🔴 دوگانه‌ی کراوات_روسری ✍️ علی عسگری پرویز شیخ طادی، کارگردان سینمایی شکارچی شنبه که علیه صهیونیسم، فیلم درخور تقدیری را ساخته بود، در مراسم افتتاحیه‌ی جشنواری فیلم فجر ۴۲، با نشان دادن کروات و روسری، به بگیر و ببند‌ها اعتراض کرد و گفت با این کار‌ها چیزی حل نمی‌شود. برای من عجیب است که شیخ طادی به عنوان یک کارگردان ارزشی که علیه استکبار و استعمار فیلم‌های مهمی را ساخته و علی الظاهر معتقد هم هست، چگونه می‌تواند نقشه‌ی همان صهیونیست‌‌های شکارچی شنبه برای نابودی هویت ایرانی و انسانی و از همه مهمتر اسلامی‌ما را نفهمد؟! مگر درک این پازل چقدر مشکل است؟ چرا نمی‌فهمیم که هویت زن و اساسا در جهان کنونی هویت انسان فارغ از معتقداتش، در چنگال سود جویان لیبرال و ارابابان مدرنیته لحظه به لحظه به ورطه‌ی نیستی و نابودی کشانیده می‌شود؟! آن روزی که صهیونیست‌ها برای به هرج و مرج کشانیدن کشورمان، بی‌حجابی را مشروعیت بخشیدند تا به حیثیت ناموسی کشور صدمه بزنند، چرا چادر مشکی حضرت مادر را بر دست نگرفتید و به همکارانتان نگفتید تا با دعوت مردم به اغتشاش چیزی درست نمی‌شود؟! چرا نگفتید این چادر و این حیا بود که مرضیه حدیدچی را زنی مبارز تربیت کرد و برایش سریال ساختید؟! چرا نگفتید بی‌بی مریم بختیاری، در بطن جامعه‌ی ایرانی و زیست ایرانی با عنصر حیا تربیت یافته بود و به جنگ با استعمار انگلیسی برخاسته بود؟! بزرگداشت شیخ طادی درحالی در افتتاحیه جشنواره فجر۴۲ برگزار شد که با یک عمل سخیف، تمامی اعتقادات خودش را زیر پا گذاشت. او می‌داند نه کروات نماد فرهنگی ایرانی ماست و نه بی‌حجابی! اینکه برای دفاع از همکاران هنجار شکنش، چشم روی بی‌بی مریم‌های ایران می‌بندد، یعنی کارهای ارزشی او همه کشک است و کشک است و کشک...! یعنی بی‌بی مریم صرفا یک تاریخ بوده و نه مکتب هویت ساز، کما اینکه در برهه‌ای مهسا امینی هم یک تاریخ است و الان باید به او پرداخت ولو اینکه خط دنباله‌روی او هویت کش باشد! @HOWZAVIAN