👤دکتر سعیدی رضوانی در ادامه جلسه، به اهمیت تصّوری که فرد، از پیشرانها و موانع راه رسیدن به مطلوب دارد، اذعان نمودند و افزودند در موضوع
#عفاف، جوّ اجتماع میتواند هم بهعنوان «
#پیشران» و هم بهعنوان «
#مانع» عمل کند. اگر از نظر «فرد»، نمادهای عفاف (حجاب)، باعث احساسِ افتخار و احترام برای وی شود عامل «پیشران» است، ولی در شرایطی که پوشیدن
#چادر و
#رفتار_عفیفانه، «فرد» را منتسب به طبقاتِ پایینِ اجتماعی کند و تصور عقبافتادگی و بهاصطلاح عموم، «اُمُل بودن» را القا کند، احتمالاً مانعی اساسی بر سر راه «عفاف» خواهد بود.
♨️متأسفانه برخی فیلمهای داخلی!، در معادل دانستن «چادری بودن» و «اتصاف به عادات زشت» نظیر بددهنی، شرور بودن و کمسواد بودن، سخت کوشیدهاند!
⚠️از تصورات کاملاً
#خطرناکِ بازدارندهی عفافگرایی، تصوّرِ «سیاه بودن» جامعه است. اگر فرد جامعه را ظلمانی و غوطهور فساد بداند، بر اساس مکانیسمهای روانی، بهسرعت و بهراحتی، به خود حق میدهد که دست به گناه بزند.
👤مسئول کارگروه عفافگرایی افزودند، در موضوع عفاف، موارد بسیار متعددی نظیر
#قوانین، پیگیری
#مسئولان، حساسیت
#خانوادهها، فضای
#رسانهها، نحوۀ برخورد ضابطان قانون و... میتوانند نقش پیشران و یا مانعِ عفاف -و نماد آن حجاب- را ایفا کنند.
📌نکته تأسف برانگیز آن است که در شرایطِ اجتماعیِ سالیان اخیر، عواملِ بازدارندۀ عفاف، کاملاً بر عوامل پیشبرنده پیشی گرفتهاند. در نتیجه ارادههای عفافورزی از سوی افراد، در اکثر موارد با
#شکستهای جدی مواجه میشود.
https://eitaa.com/umefafgaraei