🔽 تربیت نفوس، اوّلین مأموریت انبیا ✅ در سوره آل‏ عمران آمده است: «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنينَ إِذْ بَعَثَ فيهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَة» خداوند بر مومنین منّت گذاشت که پیامبری از خودشان برای تلاوت آیات، تزکیه جان‏‏ها و تعلیم کتاب برانگیخت. ✅ آیه دوم سوره جمعه هم که معروف است که می‏ فرماید: «هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ» 🔸 از همه این آیات فهمیده می‏ شود که مأموریت اوّلیه انبیا، همین مسأله تربیت و تزکیه نفوس است. ✔ توجه به تربیت، 🔄 بحث ما درباره «محیط آموزشی» است. 🔽 ؟ 👈هر محیطی که در رابطه با مسأله تعلیم و تعلّم است، داخل در این بحث است. 🔹 مثلاً وقتی می‏ خواهید درست کنید، بحث تعلیم و تعلّم مطرح است؛ حالا چه می‏ خواهد این کلاس برای باشد، چه . 🔸تعلیم، در کنارش خواه‏ ناخواه تزکیه هم مطرح می‏ باشد. 👈این یک مأموریت الهی است که در هر محیط درسی و تعلیمی، باید بحث تزکیه و تربیت باشد. 👈 شما نگاه کنید که سرآمد مأموریت انبیا در این آیات، مسأله تعلیم و تزکیه است. 🔸🔸لذا می‏ بینیم خداوند در بحث محیط آموزشی که برای انبیای خود ترسیم می‏ کند، این دو مورد را در کنار هم مطرح می‏ کند؛ یعنی . ⛔ پس به هیچ وجه این دو مقوله صحیح نیست. https://eitaa.com/Tarbiatm