#خاطرات_بین_المللی |
#آمریکا
@IntMob
✳️ تکه های الماس در گفتگو با توبیاس
یا
🔹دانشجویان یهودی چگونه هویت مذهبی خود را حفظ میکنند.
🔸 بخش 3 از 3
آنچه برای من جالب بود خودآگاهی توبیاس و تعهدش برای انتخاب موضوعی در تاریخ فکر اسلامی بود که به نحوی به سود جریان فکری یهودی تمام شود. درست برخلاف دوست فلسطینی اهل غزه و حاضر در مدرسه ما که وقتی من با او عربی حرف میزدم و توبیاس گوشش تیز میشد، او با من انگلیسی حرف میزد. دوست ایرانی میگفت من از این فلسطینی بیغیرتتر ندیدهام و راست میگفت.
توبیاس به اهمیت Statement of Purpose خود در پذیرش دکترایش و در مرحله بعد توصیهنامههای عالیاش برای اخذ این پذیرش تاکید میکرد. در ارائه اطلاعات علمی هم بسیار گشادهدست بود و بخلی نمیورزید. بعد از سخنرانی من، تا به امروز نیز اگر مقاله مناسب کار من پیدا کند برایم میفرستد و من نیز برایش چنین میکنم.
@IntMob
سخن را در اینجا با این نکته به پایان میبرم که توبیاس میگفت: کتابی دارم در سه جلد، به زبان عبری، شامل دستنوشتهها، خاطرات و تاملات یهودیان مناطق مختلف جهان که در آنها دلالت از یهودستیزی وجود داشته. این کتاب سه جلدی، هشتاد سال قبل در برلین چاپ شده و ”کتاب اشک“ نام دارد. توبیاس میگفت او این کتاب را به دقت خوانده و برنامه مفصلی دارد تا به آنالیز دست نوشتههای موجود در آنها بپردازد و آنها را در کنفرانسها و نشستهای علمی ارائه دهد تا آنچه ”مظلومیت تاریخی“ یهود میدانست، را عملاً به جامعه نخبگان جهانی، که در مراکز علمی جهان مشغول به فعالیت هستند، اثبات کند.
من نمیتوانم ایرادی به این منش او بگیرم چه این که ”الناس مسلطون علی اموالهم“ و تبعا علی ”افکارهم و اوقاتهم“. اگر هم تناقضی ذاتی و نتیجهگیری ناجوانمردانهای از او سوی او نسبت به تاریخ و عقاید مسلمانان ببینم، صریحاَ به او گوشزد میکنم، اما ای کاش ما نیز همین هویت را داشته باشیم، ”کتاب اشک“های خود را فراموش نکنیم، آن نقد عمری که در کف داریم را به راحتی از دست ندهیم و همچون توبیاس در بالاترین سطح دانشگاهی جهان، به آنچه مرضی جناب حق و در مسیر منفعت مکتب است، مشغول باشیم، سخن را کوتاه کنم که ”در خانه اگر کس است، یک حرف بس است!“
🔺
#توجه: اسامی افراد و مکان ها تغییر داده شده است.
🔸لینک بخش اول 👈👈👈
https://eitaa.com/IntMob/52
🔸لینک بخش دوم 👈👈👈
https://eitaa.com/IntMob/54
💯 مبلغان بدون مرز
@IntMob