سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
. 2⃣2⃣درس بیستم ودوم 📚شنـــاخت عـــرفان ※※✦※※✦※※✦
3⃣2⃣درس بیستم وسوم 📚شنـــاخت عـــرفان ※※✦※※✦※※✦※※ ♻️علل سرعت سیر در مسیر الی الله 1⃣ صفا و پاکی جوهر نفس 2⃣ فرد شامل جمع 3⃣ اخلاص 4⃣ مراقبه شدید 5⃣ ایثار در راه خدا برای درک این مطلب حتما قسمت های قبلی راهم مطالعه نمایید 👆و گاهی میفرماید: چه بسیار آیات و نشانه هاست در آسمانها و زمین که این مردم بر آن ها میگذرند ولی از آنها روی گردانند و به خود نمی آیند ⁉️چگونه غفلتی است که بر اثر آن، انسانها در همه جا و در همه سو چه در آسمانها و چه در زمین با آیات ونشانه های متوالی مواجه میگردند، اما نمیفهمند آن چه را باید بفهمند. ✅ نکته مهم: ♻️تعدد نشانه ها از جانب حضرت حق همه برای این است که انسانها به توحید برسند و حجاب - های جهل و شرک را از وجود انسانها کنار بزنند، میخواهد در آیات و نشانه ها، خود را و جمال و جلال خود را نشان دهد و دلها را به خود و به سوی خود جذب کند. 🌹امام حسین علیه السلام الهی علمت باختلاف الاثار و تنقلات الاطوار ان مراد کمنی ان تتعرف الی فی کل شی حتی لا اجهلک فی شی (دعای عرفه ) ✨پروردگارا از پشت سر هم آوردن آثار و از پی آوردن آیات و نشانه های گوناگون به این حقیقت رسیدم که مقصود تو این است که در همه چیز تو در نظرم آیی و تو را در همه چیز ببینم و چیزی و جایی نباشد که تو را نبینم 👈در این قسمت از آیات؛ تذکر میدهند که آن چه مطلوب فطری و ذاتی دلهاست، اینها نیست که دل داده-اید، به همین دلیل هم دلهای شما انسانها با چیزی آرام نمیگیرد و با هیچ کدام سکون نمییابد و همیشهمضطرب میباشد، زیرا به مطلوب ذاتی خود نرسیده است. 🔻هر آیه ای از قرآن، پرده ای از اوهام را کنار میزند. . سوره ی محمد، آیه ۲۴ 👇 افلا یتدبرون القرآن ام علی قلوب اقفالها تدبر در قرآن موجب تنبه است، مگر اینکه انسان به دست خویش قفل یا قفلهایی که مخصوص دلهاست وآن ها را از کار میاندازد، بر دل خویش بزند. به تعبیر دیگر مواجه شدن با آیات قرآن و تلاوت و در عین حال بیدار شدن و به خود نیامدن یا بر اثر عدمتدبر لازم در آیات قرآنی است و یا بر اثر قفلهایی که به دست خود انسانها بر دلهای آنان زده شده است ومانع از این است که این دلها و صاحبان آنها بیدار شوند. ※※✦※※✦※※✦※※ 📗درس های حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای حافظی استادسطح عالی حوزه فقط دراین @repentance کانال ببینید .