کشورهای عالم سزای بسیار سختی برای آن در نظر میگیرند. 👈👈پس رفتار پیامبر اسلام مبنی بر قتل جنگجویان بنی قریظه در مقابل خیانت خطرناکی که مرتکب شده بودند یک رفتار کاملاً عادی و بلکه مطابق با متن عهدنامه‌ی منعقد شده بین طرفین و هم چنین مطابق با موازین تورات مورد قبول یهودیان بود. __ 📌اما در برخی کتب تاریخی در رابطه با این موضوع افراط گرایی های غیر منطقی و عجیبی ذکر شده که جا داره به آنهاهم بپردازیم. 🔺اولین کتاب تاریخی که به این قضیه پرداخته کتاب سیره‌ی بوده است. ابن اسحاق حدود ۱۸۰ سال با این حادثه فاصله‌ی زمانی دارد، فلذا چون خود شخصاً شاهد قضیه نبوده پس چاره ای ندارد جز اینکه در نقل جزئیات این حادثه به شخص یا اشخاصی استناد کند. اما ابن اسحاق جزئیات حادثه‌ی بنی قریظه را از چه کسی نقل می‌کند؟ عطیهٔ قرظی! و او کیست؟ فردی یهودی از خود قبیله‌ی بنی قریظه که طبعاً نمی‌توان به انصاف، عدالت و صداقت گفتار او در نقل داستان چندان اعتماد کرد.❗️ 🔺ابن اسحاق زمانی که میخواهد تعداد کشته شدگان بنی قریظه را بیان کند هیچ سندی ارائه نداده و تنها می‌گوید: قالوا و قالوا...!! گفته اند که کشته شدگان بنی قریظه بین ششصد تا نهصد نفر بوده‌است! او پس از ۱۸۰ سال بدون هچ سندی قضیه را گزارش می‌دهد و هیچ راویِ مشخصی ندارد! فلذا ادعاهای وی بدون سند بوده و قابل اعتماد نیست. البته تاریخ نویس دیگری نیز به نام واقدی که تقریباً هم عصر با ابن اسحاق بود در کتاب مغازیِ خود به این موضوع پرداخته است. 🔺او نیز به این حادثه اشاره کرده و آنگاه که خواست تعداد کشته شدگان را بازگو کند به اشاره دارد و تعداد کشته شدگان بنی قریظه را بین چهارصد تا ششصد نفر نقل کرده است. اما بررسیِ شخصیت این فرد : طبق عقیده‌ی بسیاری از علمای اسلامی، او فردی به نسبت کذاب 👇