🟣هنگامى كه حضرت عليها السلام به دنيا آمد: 🟢«أَشْرَقَ مِنْهَا النُّورُ، حَتّى‏ دَخَلَ بُيُوتاتِ مَكَّةَ. وَلَمْ يَبْقَ في شَرْقِ الْأَرْضِ وَ لاغَرْبِها مَوْضِعٌ إِلّا أَشْرَقَ فيه ذلِكَ النُّورُ.» ( از او نورى ساطع شد كه به همه خانه‏ هاى مكّه رسيد، و در مشرق و مغرب زمين جايى نماند مگر اينكه آنجا را روشن كرد)1 🟣ساطع شدن نور از ايشان هنگام تولّد، به حساب غير طبيعى بودنش مانعى ندارد، چنانكه در جريان تولّد رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم امور غير عادى ظهور يافت‏ 2 🟢و نيز هنگام تولّد حضرت على عليه السلام امور غير مترقّبه‏ اى پيش آمد 3 🟣و به طور كلّى وقوع امور غير عادى نسبت به انبيا و اولياى گذشته قابل انكار نيست، حال چرا نسبت به فاطمه زهرا عليها السلام كه در خلقت نورى و در مقام و منزلت نورانيّت بر انبيا مقدَّم است، قابل انكار يا ترديد باشد؟! 🟢ممكن است منظور از اين نور، نور ولايت كلّى و مقام و منزلت نورانيّت ايشان باشد كه انوار ظاهرى واشراقِ غير طبيعى از آثار آن است. ———————— 1.بحارالأنوار، ج 43، ص 3 2.بحارالانوار، ج 15، ص 257، روايت 9 3.بحارالانوار، ج 35، ص 37، از روايت 37. 📚، تألیف فقیه عارف حضرت آیة الله (قدس سره) 🆔https://eitaa.com/Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir