📌 نام انیمیشن : ( ) -قسمت ۲ 🔰نقد انیمیشن 🔺 این اثر، یاد آور دو سفر (سفر آفاقی، انفسی) و یا تاکید بر هجرت و لازمه اش در تکامل شخصیتی فرد می باشد. سفر اول یک سفر بیرونی است (آفاقی) که همان نقل مکان رایلی(شخصیت فیلم) به همراه خانواده اش از شهری به شهر دیگر می باشد و سفر دوم یک سفر درونی است (انفسی) که همان پیمودن مسیری پرتلاطم توسط عناصر شخصیتی و احساسات رایلی میباشد که ما را نیز به همراه خود می برد. 🔺 در میان حواس، شادی به عنوان لیدر مطرح می شود و گروهی متشکل از حواس و هیجانات را مدیریت می کند. به آن جهت که سن کاراکتر اصلی این اثر، یازده سال می باشد ؛ پیرو آن، مسایلی مطرح می شوند که با انتخاب عنصر شادی به عنوان رهبر احساسات دیگر، بسیار درست و به جا درک می شود. گویی که کودکان در این سنین بیشترین نیاز خود را در شادی می یابند و بیشترین فضای ذهنی آنان را نیز همین حس اشغال کرده است. 🔺 در کنار هم قرارگرفتن دو حس شادی و غم در مدتی طولانی برای پیداکردن راه حلهایی مناسب جهت روبراه کردن حالت روحی رایلی و نجات او از یک شرایط توام با خشم و یاس، خود جای تامل دارد و همچنین یاری و همراهی موثر تخیلات و خاطرات کودکی او را نیز نمی توان نادیده گرفت. 🔺 موضوع قابل تامل دیگر آن است که همه احساسات، حتی آنهایی که به ظاهر ویرانگر و مخرب می باشند؛ مانند حس غم و یا حس خشم، نیز در جا و وقت مناسب کارایی سودمندی خواهند داشت. مانند صحنه ای که عصبانیت بیش از اندازه عنصر خشم، باعث از بین بردن مانع (شیشه پنجره) می شود و شرایط بازگشت شادی به مرکز فرماندهی ذهن مهیا می شود. 🔺 این تعامل احساسات با یکدیگر شاید یاد آور بحث تناکح اسماء در عرفان اسلامی باشد که از با همبودگی حس ها با یکدیگر ما شاهد تکامل و زایش حواس جدید و نتایج جدیدی خواهیم بود همانگونه که نکاح بین اسماء الهی باعث بوجود آمدن اسماء و صفات الهی دیگری می گردد. موید این ادعا، اصرار فیلم برتعامل این حواس با یکدیگر است. ✅ کانال مصاف گیم👇 @MasafGame🎞