✅ وقتی جان پیامبر در امّت است، امامت به دیگری نمی‌رسد! این نصّ قرآن است (آیه مباهله): 💠 «فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِين» (سوره آل عمران، آیه ۶۱) «پس هر که با تو درباره او [عیسی] پس از آنکه بر تو [به واسطه وحی نسبت به احوال وی] علم و آگاهی آمد، مجادله و ستیز کرد، بگو: بیایید ما پسرانمان را و شما پسرانتان را، و ما زنانمان را و شما زنانتان را، و ما نفوسمان را و شما نفوستان را دعوت کنیم؛ سپس یکدیگر را نفرین نماییم، پس لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم!» احتجاج این است، این منطق است... ♨️ آن وقت باید گفت به همه اینها که دم از فلان و فلان می‌زنند، جان پیغمبر را ول کردید، کسی را جای پیامبر نشاندید که خود او می‌گوید: «أقیلوني أقیلوني وَ لَستُ بِخَیرِکُم» (من از شما بهتر نیستم، بیایید این گردنبند خلافت را از گردن من بردارید!) [۱] ⭕️ دوّمی می‌آید روی این منبر می‌نشیند، بعد می‌گوید: «همه مردم از من فقیه‌ترند، حتی زنان پرده‌نشین!» [۲] عقل، فکر و درک این قدر تنزّل کند که آن کسی که نسبتش با پیغمبر به نصّ قرآن، جان پیغمبر است، او را خانه‌نشین کنند و دیگران را سر کار بیاورند. وقتی جان پیغمبر در امّت است، امامت امّت به دیگری نمی‌رسد! 📝 بخشی از سخنان آیت الله (۱۳۸۸/۸/۱۵) 📚 منابع اهل تسنّن: [۱] الإنباء فی تاریخ الخلفاء از ابن العمراني، ص ۴۷، چاپ دارالآفاق ۱۴۲۱ ق [۲] تفسیر فخر رازی، ج ۱۰، ص ۱۲، ذیل آیه ۲۰-۲۱ سوره نساء؛ المبسوط للسرخسي، ج ۱۰، ص ۱۵۳. @NashreMaarefeAhleBeit