🏴معنای فاطمیه چیست؟ پرسش اصلی این است.(2 از 2) فاطمیه، آن آفتاب آشکاری است که با همه‌ی تلاش‌ها برای کتمان‌اش⁹ حتی ناصبی خبیثی مثل ابن تیمیه چاره‌ای جز اعتراف به هجوم به خانه‌ی وحی ندارد.¹⁰ فاطمیه، جدال میان دو مدرسه‌ است؛ مدرسه‌ای که ذیل حدیث «فَقَالَ: لَهَا أَبُوبَكْرٍ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ قَالَ: لَا نُورَثُ مَا تَرَكْنَا صَدَقَةٌ» و مدرسه‌ی دیگری که ذیل «فَغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ اللَّهِ فَهَجَرَتْ أَبَا بَكْرٍ، فَلَمْ تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ»¹¹ امتداد یافته است و دقیقا در امتداد همین دو جریان است که پیروان مدعی آن حدیث دروغین وی را به صورت خاص به لقب "صدیق" ملقب کرده‌اند؛ چرا که صادق بودن دو سوی این نزاع ناممکن است. پس در این تکاذب یا حضرت صدیقه سلام الله علیها صدیقه هستند یا طرف مقابل صدیق است.(به نحو قضیه مانعة الجمع) فاطمیه جدال میان دو اسلام است؛ یکی اسلام سقیفه و دیگری اسلام غدیر. آری؛ فاطمیه به معنای پرسش‌های بی پاسخ بزرگی است که سرور زنان بهشت از سر مهربانی و حرص بر سعادت و هدایت امت پدرشان با نثار جان پاکشان آن‌ها را به عنوان مشعل‌هایی سر راه انسان‌ها تا روز قیامت قرار داده‌اند تا بندگان خدا را از جهالت و ضلالت نجات دهند. فاطمیه، نوری نیست که دشمنان خدا قادر به خاموش کردنش باشند. فاطمیه، یک واقعه عادی نیست که کسی بتواند با ارائه یک کج‌روایت آن را به عنوان مرده‌ریگ تاریخ معرفی کند. فاطمیه، تاریخ‌ساز است. امت‌ساز است. تمدن‌ساز است. ———————————————- ۱. https://eitaa.com/azadpajooh/262 ۲. https://t.me/okhowahmag/3653 ۳. والمشهور الذي لا خلاف فيه بين الشيعة: أن عمر ضرب على بطنها حتى اسقطت ، فسمي السقط (محسناً) والرواية بذلك مشهورة عندهم ... ورواية الشيعة مستفيضة به، لا يختلفون في ذلك (تلخيص الشافي، شيخ الطائفة أبي جعفر محمد بن الحسن الطوسي، تحقيق بحرالعلوم، انتشارات المحبين، ج3 ص156) ۴. برای نمونه می‌توان به گزارش فزاری اباضی مذهب در کتاب الردود یا غطفانی معتزلی در کتاب التحریش اشاره کرد که هر دو در قرن دوم می‌ریسته‌اند. ۵. این فضیه به صورت متواتر در منابع متعدد اهل سنت از جمله بارها در صحیح بخاری ذکر شده که ارجاع به یکی از مواضع بخاری در همین نوشته خواهد آمد. ۶. آیات تطهیر و مباهله و حدیث کسا و ثقلین و ... ۷. آقای م.م مدعی است چون این شخص در تراجم به "رافضی" توصیف شده؛ استدلال به او در برابر اهل سنت درست نیست. بله؛ شاید هم نشود هیچ سنی‌ای را به صرف قول این شخص ملزم نمود؛ اما نکته‌ای که درباره اين شخص باید محل تامل باشد این است که اولا وی یک عمر به عنوان عالم بزرگ سنی شناخته می‌شده و ثانیا امثال همین حقایق بوده که اسباب هدایت او را فراهم آورده است. ۸. سير أعلام النبلاء، شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد بن عثمان بن قَايْماز الذهبي (المتوفى: 748هـ) الناشر: دار الحديث- القاهرة، الطبعة: 1427هـ-2006م ج12 ص126 ۹. مكتب سقيفه از یک سو به خاطر تناقضات فراوان که مهمترین آنها انحراف آشکار از اهل بیت پیامبر صلوات الله علیهم است و از سوی دیگر به سبب نیازش به دست و پا کردن مشروعیت؛ چاره‌ای جز تلاش برای سانسور و کتمان وقائع نداشتند. اين تلاش‌ها رفته رفته تحت عنوان قاعده‌ای که از آن به قاعده امساک یاد می‌شود صورت‌بندی شد. (برای توضیح بیشتر نگر: كتاب شرح الوصية الكبرى لابن تيمية، نوشته عبد العزيز بن عبد الله الراجحي ج10 ص4 باب: الإمساك عما شجر بين الصحابة من عقيدة أهل السنة والجماعة) ۱۰. وغاية ما يقال إنه كبس البيت لينظر هل فيه شيء من مال الله الذي يقسمه وأن يعطيه لمستحقه. (منهاج السنة ج8 ص291) ۱۱. صحیح بخاری ج2 ص601 حد(2878)- [3091]