*بندگان مخلَص، وجه خدایند!* درباره عباد مخلَص آمده است: ((وَ ما تُجزون ما کُنتم تَعملون الّا عبادَالله المخلَصین)) همه غیر از عباد مخلَص که استثنا می شوند جزا داده می شوند. یعنی در قیامت جزای هر کس مطابق عمل اوست مگر عباد مخلَص سوال: یعنی عباد مخلَص با اعمالشان جزا داده نمی شوند؟؟ خیر! پس بر چه اساس جزا داده می شوند؟؟ عباد مخلَص اصلاً خودی ندارند. وقتی خودی ندارند، (خودی افعالی) دارند؟؟ او، مخلَص است، یعنی او فناء اسمائی، فناء ذاتی، و فناء افعالی دارد. یعنی خودی نیست چه برسد به اعمال و عملی. آن‌ها دیگر،جزایشان مربوط به عمل نیست..آنها وجه الله هستند. وجه مطلق حق هستند. آنها صورت مرآتی حق هستند. پس وقتی گفته می شود رسول اکرم به اذن الله رب العالمین است، سخن گزافی نیست! در سوره الرحمن داریم: و یَبقی وجه ربّک ذوالجلال و الاکرام. وجه رب باقی می ماند و فانی نیست. در این آیه فرمود: یبقی وجهُ ربّک ذوالجلال و الاکرام. حالا در آیه مورد بحث نتیجه می گیریم ذوالجلال صفت رب است. خدا می فرماید وجه من، ذوالجلال و الاکرام است. جلال که جلال است. اکرام را می گویند جمال حق است. تمام اسماء و صفات حق از دو حالت بیرون نیستند یا تحت جلال اند یا تحت جمال. پس وقتی شما در دعا می‌گویید یا ذالجلال و الاکرام، خدا را با تمام اسماء و صفاتش صدا می زنید، چون اسمی از دایره این دو خارج نیست. یا اسماء و صفات جلالیه هستند یا اسماء و صفات جمالیه. 🎤استاد سعادت فر @hobbenamaz