https://virasty.com/Mahdijamshidi 🖇 حاشیۀ توضیحی: ۱. به نظر می‌رسد کشف حجاب، از ده درصد فراتر نرفته است. ۲. از این رقم، پنج‌درصد به قلمرو کشف بدن وارد شده‌اند. بقیه در همان حد، متوقف مانده‌اند. ۳. شباهت سبک‌ها نیز سئوال‌برانگیز است، از قبیل نوع آرایش مو که اکنون یک شکل از آن غلبه یافته است. ۴. در لایۀ کشف بدن، روند شتابانی در پیش خواهد بود. هم‌اکنون نیز باید از سرعت رسیدن به این نقطه از برهنگی، در شگفت بود. ۵. اختلا‌ف‌های درون حاکمیّت در مواجهه، موجب شده که حرکت جدید نیروی انتظامی نتواند اقتدارِ ضربه‌خورده را بازسازی کند و نقش بازدارندگیِ جدّی ایفا کند. ۶. «فلسفۀ زندگی» در این لایه، تغییر کرده و این تغییر در «سبک زندگی»، خود را نشان داده است؛ به این معنی که در میان اینها، «لذت‌اندیشی» و «شهر‌ت‌طلبی» و «خودخواهی»، سکۀ رایج شده است. در واقع، وزن «میل/ گرایش/ عقده» از وزن «معرفت/ بینش/ عقیده» بیشتر شده است. ۷. در این میان، دو ثبات و توقف وجود دارد: یکی آن‌که بخشی از زنانی که دچار «ضعف حجاب» بودند، «کشف حجاب» نکردند، و دیگر این‌که بخشی از زنانی که «کشف حجاب» کردند، «کشف بدن» نکردند. این بخش، ته‌ماندۀ طغیان ضدّفرهنگی هستند که اکنون در حادّترین وضع، پنج درصد هستند. ۸. هرگز نباید تصوّر کرد که گذار از کشف حجاب به کشف بدن، به معنی آن است که باید کشف حجاب را «کف» و «حداقل» فرض کرد و با فقط کشف بدن تقابل داشت. مصالحه‌‌، «زنجیرۀ زیاده‌خواهی» را در پی خواهد داشت. ضعف حجاب نیز مشروع نیست، اما کشف حجاب، مخالفت آشکار و نمادین است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi