◾️لوریا و تکمیل تعالیم زوهر (قسمت دوم) ▫️در این دوران بود که لوریا اندیشه‌پرداز کاوالی یکی از رهبران اصلی این فرقه بدل شد. او که در ایتالیا حلقه‌ای از شاگردان را جمع کرده بود، بیش از گذشته قبالا را به سمت سیاست برد و یا پوسته‌های عرفانی این تفکر دنیاطلبانه را شکافت. بنا به عقیده او، نیروهای شیطانی (سیترا اهرا) بر سرزمین خلافت اسلامی (کلیپت) حکم می‌راندند و اخگر الهییا همان پرتو نور الهی (زمزم) را به اسارت گرفته‌اند. ▫️ وی رهایی زمزم از دست نیروهای اهریمنی را که فرآیندی دیالکتیکی است، تیکون (نوزایی) نامید. در این روند دیالکتیک، تمام تاریخ یهود، به صورت یک فرآیند مسیحایی و در راه تحقق ماموریت الهی، تعریف می‌شود. به نوشته جودائیکا، به‌نظر لوریا هبوط آدم از باغ عدن، فقط به دلیل گناه خوردن از میوه ممنوعه نیست، بلکه آدم و فرزندانش (قبالائیان) مأموریتی الهی را دارند که اخگرهای الهی که در سرزمین خلافت افتاده و اسیر شده‌اند، بیابند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۰۵، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad