🔘 گزیده جلسه دهم "یک مرد در منا، عرفه، کربلا"
•خدا، تکیه گاه یک انسان سالک و معنوی است که طی سال ها تجربه معنوی به باور یقینی رسیده؛ به این باور که خدا اجر محسنین را ضایع نمی کند و اگر کسی پی تکلیفی را گرفت و خالصانه انجامش داد، خدا آن حرکت را می رویاند.
_نگاه ها فقط به آمارها و نمودار ها نیست(که با بالا و پایین شدنش، امید ها کم و زیاد شود.)
•کمبود امید از کمبود این نگاه اصیل است و دعای عرفه پر از این درک خوشبینانه از نظام هستی است.
•ساخت درونی ائمه بر کرم و جود است و آنها معتاد به احسان کردن هستند و اگر ریالی خرج کنید چند برابرش را برمی گردانند.
.ایمان هم شرط احسان نیست.
•رابطه اخلاص و عمل، رابطه آب و کوزه نیست. رابطه لفظ و محتواست.
_اگر انسان خالص نشد، حرکت سیاسی او نیز مخلصانه نیست و اگر حرکت مخلصانه نبود با شیطنت درونی شروع می شود و بندگان خدا را به دره می برد.
•در جامعه اسلامی هر عمل اجتماعی حتما نیازمند این نیت خالصانه است تا هم فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ بشود و هم بندگان خدا را در کوچه های تنگ منیات نبرد.
•حسین، نه اشِراً وَ بَطِراً و برای تبرج های سیاسی و مثل این تبرج های مجازی و خودنمایی که از سر احسان و برای خدا بودنش قیام می کند.
•خدا هم این عمل تک و خالص را بلند کرد و خون خواه حسین شد و آن را بی اثر رها نکرد.
_می گفتند: آنکه کشته شد حسین نبود و این تفکر تا امام رضا آمد.
•خصوصیات روح بزرگ
•حسین چگونه شهادت می دهد و چگونه از اعضا و جوارح بهره می برد؟!
_در هیچ دعایی از هیچ معصوم دیگری اینجور ریزه کاری در شهادت توحید نداریم.
•مناجات حسین در قتلگاه
#خطبه_منا
#دعای_عرفه
حجت الاسلام قنبریان
☑️
@m_ghanbarian