میخواستم به رهبر چه بگویم... بخش دوم http://rasanews.ir/002aIc انتشار یافته در خبرگزاری رسا بعد به این مناسبت سه ویژگی کلیدی جریان جهادی را در کشور توضیح دادم: ☘اول اینکه جریان جهادی یک جریان اقامهکنندهی سبک زندگی  دینی است. این جریانی است که در یک فضای اردویی تلاش می‌کند زندگی انقلابی را در عمل نشان دهد. ما حتی در اردو‌های راهیان نور وقتی به سراغ دوکوهه و پادگان شهید عرب می‌رویم فقط زندگی رزمندگان را می‌شنویم. به ما می‌گویند اینجا جایی است که رزمنده‌ها زندگی کردند و زندگی‌شان در اینجا پشتوانه آن نبرد جانانه‌شان در میدان است. شنیدن سبک زندگی مجاهدین چه در اردو‌های راهیان نور و چه در شهر از زبان پدر و مادرشان برای تغییر سبک زندگی انقلابی ما موثر است، اما این کافی نیست. اردو‌های جهادی تلاش می‌کنند که  این سبک زندگی را اولا در مدت ده روزه در عمل پیاده کنیم یعنی آن را در جمع خودمان اجرایی کنیم. ☘در قدم دوم نیز تلاش میکنیم این عائدات زندگی چند روزه خود را در زندگیهایمان در شهر پیاده کنیم. رفیقم میگفت یک روز وقتی از سر کار برگشتم دیدم خانه وضعیتش به هم ریخته بچه‌ها گریه میکنند خانمم ناراحت است و فشار کار خیلی اذیتش کرده. گفت یک لحظه مستاصل شدم تنها چیزی که به ذهنم رسید این بود که پیراهن جهادیم را در خانه بپوشم و شروع کنم. او به نظرش رسیده بود که سبک زندگی جهادی راه حل گره‌های زندگیش است. اردوی جهادی تلاش میکند با حضورش در زندگی یک انسان مومن انقلابی کل زندگی او را ویرایش کند و خودش نیز مدل مینیاتوری از یک سبک زندگی دینی انقلابی باشد. سبک زندگی که پر از ارتباط ولایی است پر از خدمت است، پر از نشاط و معنویت است، هم خلوت دارد و هم جلوت، هم می‌اندیشد و هم تجربه میکند، هم حقیقتا مجاهدت و تلاش میکند، هم اهل هجرت است و هم اهل نصرت یعنی دو بال اصلی و تار و پود زندگی ایمانی مدینه النبی آنچه در مهاجرین و انصار بود. ☘دوم اینکه جریان جهادی یک جریان وحدت‌گرا است. کشور به دلیل هجوم فرهنگی دشمن که از دهه هفتاد شدت جدی به خود گرفت، ضربه‌هایی هم خورده است. یکی از آن ضربه‌ها ایجاد دو قطبی‌هایی است که با ابزار‌های رسانه‌ای امروز دشمن در کشور شکل گرفت. گروه‌های شکل گرفته در پیام رسان‌ها و ساده شدن ارتباطات اجتماعی باعث شده که زبان خاصی بین هر طرف این دو قطبی‌ها شکل بگیرد و گاهی انسان احساس می‌کند اساسا ممکن است دو سوی این دو قطبی حرف یکدیگر را نفهمند. در این میانه اردوی جهادی زبان مشترکی را به بروز کشیده است. زبان خدمت. نگاه کنید به وقایع کرمانشاه و خوزستان ببینید همه چطور کنار یکدیگر مشغول کار بودند. ☘بعد به شوخی به حاج حسین یکتا گفتم ببینید شما کجا و خاله شادونه کجا؟ همه مردم دیدند که این دو میروند در یک منطقه برای اینکه دل بچه‌ها را خوش کنند. این عجیب نیست. به جز آنکه جریان جهادی جریانی است که باعث می‌شود طبقات مختلف اجتماعی خودشان به سراغ هم بیایند و احساس وحدت در این جریان بیشتر می‌شود و رهبران اجتماعی می‌دانند که جامعه چقدر محتاج این انسجام و وحدت است. ☘سوم اینکه جریان جهادی یک جریان عدالتخواه است. جریان عدالتخواهی که مطالبهگریاش سر صحنه اقدام است نه دورادور؛ و عجیب است که با اینکه این جریان روی محرومیت‌ها و مشکلات و ضعف‌های جامعه می‌ایستد، اما احساسی که در جامعه ایجاد می‌کند احساس امید است. به  خلاف برخی جریان‌های عدالتخواه که هر چه در جامعه ایجاد می‌کنند ناامیدی است و سرخوردگی. این جریان عدالتخواهی است که لیقوم الناس بالقسط میکند. مردم را بلند می‌کند و عدالتخواهی را اولا از خود مردم طلب می‌کند و بعد مسئولان. تلاش می‌کند خود محرومین را برای محرومیت زدایی بیدار کند و برخیزاند. همانطور که در شهر نیز همین نکته را اقامه می‌کند. پس حقیقتا یک جریان عدالتخواه است. پایان بخش دوم @ali_mahdiyan