ادامه مطلب قبل...
🔻 ببینید قرآن چگونه حدّ و حدودها را تبیین و ملاحظه میکند که در کلمه به کلمه و جای جای قضایا، حد و حدود محفوظ است و فاصلهها، از همین جریان هم کاملاً معلوم میشود که راجع به حضرت زهرا سلاماللهعلیها میفرماید: «إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ» و راجع به حضرت مریم میفرماید: «اِذْ قَالَتِ امْرَأَتُ عِمْرَانَ رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَكَ مَا فِي بَطْنِي مُحَرَّرًا» و جریان را اینگونه شروع میکند.
🔸 قضیه حضرت زهرا سلاماللهعلیها، مثل سورهی قدر میماند: «إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ»؛ یعنی این هدیه از حق تعالی به رسول خدا است.
🔹 جریان حضرت مریم سلاماللهعلیها یک قالبِ دارای روح است و روحش حضرت صدیقهی طاهره سلاماللهعلیها است. در جریان حضرت مریم، مادر حضرت مریم مطرح میشود؛ ولی شخصیت حضرت زهرا سلاماللهعلیها آنقدر بلند است که وقتی خداوند میخواهد ایشان را استناد بدهد، مستقیم بار آن را روی دوش خود پیامبرش قرار میدهد، که این نوع استناد، جلالت شأن حضرت صدیقهی طاهره سلاماللهعلیها را نشان میدهد.
🔸 این برای عظمت و شأن حضرت صدیقهی طاهره سلاماللهعلیها است که بارَش جای دیگر فرود نمیآید.
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@nasery_ir