✅ گذری و نظری بر رساله”فصّ حکمهٍ عصمتیّهٍ فی کلمهٍ فاطمیّه 🔻 نوشتاری از حجت الاسلام دکتر محمدجواد رودگر، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ 🔹 خلق را یارای ادراک مقام علمی و عملی فاطمه زهرا علیهاالسلام نیست و معرفت به کنه شخصیت فاطمه علیهاالسلام میسور احدی نمی‌باشد که آن انسان کامل را باید انسان کامل بشناسد و بشناساند. 🔹 فاطمه زهرا علیهاالسلام اسمی از اسماء الهی و کلمه‌‏ای از کلمات علیای خداوند و عقیله رسالت است. 🔹 فاطمه علیهاالسلام از زمره آل پیامبر و اهل‏بیت و از ذوی‌‏القربی علیهم‏السلام است که جایگاه سرّ و صندوق دانش و ملجأ حکم و کهف‌‏های کتاب خدا و کوه‌‏های دین حق‏اند و اساس دین و استوانه یقین و واجد ویژگی‌‏های حق ولایت. 🔹 فاطمه علیهاالسلام صاحب مقام نبوّت تعریفی، مقامی، استعدادی و شأنی و وحی انبائی است. پس صاحب علم لدنّی و اسرار الهی و معرفت ناب و حکمت موهوب و افاضه‌‏ها و از واصلان به مقام «احسان» می‌‏باشد که مقام کشف، شهود و عیان است. «احسان» دارای مراتب سه‏‌گانه است، از نظر به موجودات بر افق رحمت و شفقت و احسان به هر چیزی، تا عبادت به حضور تام که گویا عابد پروردگارش را مشاهده می‌‏نماید، و تا مرتبه سوم که رفع کَاَنَّ است؛ به این معنا که او را می‏بیند و می‏‌پرستد. 📝 متن کامل: https://ihkn.ir/?p=35803 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com