2008. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.mp3
10.76M
✳️ درس بیستم 🔰قسمت هشتم 🔻 طاغوت‌های پنهان در لباس دین 🔹 اظهار تشنگی در کربلا برای تحریک عواطف انسانی بود. در واقع ابزاری بود برای هدایتی که امام حسین علیه السلام می‌خواست نه اینکه درخواست آب و کمک کند. 🔹 زیارت عاشورا به عنوان منشور تفکر امام حسین علیه السلام مبتنی بر دو شاخصه سلام و برائت است. 🔹 سلام بر امام یعنی سلام بر گفتمان او و لعن یعنی برائت از تفکر طاغوت‌ها است لذا در فراز آخر زیارت عاشورا می‌خوانیم: اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّی وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ (الْعَنِ) الثَّانِیَ وَالثّالِثَ وَ الرّابِعَ اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً این فراز یعنی لعن ۵ جلوه‌ای که در پوشش دین بود (طاغوت‌های پنهان در پوشش دین) 🔹 در ادامه می‌خوانیم: وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً یعنی برائت از مجریان تفکرات طاغوت‌های پنهان در پوشش دین که سه گروه هستند: 🔹۱ _ عبيد الله بن زیاد نماد اوباش بی اصل و نسب (ابن مرجانه) 🔹۲ _عمر بن سعد نماد روحانیون جاه‌طلب 🔹۳_شمر نماد رزمندگان دنیاطلب 🔸و بعد می‌گوییم: وَ آلَ اَبی سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلی یَوْمِ الْقِیمَةِ که اینها پشتیبانان طاغوت‌های پنهان بودند یعنی: 🔹۱_ آل ابی سفیان نماد احزاب زر مدار (پشتیبانان اقتصادی) 🔹۲_ آل زیاد نماد احزاب زور مدار (پشتیبانان نظامی) 🔹۳_آل مروان نماد احزاب تزویر محور (پشتیبانان سیاسی) https://eitaa.com/dinefetri https://eitaa.com/archive_dinefetri