اَللهُ اَکْبَرُ، اَللهُ اَکْبَرُ، لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ وَ اللهُ اَکْبَرُ، اَللهُ اَکْبَرُ، و للهِِ الْحَمْدُ، اَللهُ اَکْبَرُ عَلى ما هَدانا; اَللهُ اَکْبَرُ عَلى ما رَزَقَنا مِنْ بَهیمَةِ الاَْنعامِ; وَ الْحَمْدُ لِلّهِ عَلى ما أبْلانا 💠 عید قربان و ✅ در متون روائی ما به احیاء شب عید قربان و شب عید فطر سفارش و تاکید شده، ولی شرط آن شب زنده داری، وقوف و بیتوته در مطرح شده است. ❇️ نکته ای دیگر که باید به آن توجه داشت این است که اعتکاف هیچ زمانی بر زمان دیگر برتری و شرافت ندارد. اگر بنا دارند ۱۲۰ نفر در یک شهری معتکف شوند بهتر است هر کدام ۳ روز معتکف شوند تا در تمام سال اعتکاف در برقرار باشد و خالی از خدمتگزار نباشد چرا که خالی بودن معبد از عابد، خلاف ادب است و نکته جالب اینجاست که چون شرط اعتکاف، روزه است و روزه در ایام عیدین باطل است فقط روز عید می شود معتکف نبود که شاید دلیل آن همین باشد که شب عید مردم در حضور دارند و معتکف نیاز ندارد و روز عید از لحظه نماز صبح تا بعد از نماز عید خالی از عابد نیست پس بنابراین نیازی به معتکف نخواهد بود. ✅ نتیجه اینکه: منحصر بودن احیاء شب عید در ؛ پیام های متعدد دارد. 🔆 هر عملی از اعمال الهی به مباحث اقتصادی ختم می شود. مثلا: ۳۰ روز ماه رمضان با فطره تکمیل می شود ولی عید قربان و اعمال حج به قدری مهم هستند که با یک صاع تمام نمی شود و بلکه باید گوسفند کامل و سالم قربانی شود. 🆔 @almasjed