🔴 نامه به آیت الله مکارم شیرازی ⭕️ سکولاریسم و کاپیتالیسم در حوزه 2⃣ بخش دوم 🔸 فرموده اید «آیا صحیح است در کانون حوزه علمیه این‌گونه سخنان گفته شود؟ 🔻 حوزه علمیه‌ای که محل پرورش امام، بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب بوده است، 🔻 حوزه علمیه‌ای که بیشترین شهیدان را نسبت به سایر مردم تقدیم انقلاب نموده، 🔻 حوزه علمیه‌ای که در سال ده‌ها هزار نفر برای تبلیغ به اقصی نقاط در داخل یا خارج کشور برای دفاع از اسلام و مذهب اهل‌بیت (علیهم السلام) می‌فرستد، 🔻 حوزه علمیه‌ای که در سال صدها کتاب برگزیده درباره علوم اسلامی و مسائل مورد نیاز مردم و مسائل اقتصادی و سیاسی می‌نویسد و منتشر می‌کند، 🔻 حوزه علمیه‌ای که مراجع آن هزاران مدرسه، مسجد، خانه عالم و مراکز خیریه در نقاط محروم کشور ساخته‌اند.» 🔹 اگر سخنرانی استاد ازغدی را کامل شنیده یا خوانده باشید باید تأکید ایشان بر خدمات و جایگاه منحصر به فرد حوزه را مشاهده کرده باشید؛ 🔺 ایشان حتی مشخصا به پیشتازی صنف روحانیت در عرصه شهادت اشاره کرده اند، 🔺 اما آیا گلایه های همین امامین انقلاب برخواسته از اقلیت انقلابی حوزه از قشر متحجر و سکولار حوزه علمیه انکارشدنی یا کم اهمیت است؟ تعبیرهای تکان دهنده امام خمینی خطاب به آخوندهای فاسد و روحانیون متحجر هم توهین به حوزه و علما است؟ 🔺 آیا صرف ارسال هزاران طلبه برای تبلیغ، نشانه موفقیت حوزه است؟ یا باید به ارزیابی کیفی ثمره و جهت گیری طلاب و حوزه پرداخت؟ آیا رشد ناامیدی و سرخوردگی ملی نسبت به طلاب و روحانیت نشانه قابل تأملی نیست؟ 🔺 لطفا بفرمایید مجموعه و شاگردان شما فهرستی تخصصی از «صدها کتاب برگزیده در سال» که حوزه های علمیه در پاسخ به مسائل مردم و موضوعات سیاسی و اقتصادی می نویسند را منتشر کنند! ما منکر مجاهدات عموما انفرادی یا مجموعه های انقلابی حاشیه ای و حتی پیشتازی بخشی از حوزه از جهت اصالت علمی، اعتبار معرفتی، وجاهت معنوی و پناهگاه مردمی نیستیم اما آیا شما منکر خلأهای عظیم حوزه علمیه به ویژه مجامع عریض و طویل در پاسخ تخصصی و کارآمد به مسائل روز نظام و کشور هستید؟ منکر رشد روزافزون اندیشه های موذیانه حجتیه ای در موزه های علمیه هستید؟ 🔹 اگر عدالت اجتماعی را پروژه کلان حکومت اسلامی برای تحقق جامعه و جهان توحیدی بدانیم، جویا و تشنه آشنایی با معرفت اجتهادی شما و دیگر مراجع و مجامع حوزوی در این زمینه هستیم. برای تحقیق پیرامون نظریات عدالت پس از انقلاب در ایران، هر چه بیشتر جستجو می شود کمتر پیدا می شود و برخی اساتید حوزه و دانشگاه به این نقص جدی واقف و معترفند؛ البته تکرار کلیات و روایات را که نباید جزو نظریات عملیاتی علمی بدانیم؟ چرا در شرایط اضطراری امروز که کشور دچار بحران کم سابقه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، حضور انضمامی حوزویان به اندازه کافی احساس می شود؟ 🔺 آیا ساخت مدرسه، مسجد و خیریه توسط مراجع با وجوهات مردمی را سقف مسئولیت حوزه و مراجع می دانید؟ جسارتا این مسئولیت که در عصر پهلوی هم ممکن و تا حدی محقق بود و اقداماتی از این دست حتی توسط ابرسرمایه داران آمریکایی هم هرچند اکثرا با نیاتی غیرانسانی انجام می شود. رسالت اصلی روحانیت متعهد متخصص، ریشه کنی سرمایه داری علمی و عملی نفوذیافته در حوزه و دانشگاه و دولت و نظام، و مبارزه آشتی ناپذیر با سرمایه داران زالوصفت است نه کفایت تخدیری به خیریه زدگی با پول خود مردم و همزمان، حمایت افراطی از نامسئولان موجه مردم فریب و سیاستمداران سودجوی سوداگر. تهیه و ارائه نظریات و مدل های عملیاتی برای تحقق اسلام در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با شاخص های کلان پیشرفت و عدالت وظیفه مهم تر و مورد غفلتی است که گوینده بر آن تأکید داشت و واقعیت هم آن را تأیید می کند. 🔸 نوشته اید «تضعیف حوزه علمیه و مرجعیت و تهدید رئیس‌جمهور بر اساس چه ضابطه‌ای بوده؟ آیا همه این ها آب به آسیاب دشمن ریختن نیست؟ چه کسانی دستور داشتند افتخارات شیعه را به این آسانی زیر سؤال ببرند و دشمن را که گفته تا مرجعیت و عاشورا در میان شیعیان وجود دارد، نفوذ در انقلاب اسلامی ممکن نیست، خوشحال کنند؟» 🔹 چه ساده ادبیات امنیتی خود را درباره دلسوزان انقلاب به کار می برید، گویی ازغدی ها مزدوران معاندان انقلاب هستند؛ فریادهای دردمندانه دردشناسانه برای احیای جایگاه واقعی مرجعیت در جهت تقویت حوزه است یا تضعیف؟ غیرت انقلابی و قدرت اجتهادی استاد حوزوی کدام دشمن را خوشحال میکند؟ دشمن از فراموشی عدالتخوانی و عدالتخواهی در حوزه مسرور و مشعوف است؛ به راستی سهم شما و مجموعه بزرگتان در غفلت تاریخی حوزه علمیه از مسئله اول نظام اسلامی یعنی عدالت اجتماعی چه میزان بوده و هست؟ شما طبق چه ضابطه ای از یک پلاکاردنوشته، تهدید رئیس جمهور را استنباط، و ضرورت قیام علیه آن را اجتهاد کرده اید؟ 🔴 جامعه شناسی اسلامی 🔴 @iisociology