✴️دلالتهای جامعه شناختی و تربیتی مطالبهگری در عرصه عفافگرایی:
1️⃣واقعیتهای موجود باید با
#عینک_مطالبه_گرانه، یعنی با توجه به لزوم حرکت به سمت عدالت، آزادی، معنویت و... تبیین شوند. یعنی پدیده همان پدیده است، اما
#لنز_نگاه به پدیده باید متفاوت شود.
2️⃣یک صورتبندی مطالبهگرانهای از عقلانیت، در پیوند با عدالت و معنویت اسلامی باید ارائه شود. به شکل شفافتر، آرمانها در کنار واقعیتها، که مستلزم
#بصیر بودن و
#درک پیچیدگیهای زمانه است، در نظر گرفته شود.
مثال: آقای نصیری (منتقد اخیر حجاب) از الزام به التزام رسیدند و کلاً منکر الزام هستند.
3️⃣توجه به تشکیک و مراتب
#وضعیت_مطلوب
مثال: درنظر گرفتن خلقیات، روحیات و مطالبات جامعه ایرانی، ضمن درنظر داشتن هویت مطلوب اصیل ایرانی
4️⃣
#امید به تحقق وضعیت مطلوب
مثال: الگوی سوم زن. مقام معظم رهبری: "زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که میتوان زن بود،
#عفیف بود،
#محجبه و
#شریف بود و در عین حال، در متن و مرکز بود. میتوان
#سنگر_خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازیهای جدید کرد".
5️⃣تقویت روحیه جرأتمندی و
#کنشگری اجتماعی
6️⃣تواصی و درک همدلانه
رهبری: آمر به معروف و ناهی از منکر، باید خودش به آنچه دارد امرونهی میکند، عالم باشد و عامل.
7️⃣چگونگی مطالبهگری در عرصه عفافگرایی، در پرتو آموزههای انقلاب اسلامی باید دیده شود؛ یعنی
#عفافگرایی در پرتو حفظ
#استقلال مکتبی و ملی،
#عدالت اقتصادی و اجتماعی،
#آزادی معنوی و اجتماعی و تحقق
#معنویت_اسلامی.
https://eitaa.com/umefafgaraei