🔴 امنیت خواهی مصداقی و عدالتخواهی غیرمصداقی؟! ⭕️ استاندارد دوگانه محافظه کاران در مسائل و 🔻 بارها از لزوم شناسایی و معرفی مزدوران و و و... شنیده ایم، تکلیفی که محدود به مأموران و ساختارهای نشده و همواره از عموم و جریان انقلابی و نهادهای دانشجویی و مردمی هم درخواست کمک و همکاری برای حفظ کشور شده است. انتشار تصاویر سردسته های در صفحات مجازی مذهبی های وطن دوست حاصل این رویکرد است. 🔻 چرا جریان و واکنش خود در مقابل جریان در عرصه را اینجا تکرار نمی کنند؟ چرا از نهادهای حکومتی و نیروهای مردمی نمی خواهند که قبل از اثبات جرم تصاویر شخصی مردم را منتشر نکنند؟ چرا نمی خواهند با آبروی مردم بازی نشود؟ چرا آیه حدیث ردیف نمی کنند؟ چرا نمی گویند به اکتفا کنید؟ چرا نمی گویند تأمین امینت، تکلیف قانونی حکومت است نه ملت؟ ♦️ این رویکرد دوگانه دو دلیل دارد: جهالت متحجرین و منفعت مرفهین؛ 🔺 نمی دانند خطر های اقتصادی از های امنیتی بیشتر است، فراموش میکنند ریشه اغتشاشات امنیتی هم اختلاسات اقتصادی است، نمی فهمند جنایت های خاموش همیشگی در سایه و و صدها برابر بدتر و بیشتر از خیانت های شورش های موقت است. نمی فهمدن تروریسم پیدا و پنهان و خشن ترین تجربه تاریخ است. نمی دانند زجرکش کردن از قتل آنی بدتر است. 🔺 نمیخواهند منطقه ممنوعه و حریم امن آنها خدشه دار شود، نمیخواهند عمق فاجعه اقتصادی آنها با نورافکن های خواه مشاهده شود، نمی خواهند لجن های غیراخلاقی شان در پرتو های اخلاقی آشکار شود. ♦️ همین استاندارد دوگانه در عرصه و نیز صادق است: 🔺 اگر بازیگری کند یا ورزشکاری با بی حجابی عکس بگیرد یا دست دهد و...، فضای مجازی را پر از نهی از منکر های مصداقی می کنند! اما اگر مدل مبلغی، میلیونی لاکچری معرفی کند یا ورزشکاری تصویر میلیاردی نمرودی اش را به رخ بکشاند هیچکس حق اعتراض و تجاوز به حریم شخصی شان را ندارد! 🔺 اگر منورالفکری شبهه ای شناختی پرت کند یا لاییکی به مذهبی توهین کند، عمق معنا را می شکافند و کفن پوش خیابان های قم را سفید و روی دشمن را سیاه می کنند! اما اگر ژورنالیست سکولاری محمد مستضعفان را بنامد یا اقتصادخوان مذهبی ای علی پابرهنگان را بخواند، صدا از هیچ طلبه تا علامه ای در نمی آید! ♦️ حسن خمینی و احمد خمینی های متحجر مرفه نمی فهمند و نمیخواهند بفهمند این عبارات تاریخی روح الله خمینی و احمد خمینی های آگاه انقلابی را: «باید با و به خارج به شدت برخورد کنیم. ... از اول گفتیم که اینگونه سرمایه‌داران به غیر از منافع شخصی به چیزی معتقد نیستند. چون جو عمومی کشور مذهبی است، با یک و تسبیح، خود را مسلمان دوآتشه جا می‌زنند و به کار خودشان مشغول می‌شوند. ... بعضی خیال می‌کنند به بخش خصوصی بها دادن به معنای به شکلی است که هر اندازه خواستند خون مظلومین را در شیشه بکنند. این گونه نمی‌شود. امام راحل از اول گفته‌اند که روحانیت به خون تشنه است ... مشکل ما تنها این نیست که دولت‌های غربی با ما مخالف هستند، اگر ما با به طور سنجیده‌ای برخورد می‌کردیم آنها نمی‌توانستند در برابر دولت و ملت یک مساله‌ای را ایجاد کنند .... اگر ما با سرمایه‌داران همانند برخورد می‌کردیم اوضاع کشور به این صورت در نمی‌آمد، یک عده سرمایه دار زالو صفت به این بهانه که مضر است، به حال خود رها شده و به جان این ملت افتاده‌اند. کسی منکر این نیست که اقتصاد دولتی مضراتی دارد اما به این بهانه نباید لجام گسیختگی اقتصاد حاکم شود.» ✍ کیوان سلیمانی 🔴 جامعه شناسی اسلامی 🔴 @iisociology