⭕️ رویای باطل؛ رونمایی معبد سلیمان و تخریب مسجد الاقصی؟ 🔹پرسش مهم و اساسی این است: قبل از فروپاشی یا نابودی رژیم اسرائیل، آیا یهودیان صهیونیست، موفق به تخریب «مسجدالاقصی» و جایگزینی «معبد سلیمان» در فلسطین، خواهند شد؟ 🔸در فرض صحت وقوع، آیا قبل از ظهور است یا بعد از ظهور؟ 🔹چه ارتباطی با «جنگ جهانی» دارد؟  آیا این رخداد، موجب برپایی «جنگ آرماگدون» خواهد شد؟ ✍️مصطفی امیری ✅ دیدگاه اول: تخریب مسجد الاقصی، قبل از ظهور قائلین این دیدگاه، به مواردی استناد می‌کنند ازجمله: 1. در «خطبۀ البیان»، به تخریب مسجد الاقصی اشاره شده است: «يأمر العلج‏ الكسكس‏ ان يخرب بيت المقدس فإذا أذعن لأوامره و سار بمعسكره و أهال بهم الزمان بالرملة» (عاشور، ماذا قال علی عن آخرالزمان، ص۲۵۸). 2. در کتاب مفاجاة نیز بیان شده است، یهود از فرصت هرج و مرج جنگ جهانی، سوءاستفاده کرده و معبد سلیمان را رونمایی خواهد کرد: «يأفك كاهن اليهود الإفك الأكبر و يعلو بناء كنيس اليهود بحجر أزفر و القتل بيوح‏ في‏ أهل‏ الدار دائم‏ لايفتر، فتخرج من القلوب مسيرات الرايات تنصر اللّه في قدس اللّه و تخرج من خراسان رايات سود فلا يردّها شي‏ء حتى تنصب في إيلياء .. و اعلموا أنه تقذف العراق ببيضة الهلاك كما يظهر السفياني على الشام»‏ (محمد عیسی بن داود، المفاجاة، ص۳۱۷). 3. اما واقع امر این است که جملات فوق‌الذکر، از منابع ضعیف و غیرقابل اعتماد هستند زیرا سند معتبری بر آنها نقل نشده است و در کتب معتبر نیز ذکر نشده است. بنابراین اصلا در «مرحله استناد» قرار نمی‌گیرند اما توجه باشد که هر حدیث ضعیفی همچون خطبة‌البیان، الزاما همه محتوای آن، جعلی نیست. 4. البته در حدیثی از امام علی به «کشف الهیکل» اشاره شده است(۱) که ممکن است مقصود معبد سلیمان باشد(۲). لکن باید توجه داشت که این روایت، «حدیث مُنفرد» است و اولین‌بار در کتاب «سرور أهل‌الإيمان» نیلی نجفی  -حدود ۸قرن بعد از امام علی- نقل شده است و مشابه آن در کتب قدما وجود ندارد اما احتمال دارد مؤلف، این احادیث را از كتبى كه در دست وی بوده -اما به دست ما نرسیده است- نقل کرده باشد؛ البته احتمال تحریف و زیادت در متن حدیث نیز وجود دارد؛ زیرا فرازهایی از این حدیث در کتاب مختصرالبصائر نیز وجود دارد(۳) اما عبارت «کشف الهیکل» در آن نیست. 5. با فرض اینکه قبول نمائیم، این بخش پایانی، جزو حدیث و مقصود از هیکل نیز معبد سلیمان است؛ اما همچنان دلالت، واضح نیست. زیرا صرفا به آشکار کردن هیکل اشاره شده (کما اینکه اکنون تمام موارد زیربنایی احداث معبد سوم سلیمان توسط یهود اسرائیل انجام شده و حتی آن را در مرآء و منظر جهانیان قرار دادند و اگر «رونمایی» صدق کند) اما اینکه موفق به «تخریب» مسجدالاقصی نیز شوند، تصریحی نشده است (تصویر). 6. البته باید توجه داشت، سالها است که یهودیان صهیونیست با حفاری در زیر مسجدالاقصی، مدعی کشف بقایای معبد سلیمان هستند و از طرفی «مسیحیان انجیلی» معتقد به جنگ آرماگدون (جنگ با مسلمانان)، تخریب مسجد الاقصی را به منزله «ساعت صفر» ظهور منجی خویش می‌دانند. از این‌رو هرچند معبد ادعای یهود در میراث اسلامی، اصالت ندارد اما متاسفانه «یهود اسرائیل» و «مسیحیت انجیلی» در پیمانی «مشترک» اما با هدف «متفاوت»، درصد تعبیر «خواب آشفته» خویش در فلسطین هستند. 7. ضمن اینکه در ادامه آیات سوره اسراء بیان می‌شود: در مجازات دوم بعد از ظهور، محور مقاومت شیعی و جنگجویان مسلمان بر هر آنچه که از آثار و اماکن منسوب به یهود و صهیونیست‌ها در فلسطین دست ‌یابند، را نابود می‌کنند: «وَ لِيُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبيراً» (سوره اسراء، آیه۷) و اگر فرض بر این باشد که فاعل «ما علوا»، مراد بنی‌اسرائیل است؛ در نتیجه معنای آیه «ما علوا» به معنی «آنچه بنی‌اسرائیل مرتفع ساخته و بلند کردند»، یا با عنایت به تمرکزی که در آیات بر علو بنی‌اسرائیل به عنوان جوهره افسادشان وجود دارد به معنی «آنچه بنی‌اسرائیل به عنوان نشانه‌هایی از علو و تکبرشان، مرتفع ساخته و بلند کردند» می‌باشد(۴). 8. از این‌رو، به قرینه حدیث «کشف الهیکل» و تفسیر فوق از عبارات آیات فساد یهود در سوره اسراء در معنای «ما عَلَوْا تَتْبيراً»، احتمال دارد هرچند یهود موفق به رونمایی از معبد سلیمان گردد اما دیری نمی‌پاید که بعد از ظهور، بساط یهود فاسد صهیونیست -که به دروغ خویشتن را به حضرت سلیمان، منتسب می‌کنند درحالیکه به پیامبران بعدی (حضرت عیسی و حضرت محمد) ایمان نیاوردند- برچیده خواهد شد و مظاهر علو و فسادشان توسط مجاهدان مسلمان به فرماندهی امام مهدی در معیت حضرت عیسی(۵)، نابود خواهد شد (وَلِيُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبيراً). 🔲 بخش دوم (لینک) ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110