📋 🔻پاتک هندی به دنیای تبهکاران هالیوود 🔹سینمای هند هرچند سرشار بود از تراژدی، درام و کمدی؛ اما همه اینها را زیر چتر حماسه‌های عامه‌پسند جمع کرد و صدای مردم محروم و مستضعف بود. اما تلویزیون که در اوایل دهه ۸۰ رفته‌رفته به‌طور جدی وارد این کشور شد، راهی دیگر را رفت. 🔹آن تصویر کلی که از سینمای مضمون‌پرداز هند در ذهن همه هست، محصول انقلاب این کشور است که مایه‌های سوسیالیستی داشت و به طبقات فرودست جامعه نزدیک بود. اما سریال‌های هند همزمان با رفتن این کشور به‌سمت اقتصاد آزاد پا گرفتند و به طبقه متوسط تازه‌به‌دوران رسیده و شدیدا غربگرا توجه داشتند. 🔹اگر بخواهیم بین غلو و ابتذال در مضمون تفاوت قائل شویم و در صنعت و هنر فیلمسازی هندوستان بخشی را به‌واقع مبتذل بخوانیم، این شامل سریال‌های آن می‌شود نه صنعت سینما. 🔹سریال‌هایی که تجمل‌گرایی طبقه متوسط غربگرا را در سطحی‌ترین مایه‌ها بازتاب می‌دادند و حتی کشورهای همسایه هند را بابت تاثیر این مجموعه‌ها روی زن‌های جامعه‌شان نگران کردند. آخر سر جوانان هندوستان علیه این مجموعه‌ها شوریدند. 🔹این مجموعه‌ها فقط برای آدم‌هایی که به‌لحاظ فکری سطح پایین‌تری داشتند، ساخته می‌شد و باقی جامعه را درنظر نمی‌گرفت. ✍️نویسندگان: میلاد جلیل‌زاده •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2705 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net