✅ذات اقدس اله می‌داند كه به چه كسی مأموريت بدهد. خداوند سمت خلافت، رسالت، نبوت، امامت و رهبری را به كسی كه از درون آنها مستحضر است و درونی فاسد دارند، نخواهد داد. ☘ اما كسانی كه ذات اقدس اله می‌داند، با حسن اختيارشان پايدار و پايبند هستند، اين‌ها را می‌پذيرد و مريم از اين نمونه بود. بنابراين گرچه او در بدو پيدايش كودكی بيش نبود اما معلوم بود كه اگر خدا به او فضيلت بدهد او در حفظش پايدار و استوار است. ✅و خدای متعال مريم عليها السلام را در تحت سرپرستی زكريا عليه السلام كفالت نمود «وكفّلها زكريّا» نه «تكفّلها زكريّا» زكريا عليه السلام متكفل نشد مگر به وحی الهی. اين چنين نبود كه قرعه خود به خود به نام زكريا عليه السلام بيفتد، لذا فرمود: اين‌ها قرعه زدند، خيلی‌ها شيفته بودند كه اين كودك را سرپرستی‌كنند: (وما كنت لديهم اذ يختصمون)(آل عمران /44) تو نزد آنان نبودی آنگاه كه مجادله داشتند. و بنا را بر قرعه نهادند اما قرعه به نام مبارك زكريا ع خورد، به خواست خدا قرعه به نام او درآمد. (وما كنت لديهم اذ يلقون أقلامهم أيّهم يكفل مريم)(آل عمران/44) تو نزد آنان نبودی آنگاه كه قرعه انداختند تا كدام يك مريم را كفالت كند. ☘خدا می‌فرمايد: ما طوری برنامه را تنظيم كرديم كه خود مكفِّل شويم و زكريا متكفّل و مريم تحت كفالت باشد. اين در مرحله بقاء است كه پرورش و رشد اوست وگرنه در بدو پيدايش و تكوّنش، و ظهور و هجرت او از رحم به دامن، در سايه تربيت آن بانو بود. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab