🔺فقه ورزشگاه رفتن بانوان ورزشگاه رفتن بانوان سه زاویه فقهی دارد: آ. فقهِ پاهای نمایان مردان برای زنان ب. فقه فضای اختلاطی، هیجانی و آسیب زننده عفت عمومی ج. فقه برآیند مصالح و مفاسد گوناگون کشور، منطقه و جهان ◾️فقه الهی دو زاویه نخست، درباره فقه الهی (فتوایی) است که مرجع تقلید باید برای آن فتوا بدهد و چون رهبر فرمود که احمدی نژاد نباید با دیدگاه مراجع در این مساله، ابراز مخالفت کند؛ این سخن رهبر، یعنی تأیید فتوای مراجع و تأیید جایگاه فقه الهی (فتوایی) در این جا. ◾️فقه ولایی در زاویه سوم؛ یعنی برآیند مصالح و مفاسد داخلی و خارجی، تنها فقه ولایی (حکومتی) باید میانداری کند که ابراز نارضایتی پیشین ایشان، نشانگر حکم فقه ولایی در اینجا است. ولی نبود موضع گیری آشکار و دوباره رهبر، جای بررسی بیشتر دارد. به هر روی این دولت از نظر ترک اولویت فرهنگی حقیقتا جای دفاع ندارد؛ تا جایی که رهبر آشکارا به هیئت دولت رئیسی فرمود: «ما مکرر گفته‌ایم که اولویّت اصلی کشور عبارت است از اقتصاد و فرهنگ؛ این دو اولویّتهای اصلی‌اند» ٨ شهریور ۴٠٢ شوربختانه دولت و شخص رییسی در انجام دستورهای حیاتی رهبر نیز کوتاهی کرده‌اند؛ مانند فضای مجازی، که بر پایه سخن رهبر، ارزش حیاتی و همسنگ اهمیت انقلاب دارد و رهبر در فرمانی مشخص و علنی، شخص رییس جمهور را با نام خطاب می‌کند (رهبر: فضای مجازی مشکلاتی دارد که ان‌شاء‌الله جناب آقای رئیسی و دوستانشان باید همّت کنند و هرچه زودتر باید این مشکلات برطرف بشود) و رییس جمهور، پاسخی ابراز نمی‌کند، تکلیف دیگر چیزها روشن است! آیا دولت در جنگ دستگاههای جاسوسی دشمن با حجاب که بسیار سنگین تر از بحث ورزشگاه است، کارنامه ولایی و انقلابی دارد؟ ◾️برآیند درباره ورزشگاه, هم حکم فقه الهی (فتوایی) داریم و هم حکم فقه ولایی (حکومتی)؛ تا دولت، چه اندازه بر پایه هنجارهای فقهی کار کند.