🔊
#فقه| شیخ اعظم همیشه عناوین را حمل بر
#مصداق_محسوس آنها میکند/ شاهد این مطلب، تفسیر شیخ از عنوان «أخذ» در قاعده «علی الید ما أخذت حتی تؤدیه» است/ شاهد دیگر این مطلب تفسیر شیخ از عنوان «نقض» در قاعده استصحاب است/ البته اینکه شیخ در تفسیر عنوان مال به سمت توسعه این معنا پیش رفته و عنوان مال را بر منافع هم صادق میداند منافاتی با این مبنا ندارد/ این مبنای شیخ، دقیقا نقطه مقابل نظریه روح المعنی است/
#نظریه_روح_المعنی، توسط محقق اصفهانی مطرح شد و مرحوم امام و علامه طباطبایی و محقق خوئی به آن قائل اند/ یکی از ثمرات نظریه روح المعنی، تفسیر عنوان «مال» به «ما یبذل بإزائه الثمن» است.
🎙
استاد علی فرحانی
📚گزیده تدریس مکاسب. جلد سوم. موسسه دارالهدی. سال 95
#فقه
#پای_درس_استاد_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b