◽️ضعف مخاطب‌شناسی در ادبیات داستانی 🔸 نوشتاری از دکتر عضو هیات علمی گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه منتشر شده در خبرگزاری ؛ 💢 مسئله مخاطب و به تعبیری مخاطب‌پژوهی از جمله موضوعات مهم و کلیدی در مطالعات ادبیات داستانی معاصر است. به نحوی که می‌توان گفت دامنه نفوذ این موضوعات گستره وسیعی از ارکان هندسه معرفتی ادبیات داستانی را شامل می‌شود؛ 💢 چه اینکه از نقطه آغازین شکل‌گیری داستان یا یافت ایده اولیه در ذهن نویسنده، مخاطب همواره به عنوان کسی که در اثر داستانی با چنین ایده‌ای مواجه شده و جذابیت یا ابداع ایده می‌تواند او را ترغیب به مطالعه داستان کند حضور دارد. 💢این حضور تنها متوقف به مرحله تولید نبوده و مسئله مخاطب در ارکانی چون نشر، تبلیغ، توزیع، ترجمه، اقتباس و نقد نیز تعیین‌کننده خواهد بود. بنابراین در توجه به موضوع مخاطب یا مخاطب‌شناسی ادبیات داستانی لایه‌های مختلف ادبیات و کنشگرهای مختلف این عرصه مورد تحلیل قرار می‌گیرند. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/zmshn 🆔 @iictchannel