●➼‌┅═❧═┅┅───┄ ﷽ ♠ (-: ✘ملحد: "مسلمانی که خودش حاصل ازدواج برادر و خواهر است، از ازدواج با محارم در دین زرتشیان اشکال می گیرد... " التماس تفکر...! ═════════┅┄‌ ✍ پاسخ در رابطه با استمرار نسل از آدم و حوا دو دیدگاه مقبول مطرح است؛ 🔺دیدگاه اول : خداوند برای فرزندان آدم همسرانی از حوریان یا جنیان فرستاد: 📄"زرارة شنید که از امام صادق السلام سوال شد استمرار نسل چگونه شروع شد؟ پس سوال کننده پرسید: عده ای میگویند خدای سبحان به حضرت آدم وحی کرد که دختران و پسرانش را به نکاح همدیگر درآورد، آیا این درست است؟امام صادق علیه السلام فرمود: سبحان الله چه کسی این حرف را گفته؟ یعنی خدا برگزیدگانش را از حرام آفریده و قدرت نداشته است که از حلال آنها را به وجود آورد؟! الله تعالی از هر پلیدی دور است. " 📚وسائل الشيعة ج : 20 ص : 365 http://lib.eshia.ir/11025/20/365 در ضمن،اگر یک طرف ازدواج فرزند آدم و طرف دیگر حور یا جن باشد ، تکثیر نسل از آدم و حوا ، صادق می‌باشد و هیچ منافاتی با آیه اول سوره نساء نخواهد داشت .-وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها وَ بَثَ مِنْهُما رِجالاً كَثيراً وَ نِساءً – ═════════┅┄‌ 🔺دیدگاه دوم : فرزندان آدم ،خواهر و برادر با هم ازدواج کرده اند. 👈توضیح آنکه حلال زادگی و حرام زادگی دو مفهوم دینی هستند؛ دین و حکم نیز مخصوص خداست (إِنِ الْحُكْمُ إِلاَّ لِلَّه) و 👈چون حکم ممنوعیت ازدواج با محارم تا ان زمان ابلاغ نشده بود 👈پس نمی‌توان گفت حرام صورت گرفته است. علامه طباطبایى (ره) مىفرماید: حکم ازدواج، یک حکم تشریعى و تابع مصالح و مفاسد است. حکم تکوینى نیست که قابل تغییر نباشد. از این رو ممکن است که در ابتداى خلقت به خاطر ضرورت بقاى نسل در جامعه محدود آن روز که فقط دو برادر و دو خواهر بودند، از جانب خدا حرام نگردد . بعد که ضرورت برطرف شد، حکم حرمت بیاید 📚ترجمه تفسیر المیزان، ج4، ص232 💎پس بنابر هر 2 دلیل، اتهام قبیح حرام‌زادگی بی‌دینان نادرست است✨ ═════════┅┄‌ ✍ پی‌نوشت: درحالی که در دین زرتشت، با وجود صدور ممنوعیت حکم الهی ، همچنین نبودن محدودیتی مانند ابتدای خلقت در وجود نداشتن همسران دیگر، این امر مشاهده می شود... ⚫️ آئین زرتشت: «همبستری با محارم شما را سریعتر به بهشت میرساند»!!! 📚برگرفته شده از کتاب زرتشتیان ، فصل کامل از کتاب دینکرد (ص141 تا 150) 📚زرتشتیان- باورها و آداب دینی- مری بوییس ص 81 @IslamVaDanesh🔭‌●➼‌┅═❧═┅┅───┄