☫﷽☫
#تحریر_حم
✅
@SMHM212
آیا نگرانیهای مکرر امام راحلمان خطا بود؟!
بازنشر پیامی از یکی از سرشناسان
#مجلس_شورا در مسئله
#نفوذ #انجمن_حجتیه در
#نظام #جمهوری_اسلامی #ایران، بازخوردهای مختلفی در پی داشت، از جمله یکی از دوستان فعال و خوبم در
#فجازی که پرسیدند:
خود شما این تحلیل را قبول دارید؟👇
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/4192
جوابیهای خصوصی نوشتم که بنظرم، انتشار عمومی آن هم شاید مفید باشد:
👌 سلام علیکم
کمی تا حدودی، بله!
البته اشکالاتی بر آن وارد است. مثلاً:
۱) آمار انجمن حجتیه در سال ۱۳۵۸ حدود ۳۰۰ هزار نفر بود (که با نوشتن عناوین و القاب
#امام_زمان بدستور
#انجمن در برگههای رأی اولین
#انتخابات جمهوری اسلامی ایران، تعداد آنها در کل کشور مشخص شد) نه ۳۰ هزار نفر
مضافاً که ۳۰۰/۰۰۰ نفر آمار رأیدهندگان انجمن بود و شاید با احتساب آنهایی که به هر علتی شرکت نکردند، تعداد آنها بالغ بر ۵۰۰/۰۰۰ نفر و بلکه یک میلیون نفر هم بود.
مگر آنکه گمان کنیم آن ۳۰/۰۰۰ نفری را که انجمن میخواست بصورت
#رسمی و با پذیرش امام وارد نظام نماید، آمار جمعیتی آن تلقی کنیم!
البته آمار انجمن بعد از عتابهای حضرت امام قدری
#ریزش داشت ولیکن بنظرم
#رویش آن (بعلت مماشاتی که بعد از
#امام با آنها بعمل آمد!) بیشتر بود.
۲)
#انجمن_بهائیت و
#انجمن_ضد_بهائیت، هر دو بعد از
#عملیات_آژاکس آمریکا (موسوم به کودتای ۲۸ مرداد!) همزمان در
#مشهد تأسیس شدند که مؤسسین آن هر دو روحانی و از طلاب یک استاد بودند که دومی بعدها تغییر اسم داد به
#انجمن_حجتیه!
ولیکن نسبت دادن آن به
#اخوان_المسلمین و
#حسن_البناء (که پیرو تفکرات تحولگرای
#سید_قطب بود) و اینکه وی «کارگزار انگلیس در مصر» بوده را بنده متوجه نشدم! در حالیکه انجمن حجتیه،
#دستپخت_انگلیس بود و اخوانالمسلمین که بسرعت قریب باتفاق کشورهای عربی و اهل سنت را در بر گرفت (حداقل تا زمان
#ترور حسنالبناء)،
#صداقت_مبارزاتی داشت و بعد از او دو دسته شدند که مظهر دو دستگی آن در
#فلسطین، همین دو گروهی هستند که در
#کرانه_باختری و
#غزه شاهدیم. گروه
#جهاد_اسلامی در
#کرانه_غربی فلسطین به اخوانالمسلمین اولیه و نهضت
#جهاد و
#شهادت وفادار ماند اما گروه
#الفتح #یاسر_عرفات (یاسر در لغت یعنی قمارباز!) در
#کرانه_شرقی فلسطین به انحراف و
#سازش با
#دشمنان متمایل شد که عصاره آن، امروز
#محمود_عباس بهایی است.
۳) هماهنگی
#سران_انجمن حجتیه با
#ساواک_شاه هم نباید بگونهای مطرح شود که نقش
#انگلیس_خبیث در تشکیل و توسعه کمی و کیفی آن کمرنگ دیده شود.
۴)
#انحلال_انجمن حجتیه توسط شیخ
#محمود_حلبی هم بنظرم حرف مخدوشی است. زیرا که این
#انجمن_انگلیسی، هیچگاه خود را «منحل» نکرد بلکه ظاهراً خود را «تعطیل» اعلام نمود و حال آنکه یک لحظه هم از فعالیتهای زیرزمینی خود دست نکشید. بنابراین نه انحلالی در کار بود و نه تعطیلی.
۵) نگرانیهای
#امام خمینیره و
#یاران_ولائی او از بابت «
خطر نفوذ انجمن حجتیه» در ارکان و
#مناصب_نظام کاملاً بحق بود ولیکن نفوذ آنها در جایگاههای حساس نظام، مانع از طراحی و اجرای هرگونه طرح
#ضد_نفوذ گردید که هنوز هم این
#خلاء_وحشتناک ادامه دارد و این
#اختاپوس وابسته به
#اجانب در قریب باتفاق مناصب نظام رسوب کرده است! و در دولتهای
#مشانژاد و حتی آ.رئیسی تشدید هم شده است تا آنجا که هیچکدام از
#قوای_اربعه_نظام، عاری از این
#آلودگی موریانهای نیست!
البته این
#شاخه_فرهنگی انگلیس در زمان شهیدان
#رجایی و
#باهنر، تا حدودی شناسایی و تصفیه شدند ولیکن بعد از شهادت آنها (توسط
#شاخه_نظامی انگلیس) هیچ اقدام مؤثری علیه نفوذ انجمن در نظام بعمل نیامد!
فلذا بسیاری از پلیدیها و پلشتیهای قابل ملاحظه در نظام (بویژه دولت و
#قوه_قضائیه و بدتر و هوشمندانهتر از همه در
#شورای_نگهبان!) ریشه در همین نفوذ دارد.
علت اصلی مماشات در قضیه
#حرام_شرعی و
#حرام_سیاسی بدحجابی، یکی از نمونههای بارز حاکمیت تفکر منحط آنهاست که معتقدند تا
#فساد، افزایش چشمگیری پیدا نکند،
#ظهور امام زمان(عج) رخ نخواهد داد!
و اصولاً هر جا که ببینید نظام، آب در هاون میکوبد، شک نکنید که پای انجمن حجتیه در میان است.
کسانی هم که گمان (یا تبلیغ!) میکنند که انجمن حجتیه، یک
#مجموعه_فرهنگی تعطیلشده است نه فعال سیاسی در لوای گروهکهای دیگری از قبیل؛
#جبهه_پایداری و دانشگاه امام صادق(ع) و جمعیت آبادگران ووو...، چگونه میتوانند نگرانیهای مکرر
#رهبر_کبیر #انقلاب_اسلامی و
#بنیانگذار_نظام جمهوری اسلامی ایران بابت «خطر نفوذ یک گروهک مثلاً مذهبی در نظام سیاسی» را نادیدهانگاری نمایند؟! آیا آنهمه دلواپسی امام راحلمان، خبط و خطا و بیهوده بود؟! معاذ الله.
بقیه موارد گفته شده، بنظرم قرین واقعیت است متأسفانه!
#صهیونیزم
✍
سیدمحمدحسینی(منتظر)
۲۶ آبان ۱۴۰۲
🆔
@chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
✅