💠 «‏کار، حلقه‌ی مفقوده‌ی دنیای سان‌سات» با تخلصی از مقالات شهید آوینی قسمت سوم 📸 ydac.ir/g6ruj 🏷 ‏✅ «هرمن کان» در کتاب «دنیا در سال٢٠٠٠» که خودش آن را تورات ۳۰ سال آخر قرن نامیده، چندین تابلو از آینده‌نگری برای سال ٢٠٠٠ مطرح می‌کند؛ فی‌المثال، جامعه‌ی ماوراء صنعتی که متوجه استراحت و تنوع است باید ١٢٠ روز در سال مشغول کار و ٢١٣ روز آزاد باشد! 🔸 ‏توجه داشته باشید که این تابلوها مربوط به کشورهای کاملاً مافوق صنعتی است نه بقیه‌ی جهان و مخصوصاً آفریقا و دنیای عرب و آمریکای لاتین که با فقری که به مرگ از گرسنگی نیز منجر می‌شود روبرو هستند. البته از دیده‌ی هرمن کان بچه‌های اردوهای جهادی و امثالهم که در دور دست ترین نقاط ‏حداکثر ساعت کار و سازندگی را ارائه می‌دهند دیوانه‌هایی هستند متعلق به ماقبل تاریخ! 🔹 شهید آوینی در ادامه‌ی مطالب قبل‌تر اشاره می‌کند: «ناگفته نماند که خود آقای هرمن کان لازمه‌ی دستیابی به این‌چنین جامعه‌ای را که در آن فقط ٢٥ درصد از آدم‌ها ٢٠ درصد از سال را کار می‌کنند اشاعه‌ی فرهنگی خاص می‌داند که خود آن را فرهنگ «سان‌سات» خوانده ‏است. حال زمان آن است که در بیان معنای توسعه از وجوه دیگر به چگونگی پیوند فرهنگ و اقتصاد با یکدیگر و تأثیرات متقابل آن‌ها اشاره شود.» 🔹 «آقای هرمن کان با کمال واقع‌بینی می‌گوید سیر تاریخی جامعه‌ی غرب به سوی استقرار فرهنگ سان‌سات می‌رود و این لازمه‌ی جامعه‌ای مافوق توسعه یافته است. ‏و بعد، فرهنگ سان‌سات و ورای آن را با این صفات معرفی می‌کند: تخیلی، شیطانی، امپرسیونیست، ماتریالیست، جهنمی، عاصی، نیهیلیست و پورونوگرافیک!» 🔺 حال واضح است چرا روستای مال‌ملا برای اهل تفکر ایران اتفاقی بس شگفت بود. ‏و در نهایت این همان توسعه‌ای است که تفکر و سیستم‌هایش نظیر بورس را در ایران صاحب منزلت کرده است. ✍ حسن پندار ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مقاومت در جنگ ارزی 📱 @currency_war