میرباقری علاوه بر آن‌که قصه‌ها، نوشته‌ها و شنیده‌ها را دیداری کرد و به نمایش درآورد، بر تن برخی از مفاهیم انتزاعی هم لباس تصویر پوشاند و تصاویر بسیار بدیع و بی‌نظیری خلق کرد که می‌تواند سرمشق هنرمندان در همۀ حوزه‌های هنری باشد؛ مثل سکانس درخشان برخواستن ققنوس‌وار و معجزه‌گون حضرت عبدالعظیم حسنی از ویرانۀ مزار تخریب شدۀ امام حسین، پس از مقاومت و مبارزه در دفاع از حرم در برابر تخریب؛ این تصویر بی‌بدیل نشستن خاک کربلا بر سر و روی حضرت عبدالعظیم، چنین تداعی می‌کند که این یادگاری از آن وادی، حالا در این دیار آرمیده و ترجمان هنری و تصویری آن حدیث معروف امام هادی است: «بدان که اگر قبر عبدالعظیم را در ری زیارت کنی مانند کسی هستی که حسین بن علی علیه‌السلام را در کربلا زیارت کرده باشد». میرباقری در یک مصاحبه با لطافت و عشق خاصی از اینکه چطور برای تصویرسازی این حدیث به این سکانس رسیده یاد می‌کند. متن کامل تک‌نگاری داود میرباقری را در روز سالروز تولد این کارگردان بخوانید. 2⃣2⃣4⃣ @azadisqart