پیشینه هماوردی جریان انقلابی اسلام با جریان تحریف به همان روزهای پس از رحلت پیامبر بازمی گردد.جریان تحریف با اغوای بزرگان ،تردید افکنی در میان خواص،اجماع با مبنای سهم خواهی،باعث فراموشی عهدهای انقلابی در بین بدنه ی بزرگی از مردم شده بود.چند دهه رسانه ها( تریبون های مساجد)در اختیار جریان فاسد و ریاکاری بودند که در بسیاری استان ها تریبون ها را به محل لجنپراکنی و شایعه پردازی علیه رهبران انقلاب تبدیل کرده بود. اما کربلا اوج تقابل دو جریان انقلابی و تحریف شد و چنان ظرفیتی ساخت که هرچند در بستر تحمل یک دنیا رنج و شکنجه و اندوه و ظلم اما سخنگویان انقلاب را به قلب پایتخت طاغوتیان رساند.به گونه ای که وارثان پیامبر از تهدید ظلم، فرصت روشنگری ساختند واز تریبون اصلی شام که مدت ها مرکز لجن پراکنی علیه انقلابیها بود یک انقلاب رسانه ای را کلید زدند.در شام نه تنها امام سجاد علیه السلام و زینب کبری سلام الله علیها بر قله جهاد تبیین ایستادند بلکه اشک واندوه کودکان یتیم هم خود رسانه شد.رسانه ای که بخشی از نقاب ریا از چهره جریان تحریف را برداشت.آن معجزه رسانه ای محصول حماسه ی کربلا بود
وعباس علیه السلام در خلق آن پدیده بی نظیر اسوه ای ماندگار شد.عباس علیه السلام مرد میدان بود اما وقتی خناسان برای تضعیف محور مقاومت به او مذاکره را پیشنهاد دادند قهرمانانه پای ارزش های انقلابی ماند و ناامیدشان کرد.مردانه جاهلیتی را پس زد که در لباس تعلقات قومی پیش آمده بود تا در سایه تعارف امان نامه پشت امام را خالی کند.اما عباس علیه السلام هرگز مغلوب لشکر تردید نشد .آخر هم گله گرگ ها دست هایی را که مذاکره ی ذلت بار را رد کرده بود از او ستاندند.اما باز استوار ایستاد تا اینکه عمود ناجوانمردان سر مبارک سقای بی دست را شکافت. علمدار،که در چند دهه زیست انقلابی اش صادقانه بر عهدها مانده بود،ودر کربلا در تراز یک انقلابی اصیل ظاهر شده بود از قهرمانان حماسه کربلا شد.در لحظات بریدن از دنیای عهدشکنان که تمنای حضور امام را داشت برادر را صدا زد تا در آخرین لحظه ها جسم خاکی را در آغوش امام رها کند.پس با نوایی که هنوز پس از قرن ها،اندوهش احساس می شود صدا زد:
یا اخا ادرک اخاک.
https://eitaa.com/fatheGhalam