2️⃣
#راهبرد_دوم: توأمسازی اقناع ذهنی با هیجانات
👤 دکتر سعیدی رضوانی متذکر شدند که، بهویژه در مسائل مربوط به ارزشها و نگرشها، استدلال عقلی خالی از بار
#هیجانی و
#عاطفی وجود ندارد. یعنی در بسیاری موارد، پیشفرضهای مشترکِ دو طرف بحث و جدل و استدلال، کاملاً بُعد گرایشی، عاطفی و هیجانی دارد (مثلاً تقریباً همگان از شنیدن خبر شکنجه و قتل یک فرد مظلوم و خبر تصادف یک فرد، به شدت ناراحت میشوند).
🔺 سخنران کارگروه عفافگرایی در ادامه، به بیان انواع استدلالهای مربوط به عفاف پرداختند و اذعان نمودند که، انسانها تحت تأثیر آثار مثبت و منفی و انجام اعمال خوب و بد، دست به انجام عمل میزنند و همچنین تأکید کردند، معمولاً به ویژه برای کارهای نادرست، خلاف و خطرناک، از تهدیدها استفاده میکنیم و افراد را میترسانیم (مثلاً از بیمار شدن).
🔺 دکتر سعیدی، ضمن اشاره به پژوهشی که در سال 96 انجام گرفته بود، به پیامهای مرتبط با
#خویشتنداری جنسی به تفکیک در میان در بین دختران و پسران اشاره کردند. به این صورت که گروههای مختلفی، دلایل خویشتنداری خود را مسائل و مشکلات جسمی، اجتماعی، روانی، معنوی و... ابراز نموده بودند.
🔺 مسئول کارگروه عفافگرایی در ادامه به شناخت
#آثار_هیجان پرداختند و ضمن بیان آثار مثبت و منفی انجام و ترک کارهای خوب و بد، به آثار جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و اخروی این موارد اشاره کردند و بر اهمیت و نقش 6 مقوله غم، شادی، ترس، تعجب، خشم و تنفر، در کیفیت و کمیت هیجان و همچنین تأثیر
#تفاوت های فردی، گروهی و منطقهای، در پذیرش انواع
#استدلال، تأکید نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei