هدایت شده از فلسفه زبان اسلامی
از آنجایی که ذهن تعلق به ماهیات دارد، هست و نیست در باید و نباید اشراب می شود. به این صورت که هست و نیست عام است و عام با درک خاص درک میشود. اگر خاصی نباشد همه چیز عام است و اگر عام نباشد خاصی هم نیست. پس فلسفه عملی از دل فرض فیض به ماهیات فهم میشود. ماهیات دایره باید و نباید است. بدون اینکه اصالتی به ماهیت بدهیم تنها به عنوان متعلق وجود از آن بحث می کنیم. برای کسانی هم که به اعتباریات علامه دگم دارند هم میفهمانیم که اعتبار در ماهیت است و از وجود بر نمی آید. ———————— فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd