| بخش دوم «بازنمایی جهان ایرانی در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر» سرخط سخنان کارشناسان امروز در فکرت👇 ✅ دکتر نواب همتیان: 🔻سینماگر ما خود را پیرو جامعه می‌داند یا پیشرو جامعه؟ یا نه خود سینماگر در گیر و دار مسائلی است که جامعه هم درگیر همان مسائل است؛ برای مخاطب چه اتفاقی باید بعد از دیدن فیلم بیفتد. ◽ما دیگر با کارگردان‌های بساز و بفروش مواجه نیستیم و در جشنواره ادبیات گیشه‌ای نداریم. ▪️حال سینمای ایران می‌خواهد پیرو باشد یا پیشرو؛ کارگردان‌ها سر این مسأله با خودشان کنار نیامدند. 🔻جشنواره امسال را ضعیف دیدم و تنها نقطه قوت را در سوژه و محتوا دیده‌ام و ضعف‌های کارگردانی باعث شده فنون فیلم‌سازی به شکل مناسبی اجرا نشود. ✅ استاد سهیلا رمضانی: ◽دوگانه‌ی «مردم خوب - حاکمیت بد» در فیلم‌ها نفوذ دارد و این گرایش‌های مارکسیستی ضربه زننده است؛ هر چند کارگردان اولی‌های خوبی را می‌بینیم؛ اما مشاور کارگردان‌ها هنوز افکار این چنینی را دارند. ▪️شعارهایی همچون «قضاوت نکنیم، جنگ فی نفسه بد است، و صلح همیشه خوب است»، با مبنای مارکسیستی دنبال شده، و روی فیلم‌ها تأثیر گذاشته است. 💠 روایت‌های مخدوشی که در فیلم‌ها می‌شود، نشان می‌دهد بن‌مایه‌ی فکری درستی در ادبیات سینما شکل نگرفته است؛ برخی از این فیلم‌ها از ایدئولوژی‌های پست مدرن و مارکسیستی سر در می‌آورد. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net