240129_001.mp3
6.48M
📢 📅۹ / بهمن ماه/ ۱۴۰۲ 💠جلسه۷۸ 📚موضوع جلسه : 1️⃣اگر توجیه محتضر به سمت قبله واجب کفایی باشد پس اگر دیگران چنین نکرذدند و محتضر خودش توانایی این کار دارد بر او واجبست که خود را به سمت قبله قرار دهد؛ زیرا بین دو تکلیف ملازمه عرفیه برقرار است. 2️⃣اگر دیگران نتوانستند که محتضر را به سمت قبله با کیفیت گفته شده قرار دهند پس به صورت و مقداری که امکان دارد باید او را به سمت قبله قرار دهند مثلا او را به پهلوی چپ یا راست بخوانند یا نشسته رو به قبله قرار دهند و دلیل همه ی این فروعات ملازمه عرفیه است که اگر چنین تکلیفی تام الاجزاء و الشرائط ممکن نبود پس به هر مقداری که می توان باید آن امتثال نمود. 3️⃣قاعده میسور فاقد مدرک است اما در نظر مختار همیشه صغرای ملازمه عرفیه است و هر کجا که عرف بین تکلیف تام الاجزاء و الشرائط و تکلیف ناقص ملازمه ببیند باید پذیرفت.