●➼┅═❧═┅┅──┄
﷽
🔵 پست دوم))
🌐گفته شد اینها تشبیهات کلامی هستند که بواسطه وجود وجوه تشابهات، توهین تلقی نمی شوند؛
شاعران شهیر هم در اشعارشان بکار برده اند :
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
📄عطار از نفس اماره به نام «سگ نافرمان» یاد می کند:
یافت مردی گورکن، عمری دراز
سائلی گفتا که: چیزی گوی باز
گفت: این دیدم عجب برحسب حال
کین
#سگ نفسم ،همی هفتاد سال
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
📄باباطاهر درندگی دل را به شیر و پلنگ تشبیه میکند:
مگر
#شیر و
#پلنگی، ایدل ایدل
به ما، دایم به جنگی، ایدل ایدل
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
📄 ویلیام شکسپیر هشیار بودن را به گربه مثل میزند
I am as vigilant as a cat to steal cream.
من به هشیاری
#گربه هستم برای دزدیدن خامه
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
✍اینها صرفاً در مقام بیان یک خصلت خاص هستند؛ نه حیوان دانستن کل موجودیت انسان!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
✍🏻حال چطور شده که این تشبیهات اگر از زبان شاعران بزرگ جهان گفته شوند عنوان "
#صنعت_ادبی" به خود میگیرند ولی اگر در قرآن کریم بیان شوند "
#توهین_بیادبی" تلقی می شوند؟!
▪️همه ی حرف من این است/
▪️که چرا بر سر هر قائله، محکوم فقط دین است/
@Elme_Islam🔬
●➼┅═❧═┅┅──┄(2)