💠💠
🔰
#شبهات_مذهبی 🔰
⁉️
چرا #امام_هادی(ع) به جوانی که به ایشان بیاحترامی کرد، فرمود که به زودی روانه قبرستان خواهی شد؟!
چرا امام او را نبخشید و نفرین کرد⁉️
🔰
#پاسخ_به_شبهه 🔰:
♨️
در مورد امام هادی(ع) و پیشگویی مرگ جوان غافل میگویند؛ روزی #امام_هادی به مجلس ولیمه یکی از فرزندان خلیفه عباسی دعوت شد و امام وارد مجلس شد، حاضرین با دیدن امام به احترامش سکوت کردند،
ولی جوانی در این مجلس حضور داشت که احترام #امام_هادی را نگه نداشت و در مجلس به خنده و حرفهای یاوه مشغول بود؛
در این هنگام #امام_هادی رو به او کرد و فرمود: «در خنده زیادهروی میکنی و از یاد خدا غافل هستی در حالی که سه روز بعد در قبرستان خواهی بود».
ما روزها را شمارش کردیم دقیقاً پس از سه روز از دنیا رفت و همان روز به خاک سپرده شد؛ آیا این کار #امام_هادی درست بود⁉️
چرا آن جوان را نبخشید⁉️
من به آن جوان حق نمیدهم
ولی نباید #امام_هادی زندگی آن جوان را میگرفت مگر امامان بزرگوار نبودند؟ اینکار امام هادی به آن جوان ظلم بود.
✅
اینکه #امام_هادی (ع) به آن جوان فرمود: «پس از سه روز از اهل قبرستان خواهی بود»، نه به عنوان لعن یا نفرین آن جوان، بلکه خبر دادن به وقوع حادثهای در آینده به واسطه علم غیب الهی بوده است که در واقع، بدون اطلاع دادن حضرت نیز قرار بود چنین حادثهای رُخ دهد.
به همین جهت، عالمان دینی این حدیث را در باب علم ائمه(ع) به آینده، و دلایل امامت و معجزات امام،آوردهاند. در نتیجه، مباحثی مانند بخشیدن #امام_هادی(ع) نسبت به آن جوان و... مجالی برای طرح نخواهند داشت.
🔹
بسیاری از عواقب و پیامدهای اعمال انسان بعنوان « عقوبت قهری» عمل وی شناخته شده و در زمره علل و معالیل تخلّفناپذیر به شمار میروند؛ در نتیجه، وابسته به إعمال قدرت خارجی به حساب نمیآیند.
✅
آنچه ضمن حدیث مذکور به عنوان پیامد عمل آن جوان مطرح شد، میتواند به عنوان عقوبت قهری و معلول رفتار خودش بوده و هیچ وابستگی به خبردادن #امام_هادی (ع) به این واقعیت نداشته تا آنرا نوعی نفرین بدانیم که بهتر بود امام از آن صرف نظر میکرد.
📚بأعلام الهدى، ص 364
📚انوار درخشان،ج 7، ص 506
➖➖➖💠➖➖➖
🔹️ کارگروه فرهنگی و اجتماعی
🇮🇷
حوزه بسیج امام هادی(ع) بندپیغربی
سپاه ناحیه شهرستان بابل
@HB_EMAMHADI_BG