✳️ توجه به با روایات ذیل اشاره به این نکته دارد که محل وقوع حادثه ای تاریخی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی است و از طرف دیگر احیا ءغدیر به احیاء آن است. ✅ علاوه بر آن اهتمام سلفی ها بر محو ولایت و وجود موانع زیاد در زمینه غدیر شناسی این امکان را به ما می دهد که گرچه برای غدیر نمی توانیم برنامه هایی داشته باشیم اما اگر را محور قرار دهیم، بخاطر ثبات ، مواضع ما نيز تثبیت می شود. 💠 عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ الْحَجَّاجِ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا إِبْرَاهِيم َعَنِ الصَّلَاةِ فِي مَسْجِدِ غَدِيرِ خُمٍّ بِالنَّهَارِ وَ أَنَا مُسَافِرٌ فَقَالَ صَلِّ فِيهِ فَإِنَّ فِيهِ فَضْلًا وَ كَانَ أَبِي يَأْمُرُ بِذَلِكَ. عبدالرحمن بن حجاج می گوید: «روز بود و من مسافر بودم از حضرت موسی بن جعفر - علیه السلام - درباره خواندن نماز در پرسیدم.در پاسخ فرمود: در آن نماز بگزار، زیرا نماز در آن فضیلت بسیار دارد و پدرم همیشه به آن سفارش می کرد.» 💠 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ قَالَ يُسْتَحَبُّ الصَّلَاةُ فِي مَسْجِدِ الْغَدِيرِ لِأَنَّ النَّبِي َّأَقَامَ فِيهِ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِين َوَ هُوَ مَوْضِعٌ أَظْهَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِيهِ الْحَقَّ. ابان از امام صادق - علیه السلام - چنین روایت می کند: «نماز خواندن در مستحب است، زیرا که پیامبر صلی الله علیه و آله در آن مکان امیرالمؤمنان - علیه السلام - را به پا داشت (و او را به عنوان جانشینی خود به مردم معرفی کرد) و آن همان جایی است که خداوند حق را ظاهر ساخت.» 💠 وَ رَوَى حَسَّانُ الْجَمَّالُ قَالَ حَمَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ مِنَ الْمَدِينَةِ إِلَى مَكَّةَ فَلَمَّا انْتَهَيْنَا إِلَى مَسْجِدِ الْغَدِيرِ نَظَرَ إِلَى مَيْسَرَةِ الْمَسْجِدِ فَقَالَ ذَلِكَ مَوْضِعُ قَدَمِ رَسُولِ اللَّه ِحَيْثُ قَالَ مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ. 🆔 @almasjed حسان جمال می گوید: «امام صادق - علیه السلام - را از مدینه به مکه همراهی می کردم، وقتی به رسیدیم حضرت نگاهی به سمت چپ کرد و فرمود: آنجا جای پای رسول خدا صلی الله علیه و آله است جایی که فرمود: من کنت مولاه فعلی مولاه ...» 🆔 @almasjed