✍️محمد جعفری
🔷 گویا این عاقبت
مهدی نصیری برخی از دینداران را شگفت زده نموده است که چرا کار او به جایی رسیده که شخصیتی قدیس گونه از مهسا امینی ارائه کرده و او را حضرت انسان و حضرت مهسا می خواند؟!☺️
🔷
اما استحاله فکری نصیری از
سردبیری کیهان و نشریه ارزشی
صبح تا این جا امری عجیب نیست؛ زیرا به عدم ثبات شخصیت و تزلزل مبانی فکری و معرفتي نصیری بر می گردد. بعد از نوشتن کتاب "
عصر حیرت"، اهل فن ، آشکارا پایان کار نصیری را پیش بینی می کردند. وی در آن کتاب مدعی است که در عصر غیبت ما به درک قطعی از اسلام و قرآن نمی رسیم و باید از احکام اجتماعی دین تا زمان ظهور عقب نشینی کنیم.
واقعا این حدیث "
که جاهل یا افراط می کند و یا تفریط" چقدر در شرح حال نصیری ما را مدد می کند.
🔷 نصیری چه زمانی که «
اسلام و تجدد» نوشت و با نگاهی متحجرانه و ظاهر گرایانه، اسلام را با همه مظاهر و فرآورده های تمدن مخالف دانسته و کل فرآورده های غرب را خلاف مصلحت بشریت معرفی نموده و استفاده از تکنولوژی را هم انفعال و خودباختگی در برابر غرب اعلام نمود و چه بعدا که با طرح «
نظریه حیرت»، اجرای حجاب قرآنی را یک منکر بزرگ دانسته و از آن به عنوان یک دو قطبی و اجبار نا مشروع یاد کرد، یک مشکل اساسی داشت :
ضعف و فقر در مبانی معرفتی، دینی و عقلی.
🔷 پناه می بریم به خداوند منان از عاقبت خودمان! از جهالت، خود بزرگ بینی و بی معرفتی!!
🆔
@mjafari_ir