انحصار ولادت در داخل کعبه برای  امیرالمومنین، قطب الموحدین، به روایت برخی از علمای اهل سنت: ۱- حاکم نیشابوری(فقیه شافعی مذهب): اخبار در این زمینه به تواتر رسیده است که فاطمه بنت اسد، امیرالمومنین، علی‌بن‌ابی‌طالب کرم -الله وجهه- را در دل کعبه به دنیا آورد. مستدرک، ج۳، ص۴۸۳ الغدیر،ج۶، ص ۳۵ ۲- گنجی شافعی: حاکم نیشابوری نقل کرده است: امیرالمومنین، علی‌بن‌ابی‌طالب، در داخل بیت الله الحرام، در مکه، شب جمعه، شب سیزده رجب سال سی‌ام از عام الفیل به دنیا آمد. غیر از او، نه قبل از او، و نه بعد از او، کسی مولود بیت الله الحرام نبوده است. این برای اکرام و اجلال مقام عظیم اوست. کفایه الطالب، ص ۴۰۷ الغدیر، ج۶، ص ۳۶ ۳- دهلوی، صاحب کتاب التحفه الاثنی عشریه فی الرد علی الشیعه: به تواتر این خبر رسیده است که فاطمه بنت اسد امیرالمومنین، علی‌ را در دل کعبه به دنیا آورد. او در روز جمعه سیزده رجب، ۳۰ سال بعد از عام الفیل  در کعبه به دنیا آمد. هیچ کسی قبل و بعد از او در کعبه به دنیا نیامد. ازاله الخفاء، ج۲، ص ۲۵۱ الغدیر، ج۶، ص ۳۶ ۴- آلوسی( فقیه شافعی مذهب پیرو ابوحنیفه) صاحب تفسیر کبیر: اینکه امیر کرم الله وجهه در خانه خدا به دنیا آمد، امر مشهوری است... مشهور نشده کسی غیر او کرم اِلله وجهه در آنجا متولد شده باشد. و چقدر سزاوار است که محل ولادت امام امامان در جایی باشد که قبله مومنین است. سرح الجریده الغیبه فی شرح القصیده العینیه، ص ۱۵ الغدیر، ج۶، ص ۳۷ ۵- ابن صباغ (مالکی مذهب) : علی علیه السلام در مکه مشرفه، داخل بیت الحرام، در روز جمعه سیزده رجب، ۳۰ سال بعد از عام الفیل به دنیا آمد. کسی قبل او در بیت الحرام به دنیا نیامد. این فضیلتی  است که خدا  به خاطر جلال و بلندی مرتبه و کرامت او، فقط به او اختصاص داد. الفصول المهمه، ج۱، ص۱۷۲ @apmkadeh