➕/🔻اشتباه در تسری احکام دانش تجربی به ساحت اثبات و نفی خداوند 🔻آیت‌الله جوادی آملی با استناد به المیزان علامه طباطبایی(ره) می‌گوید: «آنهایی که نسبت به فضای متافیزیک و ماوراء ماده اظهارنظر تجربی می‌کنند، خرافه‌پرداز هستند». مگر می‌شود در فضای باورهای ثابت از علومی استفاده کرد که پایدار نبوده و غیرثابت هستند. بنا به نگاه خود غربی‌ها تجربه و دانش تجربی و دانش‌هایی که بر اساس پارادایم تجربه شکل می‌گیرند، همواره در مسیر تزلزل و اضطراب‌اند و قرار و ثباتی در فضای تجربه نیست؛ پس چگونه می‌توان باورهای ثابت را با علم ناپایدار و متزلزل و علمی که بر اساس تجربه، دائم عوض می‌شود، نفی و یا اثبات کرد؟ انسان باید این تعابیر را با همه وجود بشناسد، درک کند و به کار بگیرد. علوم تجربی، علوم حسی، علومی که بر اساس نظام مادی شکل می‌گیرد؛ راهی به نفی خدا و حتی اثبات او ندارد. مگر می‌شود با تجربه خدا را اثبات کرد؟! 🔰دریافت درسگفتار: http://afaghehekmat.ir/course/teyfbandi_majazi/ ⭐️⭐️⭐️ مرجع‌آموزش‌آزاد‌علوم‌انسانی‌واسلامی @afaghehekmat afaghehekmat.ir