... 🔺 روایت رسول خدا(ص) در مورد پادشاه عربستان! ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹 از مسند احمد ابن حنبل از رسول اکرم(ص) روایت شده که فرمود: «یحکم الحجاز رجل اسمه اسم حیوان، اذا رأیته حسبت فی عینه الحَوَل من البعید و اذا اقتربت منه لا تری فی عینه شیئا، یخلفه له أخ اسمه عبد الله، ویل لشیعتنا منه –أعادها ثلاثاً- بشرونی بموته أبشرکم بظهور الحجة (مأئان و خمسون علامة حتی ظهور الإمام المهدی، ص137): بر حجاز (عربستان) مردی که اسمش، اسم حیوان است، حکومت می‏کند [فهد= یوزپلنگ]. اگر از دور به او نگاه کنی، در چشمش انحراف می‎بینی؛ ولی اگر به او نزدیک شوی، در چشمش مشکلی نمی‏‎بینی. جانشین یا خلیفه‎اش برادرش خواهد بود که اسمش عبدالله است. وای بر شیعه ما از دست او (پس این جمله را سه بار تکرار کرد). بشارت مرگش را به من بدهید، تا شما را به ظهور حجت، بشارت دهم. در این روایت از مرگ پادشاه عربستان، به عنوان یکی از نشانه‏های ظهور امام زمان(ع) خبر داده شده است که احمد بصری آن را بر ملک فهد منطبق کرده است، زیرا فهد به معنای «یوزپلنگ» است (دابّة الارض و طالع المشرق، ص 34) به اعتقاد آنان، بر اساس این روایت، ما در عصر ظهور قرار داریم، پس قطعاً بایستی امام مهدی(عج) یا وصی و رسول ایشان و یا امر ایشان ظهور کرده باشند (وصی و رسول الامام المهدی(عج) فی التوراة و الانجیل و القرآن، ص 25 (با تعلیقه شیخ صادق محمدی) – این جزوه پاسخ به سؤالات یک زن مسیحی از احمد بصری او می‏باشد). 🔺 نقد ✅ 1. در منابع تبلیغاتی طرفداران احمد، اولین منبع نقل این روایت، کتاب «مأتان و خمسون علامة حتی ظهور الامام المهدی(عج)» اثر محمد علی طباطبایی حسنی می‎باشد. با مراجعه به کتاب مسند احمد بن حنبل و سایر متون روایی شیعه و سنی، روشن می‎شود که این روایت، وجود خارجی ندارد و تا کنون کسی آن را ذکر نکرده است. جالب اینکه نویسنده کتاب «250 علامت» نیز این روایت را در هیچ منبع حدیثی ندیده است و در استناد آن به مسند احمد و رسول خدا(ص) چنین می‎گوید: هذا الخبر نقله إلیَّ أحد الفضلاء المطلعین (مأتان و خمسون علامة حتی ظهور الامام المهدی، ص 137)؛ این خبر را یکی از فضلای مطلع! برای من نقل کرده است. نویسنده کتاب «250 علامت»، اعتقاد دارد که نیازی به بررسی و جدا کردن روایات معتبر از غیر معتبر در مباحث مهدوی وجود ندارد (همان، ص 10) و با همین نگاه، به سخنانی عجیب منسوب به اهل بیت(ع) اشاره می‏کند و در پایان کتابش با توجه به خوابی که مادرش دیده است، خود را از یاران امام زمان می‎داند و معتقد است که در حیات او ظهور اتفاق خواهد افتاد (همان، ص 202). ✅ 2. علایم ظهور از حیث نزدیکی و دوری به زمان ظهورو نیز از حیث حتمی و غیر حتمی (بدا پذیری و بدا ناپذیری) دو گونه‎اند. صرف نظر از عدم اعتبار روایت مزبور، دلالت آن نیز در گرو این است که از علایم حتمی و نزدیک زمان ظهور باشد و اثبات آن دلیل معتبر می‏خواهد. 🔍 ادامه👇👇